براون، داگلاس. (2010). درآمدی بر آزمونسازی زبان. ترجمه رضامراد صحرائی و فائزه مرصوص (1396)، تهران: انتشارات نشرنویسه پارسی.
جعفرپور، عبدالجواد. (1375). مقدمهای بر آزمونشناسی زبان. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
جعفرپور، عبدالجواد. (1377). آمار زبانشناختی. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
جلیلی، سیداکبر. (1390). آزمون مهارتی فارسی (آمفا) پر پایه چهار مهارت اصلی زبانی، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
صحرائی، رضامراد. و مرصوص، فائزه. (1395)، استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
عربزاده، مهدی و کدیور، پروین. (1391). بررسی پایایی، روایی و تحلیل عاملی مقیاس تأخیر رضامندی تحصیلی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 3 (9) 1-18.
قنسولی، بهزاد. (1389). طراحی و رواییسنجی آزمون بسندگی زبان فارسی. مجله پژوهشهای زبانهای خارجی، 57، 115-129.
ممقانی، هانیه. (MSRT) با هدف دستیابی به یک آزمون مهارت برای زبان فارسی ، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
مؤمنی، منصور. و قیومی، علی. (1389). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران: انتشارات مؤلف.
نیکنامی، محمد.، تقیپورظهیر، علی. و غفاریمجلج، محمد. (1389). بررسی پایایی و روایی پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی آمید و همکاران 2002. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 1 (3)، 101-119.
نیکنامی، محمد.، تقیپورظهیر، علی. و غفاریمجلج، محمد. (1389). بررسی پایایی و روایی پرسشنامه ارزیابی نوآوری سازمانی آمید و همکاران 2002. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 1 (3)، 101-119.
Bachman, L. and A, Palmer. (2010). Language assessment in practice. UK: Oxford University Press.
Birjandi, P. and P, Mosallanejad. (2010). An Overview of Testing and Assessment. Esfahan: Sepahan Publication.
Brown, J. D. (2008). Testing in Language Programs. US: McGraw-Hill.
Coombe, C., K. Folse and N. Hubley (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. US: The University of Michigan Press.
Farhady, H., A. Jafarpur and P. Birjandi (2014). Testing Language Skills from Theory to Practice. Tehran: SAMT.
Heydari, P., M.S. Bagheri, M. Zamanian, F. Sadighi, L. Yarmohammadi (2014). Investigating the Construct Validity of Structure and Expression Section of TOLIMO through IRT. International Journal Language Learning and Applied Linguistics World, 5, 105-123.
McKinley, J. G. Thompson (2018). “Washback Effect in Teaching English as an International Language”. TESOL Encyclopedia of English Language Teaching.
Nicholson, S.J. (2015). “Evaluating the TOEIC in South Korea: Practically, Reliability and Validity”. International Journal of Education, 7, 221- 233.