- افخمی، حسین و اردشیر زابلی زاده. ۱۳۹۲. «استفاده از نظریه چارچوببندی در تبیین اثرات اخبار (مفاهیم و پژوهشها).» فصلنامه پژوهشهای ارتباطی ۱۲۱-۱۴۴.
- افخمی، حسین و علیرضا عبدالله. ۱۳۹۳. «مطالعه تطبیقی ساختار و نحوه پوشش اخبار ایران در تارنماهای ملی و بینالمللی (تحلیل محتوای مطالب سیاسی تارنماهای خبری ایرنا، بیبیسی فارسی و صدای فارسی آمریکا).» پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
- امیدی، علی و مهرداد رشیدی علویجه. ۱۳۹۶. «جنگ رسانه در بحران اکراین؛ چارچوب سازی تحولات سیاسی اکراین و کریمه (۲۰۱۵-۲۰۱۳) در شبکههای خبری سیان ان (CNN) و راشاتودی (RT). فصلنامه مطالعات رسانههای نوین ۱۴۱-۱۶۸.
- بدیعی، نعیم. ۱۳۶۹. «معیارهای گزینش خبر: کدام خبر، چرا؟» فصلنامه رسانه ۴۰-۴۵.
- بروجردی علوی، مهدخت. ۱۳۷۲. «دروازهبانی خبر چیست؟ دروازهبانان کیستند؟ (نگاهی به نقش دروازهبانی در شکلگیری و انتقال خبر).» رسانه ۱۸-۲۵.
- خانیکی، هادی، سید احمد حسینی و احمد افروز. 1394. «نحوه انعکاس اخبار زندانهای ایران و جهان در رسانهها (تحلیل محتوای روزنامه حمایت در سال 1389).» فصلنامه علوم خبری 5-32.
- خورشیدی، زینب. ۱۳۹۱. «بازتاب رویدادهای جهان در اخبار خارجی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران.» پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
- رضوی زاده، نورالدین. ۱۳۸۱. «اولویتهای خبری در روزنامهها: بررسی میزان و نحوه برجستهسازی مسائل فرهنگی در روزنامهها.» نامه پژوهش فرهنگی ۱۱۵-۱۶۶.
- روشندل اربطانی، طاهر و مرتضی قمری وفا. ۱۳۹۶. «الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس؛ چگونه به قطب خبری تبدیل شویم.» مطالعات رسانهای ۹۹-۱۱۶.
- زابلی زاده، اردشیر. ۱۳۹۳. جنگ روایتها. تهران: انتشارات سروش.
—. ۱۳۹۳. چارچوببندی، خبر و رسانه. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
- سید امامی، کاووس و مصطفی غفاری. ۱۳۹۴. «نقش فضای مجازی در چارچوب سازی برای رأیدهندگان: مطالعه انتخابات مجلس دهم در تهران و مشهد.» دانشگاه امام صادق.
- شکرخواه، یونس. ۱۳۸۰. «خبر، رسانههای خبری و کنترل دروازهها.» فصلنامه پژوهشهای ارتباطی ۳۱-۳۹.
- شلدون، پاویسا. 1396. رسانههای های اجتماعی، اصول و کاربردها: ترجمه حسین حسنی. تهران: انتشارات ثانیه.
- شیوفل و تاکسبری. ۱۳۹۳. «تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و تعیین اولویت: سیر تحول سه مدل تأثیر رسانهای.» در چارچوببندی، خبر و رسانهها، توسط ترجمه اردشیر زابلی زاده، ۱۷-۵۰. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
- فرقانی، محمدمهدی و رامین شمسایی نیا. 1396. «تعامل رسانههای جمعی و فناوریهای نوین ارتباطی؛ بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی.» فصلنامه مطالعات رسانههای نوین 209-258.
- فرهنگی، علیاکبر و داود نعمتی انارکی. ۱۳۹۴. رسانه و خبر: برخی دیدگاههای غالب و انتقادی. تهران: دانشگاه صداوسیما.
- کرمانی، حسین. 1395. «مشاهده مشارکتی در گروههای تلگرامی؛ راهنمای عمل و نمونه موردی.» فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات 53-79.
- گیویان، عبدالله و بهنام رضاقلی زاده. 1389. «برجستهسازی اخبار انرژی هستهای ایران در بخش فارسی سایتهای بیبیسی و صدای آمریکا طی سالهای 1383-1385.» فصلنامه جهانی رسانه 1-18.
- مهدی زاده، سید محمد. ۱۳۹۳. نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
- مهدی زاده، سید محمد، اقبال خالدیان و مهراوه فردوسی. 1396. «نقش نرمافزار اجتماعی تلگرام در تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از منظر رأیدهندگان.» فصلنامه مطالعات رسانههای نوین 1-39.
- مهدی زاده، سید محمد و عبدالرحمان علیزاده. ۱۳۹۲. «مقایسه برساخت رسانهای منازعه سوریه در اخبار تلویزیونی صداوسیما ج.ا.ا و بیبیسی فارسی.» فصلنامه علوم اجتماعی ۳۴-۷۹.
- نصراللهی، اکبر. 1391. «مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی.» فصلنامه رسانه169-180.
- Berger, Chaffee. 1987. “Social Meanings of News.” in Handbook of Communications Science, by James. Ettema, Charles Whitney & Daniel Wackman. Berkowitz.
- Cissel, Margaret. 2012. “Media Framing: a comparative content analysis on mainstream and alternative news coverage of Occupy Wall Street.” The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications.67-77
- Moy, Patrica, David Tewksbury & Eieke Mark Rinke. 2016. “Agenda-Setting, Priming, and Framing.”The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy.
- Odden, Lee. 2013. What is Content? Learn from 40+ Definitions. 21 March. http://www.toprankblog.com/2013/what-is-content/.