پارسائیان، مریم. (1387). بررسی میزان ارتباط موضوعی پایاننامههای رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای دولتی تهران با پیشینههای مندرج در آنها (1387-1383). مجله کتابداری، 42 (47)، 200- 185.
حری، عباس. (1375). بررسی وضع پیشینه در پایاننامههای کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی. (56)، 33- 48.
فتاحی، رحمتالله و پریرخ، مهری. (1390). مرور نوشتارها و پیشینه پژوهش: راهنمای نگارش. تهران: نشر کتابدار.
کریمی، بهناز. (1395). نحوه جمعآوری پیشینه تحقیق در پژوهشهای علوم رفتاری و روانشناسی. ششمین کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، آذربایجان شرقی: دانشگاه فنی و حرفهای، 5- 1.
کورهپز، هانیه. (1394). مقایسه تحلیل انتقادی فصل پیشینهی دانشجویان ایرانی تحصیلات تکمیلی آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
منصوریان، یزدان. (1389). صد نکته در پایاننامهنویسی. کلیات کتاب ماه اطلاعات ارتباطات دانششناسی، (7)،93-78.
یحیوی، فاطمه سادات. (1395). چیستی و چرایی و چگونگی تدوین پیشینه تحقیق.
ششمین کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، آذربایجان شرقی: دانشگاه فنی و حرفهای، 8- 1.
Boell, S. K., & Cecez- Kecmanovic, D. (2010). Literature Reviews and the Hermeneutic Circle, Australian Academic & Research Libraries, 41(2, 129-144.
Cisco, J. (2014). Teaching the Literature Review: A practical Approach for College Instructors. Teaching & Learning Inquiry, 2(2), 41-57.
Efron, E. S, & Ravid, R. (2019). Writing the Literature Review a Practical Guide. The Guilford Press New York London.
Green, R., & Bower, M(2002). Evolution of the Thesis Literature Review; A faculty-librarian Partnership to Guide off-campus Graduate Research and Writing. Shenandoah University, 1-10.
Kaminstein, D. (2017). Writing a Literature Review for an Applied Master’s Degree. Organizational Dynamics Working Papers, Unversity of Pennsylvania Scholarly Commons, 9(19), 1-13.
Krishnan, L. A., & Kathpalia, S. S. (2002). Literature Reviews in Student Project Reports. IEEE Transactions on Professional Communication, 45(3), 187-197.
Nariza, N., Sutapa, G., & Salam, U. (2014). Critical Thinking in Literature Review Writing Section of Students’’Theses’’. Journal Pendidikan dan Pembelajaran Untan, Tanjungpu ra University, 1-8.
Torraco, R. J. (2016). Writing Integrative Reviews of the Literature: Methods and Purposes. International Journal of Adult Vocational Education and Technology, 7(3), 62-70.
Fatahi, Rahmatullah; Parirokh, Mehri (2010). Review of articles and research background: writing guide. Tehran: Ketabdar Publishing House.
Horri, Abbas. (1996). Examining the status of the background in the master's theses of the Faculty of Management and Medical Information. (56), 33-48. [In Persian].
Karimi, Behnaz. (2015). How to collect research background in behavioral sciences and psychology. The 6th National Conference on Management, Economics and Accounting, East Azerbaijan: Technical and Vocational University, East Azerbaijan, 1-5. [In Persian].
Kourepaz, Haniyeh. (2014). Comparison of the critical analysis of the background chapter of Iranian graduate students in English language teaching and English translation. Master's thesis, Islamic Azad University, Maroodasht branch. [In Persian].
Mansourian, Yazdan. (2010). One hundred points in thesis writing. Generalities of the book of the month of scientific communication information, (7), 78-93. [In Persian].
Parsaeian, Maryam. (2008). Examining the degree of relevance of theses in the field of librarianship and information of Tehran state universities with the backgrounds included in them (2004-2008). Library Journal, 42 (47), 185-200. [In Persian].
Yahyavi, Fatemeh Sadat. (2015). What and why and how to compile research background. The 6th National Conference on Management, Economics and Accounting, East Azerbaijan: East Azerbaijan Technical and Vocational University, 1-8. [In Persian].