آقایی جشوقانی، نفیسه. (1391). تحلیل پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی کتابخانههای عمومیشهر قم با استفاده از GIS. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
پارسازاده، احمد و شقاقی، مهدی. (1388). کتابخانههای عمومیو ساخت واقعیت اجتماع. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 15(4): 29-60.
جیل، فیلیپ. (1386). خدمات کتابخانههای عمومی: رهنمودهای ایفلا و یونسکو برای توسعه. ]ترجمه علی شکویی[. تهران: چاپار.
حیاتی، زهیر؛ مظفری، عظیمه؛ مظفری، افسانه و منوچهری، روح ا... .(1393). بخشبندی مراجعهکنندگان کتابخانههای عمومی بر مبنای نیازهایشان با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی، تحلیل سلسله مراتبی و مدل کانو. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی، 20(3)، 533-513.
زوارقی، رسول. (1388). کتابخانه های عمومیو نقش آنها در مهندسی فرهنگی جامعه. مهندسی فرهنگی، 3(29): 41-58.
ملایی، ابراهیم. (1391). شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانههای عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفال و یونسکو. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی.
میری، انیس؛ سلامی، مریم و مرجانی، عباس. (1395). شخصی سازی ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی از دیدگاه کتابداران کتابخانه های عمومی شهر مشهد. پژوهش نامه کتابداری و اطلاع رسانی، 6(2)، 243-227.
نورپور، رسول. (1390). بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی شهر تهران از نظر مدیران آنها. مجله الکترونیکی نشر کتابدار، 10(2).
نوروزی، یعقوب و درم نثاری، مهدی.(1393). بررسی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومیاز طریق مدل تحلیل شکاف مبتنی بر دیدگاه کاربران.
تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانههای عمومی،20(4): 685-707.
Gill, P. (2001). The public library service: IFLA/UNESCO guidelines for development (Vol. 97). NBD Biblion Publishers.
Aghaei Jeshughani, Nafiseh. (2011). Analysis of geographic and demographic distribution of public libraries in Qom using GIS. (Master's thesis) Qom University, Faculty of Literature and Humanities. [In Persian].
Hayati, Zahir; Mozafari, Azimeh; Mozafari, Afsaneh and Manouchehri, Roohollah. (2014). Segmentation of public library patrons based on their needs using artificial neural network, hierarchical analysis and Kano model. Information Research and Public Libraries, 20(3), 513-533. [In Persian].
Jill, Philip. (2006). Public library services: IFLA and UNESCO guidelines for development. [Translated by Ali Shakoui]. Tehran: Chapar. [In Persian].
Molaei, Ebrahim. (2013). Identifying ways to improve ancillary services in public libraries of Isfahan province from the users' point of view based on IFAL and UNESCO guidelines. (Master's thesis). Isfahan University, Faculty of Educational Sciences. [In Persian].
Miri, Annis; Salami, Maryam and Abbas Marjani. (2015). Personalization of service delivery in public libraries from the point of view of public library librarians in Mashhad. Journal of Library and Information Science, 6(2), 243-227. [In Persian].
Nourpour, Rasool. (2017). Examining the status of public libraries affiliated to the institution of public libraries in Tehran from the point of view of their managers. E-journal of Nash Ketabdar, 10(2). [In Persian].
http://www.ketabdar.org/magazine/detailarticle.asp?number=178
Nowrouzi, Yaqoub and Derm Nishari, Mehdi. (2014). Examining the quality of public library services through the gap analysis model based on the users' point of view. Information Research and Public Libraries, 20(4): 685-707. [In Persian].
Parsazadeh, Ahmad and Shaghaghi, Mehdi. (2008). Public libraries and the construction of community reality. Information Research and Public Libraries, 15 (4): 29-60. [In Persian].
Zavaraghi, Rasool. (2009). Public libraries and their role in cultural engineering of society. Cultural Engineering, 3(29): 41-58. [In Persian]