منابع
- تودوروف، تزوتان، میخاییل باختین و دیگران (1373). سودای مکالمه خنده و آزادی. ترجمه محمدجعفر پوینده. تهران: نشر شرکت فرهنگی هنر آرست.
- عزتی پرور، احمد (1379). طرحی از تاریخ طنز ایران. تهران: نشریه آموزش زبان و ادب فارسی، ش 56.
- فلیک، اووه (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه: هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
- فولادی، علیرضا (1386). طنز در زبان عرفان. تهران: انتشارات فراگفت.
- موریل، جان (1393). فلسفه طنز: بررسی طنز از منظر دانش، هنر و اخلاق. ترجمه: محمود فرجامی و دانیال جعفری. تهران: نشر نی.
- واعظ، سعید و عبدی میاردان، مهری (1391). بررسی طنز در داستانهای کوتاه محمدعلی جمالزاده. تهران: مجله پژوهشهای نقد ادبی و سبکشناسی، ش 7. 159-178.
- وکیلی، شروین (1385). جامعهشناسی جوک و خنده. تهران: انتشارات اندیشهسرا.
- هال، استیوئرت (1382). معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی. ترجمه: احمد گلمحمدی. تهران: نشر نی.
منابع اینترنتی:
- سایت خبر آنلاین ir (12/3/1389). 62 سال با گیشه و مخاطب سینما در ایران (کد خبر: 135861).
- سایت خبرنامه دانشجویان ایران ir (31/2/1396). انتخابات بر شاخ تلگرام: از تأثیر موجهای انتخاباتی در کانالها تا آمار جالب بازدید پستها (کد خبر: 235835).
- Astapova, Anastasiya. (2017). Rumor, Humor, and Other Forms of Election Folklore in Non-Democratic Societies: The Case of Belarus. Electronic Journal of Folklore. V96: 15-48
- Berger, Peter L. (1997). Redeeming Laughter. New York, Walter De Gruiter
- Critchley, Simon. (2002). On Humor: Thinking in Action. London, Routledge
- Davis, Jenny L., Love, Tony and Killen, Gemma. (2018). Seriously funny: The political work of humor on social media, New Media and Society. 20(10). Pp 3898-3916
- Della Porta, Donatella. (2014). Mobilizing for Democracy: Comparing 1989 and 2011. New York, Oxford University Press
- Hartley, John. (2012). Digital Futures for Cultural and Media Studies. Chichester: John Wiley & Sons
- Koestler, A. (1964). The Act of Creation. London, Hutchinson & Macmillan Publishers
- Kozinets, Robert v. (2010). Netnograpghy: Doing Ethnographic Research Online. London, Sage Publications
- Kuipers, Gisselinde. (2006). Good Humor, Bad Taste: A Sociology of Joke. De Gruyter Mouton
- Rod A. (2007). The Psychology of Humor: An Integrative Approach. Burlington, Elsevier Academic Press
- Michelle Smirnova. (2018). Small Hands, Nasty Women, and Bad Hombres: Hegemonic Masculinity and Humor in the 2016 Presidential Election. Socius: Sociological Research for a Dynamic World. V4: 1-16
- O’Donnell, Guilermo. (1986). On the Fruitful Convergences of Hirschman’s Exit, Voice and Loyalty and Shifting involvements: Reflections from the Recent Argentine Experience, The Helen Kellogge Institute for International Studies, 1 (1)
- Punathambekar, Aswin. (2015). Satire, Elections, and Democratic Politics in Digital India. Television & New Media. 16(4). PP 394 –400
- Rahimi, Babak. (2015). Satirical Cultures of Media Publics in Iran. the International Communication Gazette. 0 (0). PP 1-15
- Roeckelein, John E. (2002). The Psychology of Humor. London, Greenwood Press
- Scot, James C. (1997). Domination and the Arts of Resistance. New Haven and London, Yale University Press
- Shifman, L., Coleman, S. & Ward, S. (2007). Only joking? Online Humour in the 2005 UK General Election, Information, Communication and Society, 10(4), pp. 465-487
- Tsakona, Villy and Popa, Diana Elena. (2011). Humor In Politics And Politics Of Humor: An Introduction. Studies, in Political Humour. Edited by Tsakona and Popa. Amsterdam. John Benjamins Publishing Company
|