اصلانی، ابراهیم. (1390). راهنمای برقراری ارتباط با کودکان. ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، 4 (12)، 2-1.
الماسی، حجت الله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ دلاور، علی؛ و نیلی احمد آبادی، محمد رضا. (1399). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزشی کارورزی بر اساس نظریه استاد شاگردی شناختی برای اجرای درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، (56)16، 30-1.
آزمندیان، علی رضا. (1380)، تکنولوژی فکر. تهران: چاپ خانة سپهر.
افشار کهن، زهرا؛ عصاره، علیرضا. (1390). بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایه اول ابتدایی.
اکبرزاده، زهرا؛ طالبیان، مریم و فلاح، وحید (1396). بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با مهارت ارتباطی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان آمل، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3، 166-174.
آقاجانی، مریم (1381). بررسی تأثیر آموزشهای مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
جعفری طوسی، زهرا. (1385). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی – هیجانی بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشددانشگاه الزهراء.
جماشیانی، آرزو؛ آقازاده، احمد و محسن پور، بهرام (1392). بررسی رابطه میان صلاحیتهای حرفهای معلم و پیشرفت ریاضی دانشآموزان پایه چهارم ایران و آلمان بر پایه دادههای تیمز، فصلنامه تعلیم و تربیت، 114، 165-181.
حاج حسینی، منصوره (1392). تأثیر روشهای گفتگو محور بر تفکر انتقادی . رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
حبیبزاده، عباس (1393). اثربخشی درسپژوهی بر خودکارآمدی تصوری معلمان، مجله دست آوردهای روانشناختی، دانشگاه شهید چمران، 4 (21)، 168-145.
حوریزاد، بهمن (1389). بررسی تأثیر درس پژوهی خلاقیت محور بر توسعه توانمندیهای حرفه ای معلمان و یادگیری رفتار خلاق معلمان و دانشآموزان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 1(1)، 92-75.
دانش پژوه، زهرا ؛ ولی الله، فرزاد (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفه ای معلمان دوره ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 18(5)، 170-135.
دهخدا، علی اکبر (1377). لغت نامه، تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
رشیدیپور، فاطمه؛ شکری، امید؛ فتح آبادی، جلیل؛ و پورشهریار، حسین. (1399). تجربه زیسته دانشآموزان از پدیده بیانگیزگی تحصیلی: یک مطالعه پدیدارشناختی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 16 (56)، 263-197.
رئوفی، محمد حسین؛قوچنی تاریخی، امیر حسین (1383). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر کارایی و بهره وری و کارایی کارکنان و مدیران مدارس، مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی، 17، 67-80.
سیف، علی اکبر (1394). روانشناسی پرورشی نوین؛ روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات دوران، ویرایش هفتم، چاپ هفتم.
شریعتمداری، علی (1389)، اصول و مبانی آموزشوپرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شاه محمدی، نیره (1393)، صلاحیتها و شایستگیهای آموزگارعصر حاضر، رشد آموزش ابتدایی، 18 (1)، 8-13.
کاشانی، مجید؛ رستم پور، منیره (1393)، آموزش و پرورش، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار، علوم اجتماعی، 17 (67)، 81-89.
صافی، احمد (1391)، تربیت معلم در ایران، ژاپن، آلمان، انگستان، هند، مالزی، پاکستان، تهران: انتشارات ویرایش.
صافی، احمد (1391)، سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش. تهران: انتشارات ارسباران، ویراست دوم.
عبداللهی، بیژن (1384). توانمندسازی روانشناختی کارکنان: ابعاد و اعتبارسنجی براساس مدل معادلات ساختاری، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 11(2-1)، 64-37.
عبداللهی، فردین؛ شریعتمداری، علی و نادری، عزت اله (1389). بررسی میزان آگاهی معلمان ابتدایی از اصول تعلیم و تربیت به منظور ارائه الگوی مطلوب جهت ارتقا سطح آگاهی آنان، فصلنامه علوم تربیتی. 8، 27-33.
غباری، باقر (1389). بررسی رابطه عفو و گذشت با میزان اضطراب، تهران: نشر حوزه و دانشگاه.
