اکرمی، سیدرضا. (1373). ارائه یک الگوی برنامه درسی بینش اسلامی مقطع متوسطه، رساله دکتری تخصصی رشته برنامهریزی درسی دانشگاه تربیتمعلم تهران.
پارسا، محمد. (1385). بررسی عوامل مؤثر بر برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی آموختهشده در دورههای کارشناسی دانشگاه شیراز بر اساس الگوی سه عاملی بیگز، پایاننامه دکتری تخصصی رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه شیراز.
سعیدی رضوانی، محمود. (1380). تبیین برنامه درسی پنهان درس بینش اسلامی دوره متوسطه و ارائه راهبردهایی در آموزش اثربخش دینی، رساله دوره دکتری.
شعارینژاد، علیاکبر، 1379، نقش فعالیتهای فوقبرنامه در بهبود مهارتهای زندگی نوجوانان، تهران، امیرکبیر.
صمدی، پروین. (1380). طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی دینی برای دوره متوسطه تحصیلی و میزان توافق برنامه درسی با آن، رساله دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تربیت مدرس.
فتحی واجارگاه، کوروش. (1384). کالبدشکافی برنامه درسی تجربهشده، مجموعه مقالات چهارمین همایش انجمن برنامهریزی درسی ایران (قلمرو برنامه درسی ایران) تهران، انتشارات سمت.
کشتی آرای، نرگس. (1387). طراحی الگوی برنامهریزی درسی تجربهشده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروههای پزشکی، رساله دکتری تخصصی رشته برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
محمدی، مهدی. (1385). بررسی تأثیر برنامه درسی تجربهشده بر رضایت و موفقیت دانشجویان رشتههای مهندسی و علوم پایه- ارائه مدلهای توضیحی- رساله دکتری تخصصی برنامهریزی درسی دانشگاه شیراز.
معروفی، یحیی. (1387). عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش دانشگاهها بهمنظور ارائه مدلی برای ارزشیابی، رساله دکتری، تهران: دانشگاه تربیتمعلم.
یوسف زاده، محمدرضا. (1386). تحلیل سطوح (ایده آل، مدون، اجراشده و دریافت شده) برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره متوسطه بهمنظور ارائه الگویی برای آن، رساله دکتری تخصصی رشته برنامهریزی درسی، شیراز: دانشگاه شیراز
McGrath, J. E. (1994). Political Attitudes over the Lifespan: The Bennington Women after Fifty Years.
Gagnon, P. (2003). Educating Democracy--State Standards To Ensure a Civic Core.
Fathi-vajargah.k; Zimitat, c. (2007). experiental curriculum target journal: curriculum studies.paul.
Goodlad, J. I. (1979). Curriculum Inquiry. The Study of Curriculum Practice.
Jian h. (2012), A literature review of text book, teachers manuals, teachers knowledge, classroom instruction and content issues, university of Chicago
Johnson G.M.. (1997). Undergraduate student attrition. A comparision of students who withdraw and students who persist. Albert Journal of education research.
Kawood I (2009) proposal for development geography curriculum for ten grades in Jordanian school, Ann shams university Eghpt
Khademi, M & Yousefzadeh, M.R(2013) A study of ideal and written level of secondary social textbook, international research journal of applied and basic science,v0l2.No5.1601-1605
Klien, M. F. (1991). A Conceptual Framework For Curriculum Decision Making in the Politics of Curriculum Decision making.
Pascavella, E. t. (1985). College environmental influences on learning cognitive development. In smart, J.C. (ED). Higher education: Handbook of theory and reseach, vol. L. New york: Ayaathon press.
Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill Humanities Social.
Stark, J. S., Bentley, R. J., Lowther, M. A., & Shaw, K. M. (1991). The student goals exploration: Reliability and concurrent validity. Educational and psychological measurement, 51(2), 413-422.
vernika,K. (2001). Do text book teach demoCratic. Values? A reception study of a ninth grade civics text book
Wilson, L. O (2001) types of curriculum, Available at:www.uwsp. Eduction/ Silson/currc/curtyp.htm.