اعظمی، زهرا و صالحی نیا، حمید. (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1392. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(7)، 633- 640.
بازبین، مریم؛ چشمه سهرابی، مظفر و مرادی، محمود. (1392). ارتباط بین سواد اطلاعاتی و کتابداری مبتنی بر شواهد: موردپژوهی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی شهر کرمانشاه. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3(2)، 133-152.
بئر انوند، علی و مجیدی، مریم. (1387). سواد اطلاعاتی. نشریه ارتباط علمی، 22(3).
پرنا، مسعود. (1392). بررسی عوامل مؤثر در میزان سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان کرمانشاه. پایاننامة کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. همدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان.
پریرخ، مهری. (1386). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها. تهران: کتابدار.
جولاهی ساروی، لاله. (1385). بررسی میزان سواد اطلاعاتی سرپرستاران بیمارستانهای خصوصی شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
پریرخ، مهری و عباسی، زهره. (1383). آموزش سواد اطلاعاتی با روشها و راهبردها. در فتاحی، رحمتالله. آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. مشهد: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
داورپناه، محمدرضا و همکاران (1387). سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان. تهران: دبیزش.
رحیمی، علیرضا؛ الماسی، صادق و آل مختار، محمدجواد. (1384). وضعیت سواد اطلاعاتی و عوامل مؤثر بر آن در میان کتابداران و اطلاعرسانان کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت. 3(8).
زمانی، محمود؛ حقیقی، محمد و رزمجو، شراره. (1393). رابطة رضایت شغلی کارکنان، کارآفرینی سازمانی و رشد سازمانی در شرکتهای بیمه. مدیریت سازمانی، 12(4)، 635-653.
سلامی، مریم؛ بهرامی نیا، سارا و عزیزخانی، زهرا. (1397). رابطه بین اکتساب دانش با توسعهسازمانی کتابخانههای دانشگاهی شهر کرمانشاه. فصلنامه مطالعات دانش شناسی، 4(15)، 1–22.
صیفوری، ویدا و غفاری، سعید. (1390). سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی.1، 95-108.
طبرسا، غلامعلی؛ شریفی، صدیقه و حسینی، سید احمد. (1395). بررسی تأثیر سواد اطلاعاتی کارکنان بر چابکی سازمان. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع). س8(2)، 113-136.
عبدالهی، معصومه و جوکار، عبدالرسول. (1393). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی کتابداران کتابخانههای عمومی استان فارس. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 20(4)، 771-787.
محسنی، منوچهر. (1380). جامعهشناسی جامعه اطلاعاتی. تهران: دیدار.
موسال آرانی، وجیهه؛ مؤمنی، عصمت و حاجی زینالعابدینی، محسن. (1393). بررسی رابطه بین مهارتهای تفکر انتقادی در مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی 1389. مدیریت اطلاعات و دانش شناسی. 2، 97- 108.
میرزاصفی، اعظم؛ رجایی پور، سعید و جمشیدیان، عبدالرسول. (1390). رابطه بین سواد اطلاعاتی و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 53، 241- 268.
نظری، مریم. (1385). سواد اطلاعاتی. تهران، پژوهشگاه اسناد و مدارک علمی ایران.
نیکپور، امین؛ منتظری، علیرضا و رجائی نژاد، مهدی. (1391). بررسی رابطه سواد اطلاعاتی کارکنان و اثربخشی سازمانی در سازمانهای دولتی شهر کرمان.
فرایند مدیریت توسعه، 25(3)، 145-161.
Andersen, J. (2006). The public sphere and discursive activities: Information literacy as sociopolitical skills. Journal of Documentation, 62(2), 213–228.
Antoncic, B., & Hisrich, R. D. (2001). Intrapreneurship: Construct refinement and cross-cultural validation. Journal of business venturing, 16(5), 495-527.
Antoncic, J. A., & Antoncic, B. (2011). Employee satisfaction, intrapreneurship and firm growth: a model. Industrial Management & Data Systems, 111(4), 589-607.
Bruce, C. S. (1999). Workplace experiences of information literacy. International journal of information management, 19(1), 33-47.
Corral, S. (2008). Information literacy strategy development in higher education: An exploratory study. International journal of information management, (28), 26-37.
Goodman, R. & penning, F. (1977). Problem solving and conferences: leadership.
Demasson, A., Partridge, H., & Bruce, C. (2019). How do public librarians constitute information literacy?. Journal of Librarianship and Information Science, 51(2), 473-487.
Durodolu, O. (2017). The Perception of Information Literacy Skill among the Librarians: A Survey of University of Lagos Library. International Journal of Information Processing and Communication, 5(1&2), 148-159.
Eve, J., de Groot, M., & Schmidt, A. M. (2007). Supporting lifelong learning in public libraries across Europe. Library Review, 56, 485-393.
Lai, H. J., & Wang, C. Y. (2017). Examining public librarians’ information literacy, self-directed learning readiness, and e-learning attitudes: A study from Taiwan. Malaysian Journal of Library & Information Science, 17(2), 101-115.
Lok, P., & Crawford, J. (2000). The application of a diagnostic model and surveys in organizational development. Journal of Managerial Psychology, 15(2), 108-125.
Pinto, M., & Sales, D. (2007). A research case study for user-centred information literacy instruction: information behaviour of translation trainees. Journal of Information Science, 33(5), 531-550.
Seaman’s, N. H. (2001). Information Literacy: A Study of Freshman Students Perceptions, with Recommendations, PHD thesis, Virginia Polytechnic Institute State University.
Schement, J. (2001). Encyclopedia of communication and information. New York: Macmillan Reference.