داورزنی، ناصر. (1395). نگاشت نقشه ذهنی مصرفکنندگان نسبت به کالای ایرانی با استفاده از روش استخراج استعاره» . پایاننامه کارشناسی ارشد .گروه مدیریت بازرگانی . دانشکده مدیریت . دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
جاهدی، پدرام .(1395). نگاشت شبکه تداعیهای برند گردشگری منطقه آزاد کیش با استفاده از روش نقشه مفهومی برند. پایاننامه کارشناسی ارشد .گروه مدیریت بازرگانی . دانشکده مدیریت . دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
بخشی زاده، کبری و حاجی جعفر، نصیری. (1397). ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجیکالا با استفاده از تکنیک استخراج استعارهای زالتمن (زیمت)، فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(1)، 72-49.
شاکری، رویا و خانلری، امیر. (1394). درک تصویر برند با استفاده از روش استخراج استعارههای زالتمن، چشمانداز مدیریت بازرگانی، 14(4)، 170-155.
عربشاهی،معصومه؛ بهبودی، امید و شاه ابراهیمی، روح اله. (1395). شناسایی و رتبهبندی عوامل رفاهی مؤثر در گردشگری مذهبی شهر مشهد با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیاره (AHP)،پژوهشنامه خراسان بزرگ،7(23)،88-75.
عنابستانی، علیاکبر و محمودی، حمیده . (1395). بررسی تأثیر گردشگری مذهبی بر ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان (مطالعه موردی: حوزه نفوذ گردشگاهی شهر مشهد). مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، ۵(18), 97-118.
آقاجانی، معصومه و فراهانی فرد، سعید. (1394). گردشگری مذهبی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی ایران). سیاستهای راهبردی و کلان,3(9)، 66-43.
حیدری چیانه، رحیم؛ صنوبر، ناصر و سعدلونیا، حسین. (1394). تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: کلانشهر تبریز». فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهش و برنامهریزی شهری،6(22)، 94-79.
بخشی زاده برج، کبری؛ داورزنی،ناصر و دیلمی معزی, پیمان. (1395). استخراج نقشه ارزشهای کاربران پیامرسانهای موبایلی با استفاده از تکنیک نردبانی (بر اساس تئوری وسیله-هدف). مدیریت برند,4 (8)، 122-95.
زنگنه، شمس الله زاده. (1391). بررسی و تحلیل نقش تصویر مقصد در توسعه صنعت گردشگری (مطالعه موردی: کلانشهر تبریز). نشریه جغرافیا و برنامهریزی، 16(41)، 168-153.
حسینی پور، سید احسان و رضایی دولتآبادی، کاظمی. (1395). بررسی عوامل کشش و رانش مؤثر بر نیت سفر گردشگری مذهبی و نحوه تأثیر آنها (شهر قم)»، مطالعات مدیریت گردشگری، 11(36)، 124 -109.
آهنگران،جعفر؛ موسوی بازرگانی، سیدجلال و نظری اورکانی، سولماز. (1393). تدوین الگوی گردشگری قابلدسترس، گردشگری، 2(2)،20-11.
قاسمی. (1390). تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی شهرستان مشهد، اولین همایش بینالمللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت.
محمودی، شایان. (1394). تحلیل نقش امکانات گردشگری بر توسعه گردشگری مذهبی روستاهای حوزه نفوذ شهر مشهد،دومین همایش بینالمللی توسعه روستایی ایران.
موسوی، میر نجف و سلطانی، ناصر . (1393). تحلیلی بر نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهری (مطالعه موردی: امامزاده جعفر (ع) یزد)، پژوهش و برنامهریزی شهری,5 (18)، 94-77.
ضرغام بروجنی، ترکمان. (1392). تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی در استان همدان، علوم مدیریت ایران, 8 (30)،80-57.
اسعدی، میر محمد؛ برومندزاد، یاسمین و مالکی نژاد، آسیه. (1396). بررسی تحلیلی توسعه گردشگری سالمندی با رویکرد نگاشت شناختی (موردمطالعه: استان یزد)، برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6 (22)،96-77.
موسوی، میرنجف و سلطانی، باقر. (1393). تحلیلی بر نقش مذهب در توسعه گردشگری مذهبی. پژوهشهای جغرافیای انسانی، 46(4)، 841-825.
تقوایی، مسعود ؛ موسوی،سیدعلی و غلامی بیمرغ، یونس.(1389). تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی (مطالعه موردی: شهرستان نورآباد ممسنی)، 10(31)، 64-39.
مکیان، سمیه سادات. (1393). بررسی شبکه سازههای شناختی مرتبط با برند با توجه به جنسیت مصرفکنندگان در چارچوب نظریه جرج کِلی و آزمونRep. مدیریت برند، 1(1)، 192-157.
