ابراهیمی، سعیده، عفیفیان، فرزانه و گل تاجی، مرضیه. (1396). آیا اشتراک دانش در شبکهی علمی ریسرچ گیت شاخصهای بهرهوری پژوهشگران را افزایش میدهد؟: مطالعهی موردی فیزیکدانان برتر جهان. پژوهشنامه علمسنجی.
اسدی، حمیده، نقشینه، نادر و نظری، مریم. (1394). بررسی میزان رؤیت پژوهشگران ایرانی در شبکههای اجتماعی علمی (موردمطالعه: اعضای هیئتعلمی دانشگاه تهران). فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 49(3)، 321-337.
اصنافی، امیر رضا. (1394). تأملی بر میزان حضوراعضای هیئتعلمی دانشگاه شهید بهشتی در شبکه علمی ریسرچ گیت. تعامل انسان و اطلاعات، 3(2)، 61-70.
بتولی، زهرا، جنوی، المیرا و نادی راوندی، سمیه. (1395). تأثیر شاخصهای ریسرچ گیت بر افزایش میزان استناد مقالههای برتر پزشکی بالینی وب آو ساینس: مقایسه مقالات پژوهشگران ایران و ترکیه. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش شناسی، 3(2)، 93-83.
بتولی، زهرا. (1396). رابطه بین شاخصهای پایگاه استنادی علوم و ریسرچ گیت: مطالعه مورد مقالههای داغ و پر استناد پژوهشگران ایرانی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 33(1)، 186-163.
بتولی، زهرا. (1392). قابلیتهای شبکه اجتماعی ریسرچگیت برای پژوهشگران. گفتمان علم و فناوری، 1(2)، 59-68.
بذرافشان، اعظم و مصطفوی، احسان. (1390). تحلیل علمسنجی 36 سال تولید علم انستیتو پاستور ایران در پایگاه ISI SCIE. مدیریت سلامت، 14(45)، 10-7.
رامشک، محمدرضا. (1381). بررسی وضعیت کمی تولیدات علمی بهوسیله اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کاشان طی سالهای 79-74. پایاننامه کارشناسی ارشد تهران، تهران.
رحمانی، مریم، اصنافی، امیررضا، روتن، سیده زهرا و جان محمدی، مریم. (1397). امتیاز آر.جی. در مقایسه با اچ ایندکس: مطالعه موردی. فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 2(11)، 61-76.
سعادت، یاسمین. (1393). بررسی گرایش شیمیدانهای ایرانی به عضویت در شبکههای اجتماعی علمی بر پایه ویژگیها، تولید علم و بازشناخت آنان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی.
سلیمانی پور، روح الله. (1389). شبکههای اجتماعی: فرصتها و تهدیدها. فصلنامهرهآوردنور. 31، 14-19.
سلیمی، الهام. (1395). بررسی میزان حضور پژوهشگران پرتولید ایرانی در شبکهی اجتماعی علمی ریسرچ گیت و پایگاه استنادی اسکوپوس با روش آلتمتریکس. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا. تهران.
شریف مقدم، هادی، میری، انیس و سلامی، مریم. (1397). فعالیت اعضای هیئتعلمی در شبکههای اجتماعی علمی: زمینهها، موانع، الزامات و عوامل تأثیرگذار. فصلنامهی مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات. 29(3)، 153-171.
صراف زاده، مریم و علوی، سهیلا. (1393). جایگاه شبکههای اجتماعی آنلاین در میان دانشجویان کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. تعامل انسان و اطلاعات، 1(1)، 44-56.
صمدی، صابره. (1394). بررسی تأثیر بهرهگیری از شبکههای اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بر عملکرد اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی و غیردولتی شهر تهران (مطالعه موردی دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علم و فرهنگ.
قاسمی زاده، فیروزه. (1395). بررسی نگرش و میزان استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از شبکههای اجتماعی علمی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز.
قاضی میرسعید، سید جواد، احمدپاپی، رمضانی، ابوذر، یکتاکوشالی، محمدحسین و رمضانی پاکپور لنگرودی، فاطمه. (1396). ارزیابی شاخصهای آلتمتریک دانشگاههای علوم پزشکی ایران در شبکههای اجتماعی علمی ریسرچگیت و آکادمیا. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش شناسی، 1، 23-30.
قضاوی، رقیه، اطرج، زهرا و کلیشادی، رویا. (1395). راهنمای پروفایلهای علمی پژوهشگران. اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان.
مزینانی. علی. (1380). بررسی وضعیت مصرف و تولید اطلاعات علمی توسط اعضای هیئتعلمی آموزشی کشور. رهیافت، 25، 196-217.
نیازمند، محمدرضا. (1392). بررسی تطبیقی میزان استفاده پژوهشگران کشورهای خاورمیانه از شبکههای اجتماعی علمی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی.
Akçayır, G. (2017). Why do faculty members use or not use social networking sites for education? Computers in Human Behavior, 71, 378-385.
Asmi, N. A., & Margam, M. (2018). Academic social networking sites for researchers in Central Universities of Delhi: A study of ResearchGate and Academia. Global Knowledge, Memory and Communication, 67(1/2), 91-108.
Bardakcı, S., Arslan, Ö., & Ünver, T. K. (2018). How scholars use academic social networking services. Information Development, 34(4), 334-345.
Collins, K., Shiffman, D., Rock, J. (2016). How are scientists using social media in the workplace? PLoS ONE, 11(10), 1–10.
El-Berry, D. K. (2015). Awareness and use of academic social networking sites by the academic staff at the South Valley University in Egypt. Journal of Library and Information Sciences, 3(2), 115-132.
Elsayed, A. M. (2016). The use of academic social networks among Arab researchers: A survey. Social Science Computer Review, 34(3), 378-391.
Haustein, S., Peters, I., Bar-Ilan, J., Priem, J., Shema, H., & Terliesner, J. (2014). Coverage and adoption of altmetrics sources in the bibliometric community. Scientometrics, 101(2), 1145-1163.
Parabhoi, L., & Kumari, N. (2018, February). Awareness and Use of Academic Social Networking Sites by Faculty and Students of Indian Institute of Technology (Indian School of Mines), Dhanbad: A Case Study. In 2018 5th International Symposium on Emerging Trends and Technologies in Libraries and Information Services (ETTLIS) (pp. 174-178). IEEE.
Thelwall, M., & Kousha, K. (2014). Academia.Edu: Social network or academic Network. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(4), 721-731.