امیر تیموری، محمدعلی،. (1390). طراحی پیامهای آموزشی،انتشارات سمت.
حاجی بابایی، حمیدرضا، (1391) ویژگیهای »مدرسهای که دوست دارم*« با توجه به سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. شماره42، سال یازدهم.
حیدری، غلامحسین، مدانلو؛ یاسمن نیاز آذری، مرضیه و جعفری گلوچه، عبدالله. (1389).مقایسه تدریس زبان انگلیسی با نرمافزار آموزشی و شیوه سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، (1)1، 103-115.
ستاری، صدرالدین، محمدی، پروین. (1390).بررسی رابطه میزان استفاده از فنآوری اطلاعات و موفقیت آموزشی دانش آموزان قطع متوسطه. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، (4)1، 81-96.
سلیمان پور، جواد، خلخالی، علی و رعایت کننده فلاح، لیلا. (1389). تأثیر روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد یادگیری پایدار درس علوم تجربی سال سوم راهنمایی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، (2)1،77-93.
شاه طالبی، بدری، قپانچی، اکرم،(1392). تأثیر آموزشهای شهروندی برافزایش آگاهی شهروندی کودکان هشتساله شهر اصفهان (با تأکید بر نرمافزارهای چندرسانهای) فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی سال سوم ـ شماره سوم ـ صفحات 129-150.
داییزاده، حسین، حسین زاده، بابک و غزنوی، محمدرضا. (1389). بررسی نقش (ICT) بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسط. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، (4)4،81-97.
زارعی زوارکی، اسماعیل و جعفرخانی، فاطمه. (1388). چندرسانهای و نقش آن در آموزش ویژه. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی. شماره 98-99.ص: 22-30.
زارعی زوارکی، اسماعیل و غریبی، فرزانه.(1391). تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یاد داری ریاضی دانشآموزان دخترکم تـوان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، شماره 5، سال دوم، ص:23-51.
زمانی، بیبی عشرت زمانی و کریمی، مهدی (1386). مهارتهای نوین و رویکردهای کارآموزی معلم، گزارش کامپیوتر (ماهنامه انجمن انفورماتیک ایران)، سال بیست و نهم، خرداد و تیر1386، شماره 173، ص 76-72.
صفاریان، سعید، فلاح، وحید و میرحسینی، سید حمزه. (1389). مقایسه تأثیر آموزش به کمک نرمافزارهای آموزشی و روش سنتی در یادگیری درس ریاضی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات .21-36 ،(2)1 ،در علوم تربیتی.
ضامنی، فرشیده، نسیمی، عباس، رضایی راد، مجتبی،قنبر پور، جویباری، منصوره،(1390)، تأثیر استفاده از نرمافزارهای چندرسانهای در درس جامعهشناسی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان شهرستان جویبار، فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی سال دوم ـ شماره دوم، ص:55-72.
. ضامنی، فرشیده، کاردان، سحر. (1389). تأثیر کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 23-38 ،(1)1
قره خانی، احمد ؛ افروز، غلامعلی؛ معصومیان، معصومه.(1389). استفاده از فنآوری رایانه برای توانبخشی و آموزش کودکان درخودمانده. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی. شماره 105، ص53-47
لنی فلورین، جان هگرتی، اسماعیل زارعی زوارکی (مترجم)، فاطمه جعفرخانی (مترجم ناشر: آوای نور - 27 آذر، 1391.
مایور فدریکو (1379). آموزش برای آینـده پایـدار . ترجمه حسن پویـان. تهـران: انتشـارات سـازمان حفاظـت محیطزیست.
محمودی، حسین، ویسی، هادی (1384)، ترویج و آموزش محیطزیست رهیافتی در حفاظت اصولی از محیطزیست، عــلـــوم محـــیـــطی 8 ، تـابـستـان 1384،صفحه:57-64.
مرادی،رحیم، شریفی درآمدی، پرویز، زارعی زوارکی، اسماعیل،(1392). تأثیر چندرسانهای آموزشی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی پایه پنجم ابتدایی شهر تهران، فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال چهارم، شماره اول، ص:5-22
میبودی ، حسین ،امیدوار، بابک، عنایتی، اشرف السادات، رشیدی،سحر، (۱۳۹۲ ) ؛ « آیا نوع مدرسه در آگاهیهای محیط زیستی دانش آموزان ابتدایی تفاوت ایجاد میکند؟ » ، فصلنامهی آموزش محیطزیست و توسعهی پایدار ، دوره ۱ ، شماره ۴ ، صفحه ۱۱ – ۱۹.
نجفی، حسین (1387)تأثیر فناوری اطلاعات بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای شهر اردبیل در سال 1384-85. پیک نور، (3)6، 82-93
نوروزی، داریوش، احمدزاده بیانی، احمد، آقابراتی، نجمی.(1390). تأثیر آموزش چندرسانهای بر میزان یادگیری و یاد داری درس ریاضی دانشآموزان پسر درخودمانده ، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، شماره 4، سال اول. ص: 23-51
Astleitner, H. Wiesner, C. (2004) An integrated model of multimedia learning and motivation. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 13,3-21.
Glenn, R.(2002) Using brain research in your classroom. Academic Research Library. [on-line]. Available:www.eddigest.com
Kirkwood, A., & Price, L. (2005). Learners and learning in the twenty-first Century: What do we know about students attitudes towards and experiences of information and communication technologies that will help us design courses. Studies in Higher Education, 30(3), 65-53.
Lindstrom, R. (1994)." The Business Week Guide to Multimedia Presentations: Great Dynamic Presentations That Inspire". McGraw-Hill, New York, NY. Ch 2, pp. 33-46
Ludwig, E., Daniel, B., Froman, R., Mathie, A. (2004) Using multimedia in classroom presentation: best principle. [on-line].Available: http://teachpsych.lemoyne.edu.
Manoli, C., Johnson, B., & Dunlap, R. E. (2007). Assessing children’s environmental worldviews: Modifying and validating the new ecological paradigm scale for use with children.The Journal of Environmental Education, 38(4), 3-13.
Silverman, R., & Hines, S. (2009). The effects of multimedia-enhanced instruction on the vocabulary of English/language learners and non English language learners in pre-kindergarten through second grade. Journal of Educational Psychology, 10(2), 305-314.