بخشی زاده برج، کبری و حاجی جعفر، علی. (1393). گامهای دهگانه تکنیک زیمت در برندینگ.اولین کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی .
داناییفرد، حسن ؛ الوانی، سید مهدی و آذر، عادل .(1386). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت :رویکردی جامع، تهران، انتشارات نگارنده دانش.
معزی، محمدامین (1391). استخراج مدل ذهنی مصرفکنندگان پوشاک در شهر تهران با استفاده از روش zmet، پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت ، دانشگاه تهران .
رشیدی، حسن و رحمانی،زینالعابدین.(1392). برند و تأثیر آن بر وفاداری مشتری.مجله اقتصادی،9، 80-65.
Alhabeeb, M. J. (2007). On consumer trust and product loyalty.
International Journal of Consumer Studies, 31(6), 609-612
Bellini, N., Go, F. M., & Pasquinelli, C. (2017). Urban tourism and city development: notes for an integrated policy agenda. In Tourism in the City (pp. 333-339). Springer, Cham.
Butt, T. (2003). The phenomenological context of personal construct psychology. International handbook of personal construct psychology, 379-386.
Chen, P. J. (2006). The Attributes, Consequences, and Values Associated With Event Sport Tourists' Behavior: A Means–End Chain Approach. Event Management, 10(1), 1-22.
Chen, P. J. (2008). Exploring unspoken words: Using ZMET to depict family vacationer mental models. In Advances in hospitality and Leisure (pp. 29-51). Emerald Group Publishing Limited.
Chen, P. J. (2010). Differences between male and female sport event tourists: A qualitative study. International Journal of Hospitality Management, 29(2), 277-290
Christensen, G. L., & Olson, J. C. (2002). Mapping consumers' mental models with ZMET. Psychology and Marketing, 19(6), 477-501.
Coulter, R. A., Zaltman, G., & Coulter, K. S. (2001). Interpreting consumer perceptions of advertising: An application of the Zaltman Metaphor Elicitation Technique. Journal of Advertising, (4), 1-21.
Coulter, R. H., & Zaltman, G. (1994). Using the Zaltman Metaphor Elicitation Technique to understand brand images. Advances in Consumer Research, 21, 501-507
Ekinci, Y., & Hosany, S. (2006). Destination personality: An application of brand personality to tourism destinations. Journal of travel research, 45(2), 127-139.
Hankinson, G. (2004). The brand images of tourism destinations: a study of the saliency of organic images. Journal of Product & Brand Management, 13(1), 6-14.
Heidari, A., Yazdani, H. R., Saghafi, F., & Jalilvand, M. R. (2018). The perspective of religious and spiritual tourism research: a systematic mapping study. Journal of Islamic Marketing, 9(4), 747-798
Horng, J. S., Liu, C. H., Chou, H. Y., & Tsai, C. Y. (2012). Understanding the impact of culinary brand equity and destination familiarity on travel intentions. Tourism management, 33(4), 815-824.
Jigang, B., & Yunmei, C. (1996). Development of Religious Tourism: A Case Study of Nanhua Temple in Guangdong Province. Tropical Geography, 1
Jones, N. A., Ross, H., Lynam, T., Perez, P., & Leitch, A. (2011). Mental models: an interdisciplinary synthesis of theory and methods. Ecology and Society, 16(1).
Kartal, B., Tepeci, M., & Atlı, H. (2015). Examining the religious tourism potential of Manisa, Turkey with a marketing perspective. Tourism Review, 70(3), 214-231
Khoo-Lattimore, C., Thyne, M., & Robertson, K. (2009). The ZMET method: using projective technique to understand consumer home choice. The Marketing Review, 9(2), 139-154.
Konecnik, M., & Go, F. (2008). Tourism destination brand identity: The case of Slovenia. Journal of Brand Management, 15(3), 177-189.
Lee, T. H., Chao, W. H., & Lin, H. Y. (2018). Cultural inheritance of Hakka cuisine: A perspective from tourists’ experiences. Journal of destination marketing & management,7, 101-111
Rehan, R. M. (2014). Urban branding as an effective sustainability tool in urban development. HBRC Journal, 10(2), 222-230
Ritchie, J. R. B., & Ritchie, J. R. R. (1998, September). The branding of tourism destinations. In Annual Congress of International Association of Scientific Experts in Tourism (pp. 1-31)
Shinde, K. A. (2015). Religious tourism and religious tolerance: insights from pilgrimage sites in India. Tourism Review, 70(3), 179-196
Usakli, A., & Baloglu, S. (2011). Brand personality of tourist destinations: An application of self-congruity theory. Tourism management, 32(1), 114-127.
Zhang, M., Huang, L., Wang, J. H., Liu, J., Jie, Y. G., & Lai, X. (2007). Religious tourism and cultural pilgrimage: A Chinese perspective. Religious tourism and pilgrimage management: International perspective, 98-112.