اسدی فرد، رؤیا. (1387). مدل شایستگی مدیران دولتی ایران (بر اساس صحیفه امام «ره») رویکرد استراتژی تئوری داده بنیاد. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
الوانی، مهدی؛ محمدی، اصغر؛ فاتح، اردلان، امید. (1395). ﻃﺮﺍﺣﻰ و تدوین ﺍﻟﮕﻮی مناسب شایستگیهای مدیران و ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﺎﻥ در سازمان ارتش ج.ا.ا با بهرهگیری از دیدگاه امام خامنهای (مدظلهالعالی). پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 8 (1)، 1-30.
اندوه، یونس. (1394). طراحی مدل شایستگی مدیران صنعت بیمه در ایران. سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسبوکار. مؤسسهی مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا. بازیابی در 26 مهرماه 1397 از https://www.civilica.com/Paper-MSECONF01-MSECONF01_293.html
پناهی، معصومه؛ پورکریمی، جواد؛ رمضان، مجید (1397). ارائهی مدل شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمانهای پژوهشمحور. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۸ (۱)، ۲۳-۴۶.
رعنایی، حبیب الله؛ سلطانی، مریم؛ یزدانی، حمیدرضا. (1391). شناسایی و رتبهبندی ابعاد و مؤلفههای شایستگی مدیران: تحلیل محتوای مدلهای شایستگی مدیران. مطالعات منابع انسانی، 1 (3)، 27 -50.
رنجبر، منصور؛ خائف الهی، احمد؛ دانایی فرد، حسن؛ فانی، علیاصغر. (1392). ارزیابی الگوی شایستگیهای مدیران بخش سلامت: رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. مجلهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۲۳ (۱۰۹)، ۱۰۴-۱۱۳.
ریاحی نیا، نصرت؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1391). ارزیابی عملکرد مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 19 (10)، 1-18.
زارعی متین، حسن؛ رحمتی، محمدحسین؛ موسوی، محمد مهدی؛ ودادی، احمد. (1393). طراحی مدل شایستگی مدیران در سازمانهای فرهنگی کشور. مدیریت سازمانهای دولتی، 2(4)، 19-36.
زاهدی، شمس السادات؛ شیخ، ابراهیم. (1389). الگوی قابلیتهای راهبردی مدیران میانی دولتی. مطالعات مدیریت راهبردی، 1 (1)، 95-139.
زاهدی، شمسالسادات؛ شیخ، ابراهیم. (1389). الگوی قابلیتهای راهبردی مدیران میانی دولتی، مطالعات مدیریت راهبردی، 1، 95-139.
صالحی صدقیانی، جمشید؛ قرائی پور، رضا. (1384). ارزیابی شایستگیهای مدیران به روش بازخور 360 درجه. مطالعات مدیریت صنعتی، 3(9)، 73-91.
عابدیان اول، اکرم (1390). طراحی مدل شایستگی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد.
عاشقی، حسن؛ قهرمانی، محمد؛ قورچیان، نادرقلی. (1396). شناسایی و تبیین ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای توسعهی شایستگی مدیران صنعت بانکداری. آموزش و توسعهی منابع انسانی، 4 (14)، 57-76.
عربی، حسین. (1391). شناسایی و ارزیابی شایستگیهای مدیران واحد آموزش شرکتهای دولتی شهر مشهد بر اساس مدل بازخورد 360 درجه: مطالعهی موردی. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. مشهد.
فرج پهلو، عبدالحسین؛ آخشیک، سمیه السادات. (1388). سنجش کیفیت عملکرد مدیریت کتابخانههای دانشگاه شهید چمران اهواز با استفاده از مدل EFQM. کتابداری و اطلاعرسانی، 19 (1)، 31-48.
فیروزآبادی، مهشید؛ فیاضی، مرجان؛ استیری، مهرداد. (1396). شناسایی ابعاد توسعهی مدیران در شرکتهای طراحی مهندسی: موردمطالعه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایرانخودرو (ساپکو). آموزش و توسعه منابع انسانی، 4 (13)، 73-94.
قرائی پور، رضا. (1382). ارزیابی شایستگیهای مدیران شرکت ساپکو به روش بازخورد 360 درجه. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه امام صادق (ع)، تهران.
محمدینژاد، مریم. (1385). بررسی وضعیت مدیریت کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 17 (2)، 115-128.
نصیری پور، امیراشکان؛ محمدزاده خلیل، علی؛ مجتبی، حسینی؛ احمدی، زینب. (1393). ارزیابی شایستگیهای مدیران ارشد و میانی بیمارستان بوعلی سینا خرمدره با استفاده از مدل 360 درجه. مطالعات کمی در مدیریت، 5 (4)، 161-176.
Abraham, S. E., Karns, L. A., Shaw, K., Mena, M. A. (2001). Managerial competencies and the managerial performance appraisal process. Journal of Management Development, 20 (10), 842-852.
Agut, S., Grau, R., Peiro, J. M. (2003). Competency needs among managers from Spanish hotels and restaurants and their training demands. International Journal of Hospitality Management, 22 (3), 281–295.
Allard, S. (2009) Library managers and information in World 2.0. Library Management, 30 (1). P. 57-68.
Barahmand, N., & Hayati, Z. (2013). Management Development in Iranian Academic Libraries: Performances and Obstacles. Information Science and Management, 3(2), 35-44.
Chong, E. (2008), Managerial competency appraisal: A cross-cultural study of American and East Asian managers. Journal of Business Research, 61 (3), 191–200.
Fang, C. H., Chang, S. T., Chen, G. L. (2010). Competency development among Taiwanese healthcare middle manager: A test of the AHP approach. African Journal of Business Management. 4 (13), 2845-2855.
Khoshouei, M.S., Oreyzi, H. R., Noori, A. (2013). The eight managerial competencies: Essential competencies for twenty first century managers. Iranian Journal of Management Studies (IJMS), 6 (2), 131-152.
Liikamaa, M (2015). Developing a project manager’s competencies: A collective view of the most important competencies. Procedia Manufacturing, 3, 681-687.
Mikusova, Copíkova (2016). What Business Owners Expect From a Crisis Manager? A Competency Model: Survey Results From Czech Businesses. Journal of Contingencies and Crisis Management. 24 (3), 162-180.
Sharma, Radha R. (2017). A Competency Model for Management Education for Sustainability. The Journal of Business Perspective. 21 (2), 1-6.
Umbreit, W. T. (1992). In search of hospitality curriculum relevance for the 1990s. Hospitality and Tourism Educator, 5 (1), 71-74.
Vacola, M., Soderquist, K., Prastacos, G. (2007). Competency management in support of organizational change. International Journal of Manpower, 28 (34), 260-275.
Viitala, R. (2005). Perceived development needs of managers compared to an integrated management competency model. Journal of Workplace Learning, 17 (7), 436-451.