قنبری، بخشعلی (1394). اخلاق حرفهایی با تأکید برنهجالبلاغه. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی.
مرعشی، سیدعلی؛ کیومرث؛ زرگر، یدالله و غباری بناب، باقر (1390). تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی در دانشجویان نفت اهواز. مجله دستاوردهای روان شناختی (علوم تربیتی و روان شناسی). 19 (1)، 63-80..
مشایخ، پریجان، برزیده، ام البنین (1391). بررسی تأثیر سبک رفتار رهبری معلم بر خلاقیت دانشآموزان ابتدایی شهرستان کازرون، فصلنامة اندیشههای تازه در علوم تربیتی.6 (1)، 131-144.
ملایی نژاد، اعظم (1391). صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجو معلمان دورهی آموزش ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 11 (43)، 33-62.
ملازاده، علیرضا (1397). مروری بر اهمیت و پرورش هوش هیجانی در دانشآموزان. مقاله کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ملکی، حسن (1391). صلاحیتهای حرفهی معلمی، تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسهی برهان.
ملیجی، مرتضی؛ رضاپور، نسرین و ساعتچیان، وحید (1393). نقش ابعاد شخصیت در پیش بینی منش ورزشی دانشجو - معلمان ورزشکار، مطالعات روانشناسی ورزش، 3(9)، 38-27.
مهر محمدی، محمود (1392). برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن، راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 1(1)، 26-5.
نوری، محمد (1385). روانشناسی روابط عاشقانه، تهران: نشر نوین.
ملکی، حسن (1391)، آموزش و پرورش، فرصتها و تهدیدها تهران :عابد.
Anderson, L., & Krathwohl, D. A (2010). The perception-practicum interface revisited: Life-wise language teaching perceptions and teacher burnout. Asia-Pacific Education Researcher, 23, 87-297.
Balakrishnan, s. & Singla P. K (2010). Competency Based Education System.India Institute of Science, Bangalore.
Boardley, L. N., Kavussanu, M. (2010). Effects of goal orientation and perceived value of toughness on antisocial behavior in soccer: The mediating role of moral disengagement. Journal of Sport & Exercise Psychology, 32, 176-192.
Bruner, J. (2007). Cultivating the possible. Lecture presented at Oxford dedictation bruner building.
Fisher, D., Waldrip, B., & den Brok, P. J. (2010). Students’ perceptions of primary teachers’ interpersonal behavior and of cultural dimensions in the classroom environment. International Journal of Educational Research, 43 (1/2), 25–38
Garcia,p,kupzynski,p.&glanda,H. (2016).Impact of teacher personality styles on acadmic excellence of secondry student National forum of teacher Education Journal,21 (33)
Goleman, D (1998). Working with Emotional Intelligence. New York. BantamBooks.
Hoberman, S., and Miles, S. (ed.) (1994). Professional Education in theUnited States. Praeger, Westport, CT.
Huntly, H. (2008). Teachers Work: Beginning Teachers Conceptions of Competence. The Australian Educational Researcher, 35 (1), 125145.
Liakopoulou, Maria. (2011). The Professional Competence of Teachers: Which qualities, attitudes, skills and knowledge contribute to a teacher’s effectiveness? International Journal of Humanities and Social Science Vol. 1 No. 21
Milner, H.R., & Woolfolk Hoy, A. (2003).A case study of an African American teacher's self-efficacy, stereotype threat, and persistence.Teaching and Teacher Education,19, 263-276.
Milton, T. S. (2003). Teaching fails to impress graduates in England. Retrived April 25, 2004 from the World Wide. http://news. BBC.co.uk/I/hi/education. stm. teaching fails to impress graduates 2003
Parker, JDA. (2008). Relationship between alexithymia and Emotional Intelligence. Personality and individual differences, 30, 107-115.
Salovey, P., and Sluyter, D.J. (2003.), Emotional Development and Emotional Intelligence, Basic Books, New York.
Williamson McDiarmid, G. & Clevenger-Bright M. (2008). Rethinking Teacher Capacity. In Cochran- Smith, M., Feiman-Nemser, S. & Mc Intyre, D. (Eds.). Handbook of Research on Teacher Education. Enduring questions in changing contexts. New York/Abingdon: Routledge/Taylor & Francis.