اباذری، یوسف علی. (1380). «رولان بارت و اسطوره و مطالعات فرهنگی». فصلنامه فلسفی، ادبی، فرهنگی ارغنون. شماره 18: 137-157.
اسمیت، فلیپ و الگزندر رایلی. (1394). نظریه فرهنگی. ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
شیرعلی، ابراهیم. 20 شهریور (1398). «واقعیتهای اینستاگرام؛ اپلیکیشن اینستاگرام از نگاه آمار» www.ispa.ir، بازنشانی شده در 17/03/1399، 16:00 به نشانی: https://plink.ir/Rq1ze
بارت، رولان. (1375). اسطوره امروز. ترجمه: شیرین دخت دقیقیان، تهران: انتشارات نشر مرکز.
دبور، گی. (۱۳۸۲). جامعهی نمایش. ترجمه: بهروز صفدری، تهران: انتشارات آگه.
سرابی، سعید. البرزی، هادی. (1392). «بازنمایی ستاره ورزشی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی (نشانهشناسی تبلیغات شامپو کلیر و روغنموتور کاسپین)». فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی. دوره5 ، شماره 18، 55-70.
سرفراز، حسین. (1393). نشانهشناسی فرهنگ، هنر و ارتباطات. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
سرفراز، حسین، احمد پاکتچی، مسعود کوثری، حسام الدین آشنا. (1396). «واکاوی نظریه فرهنگی سپهر نشانهای یوری لوتمان و کاربست آن در زمینه تحلیل میان دین و سینما»، راهبرد فرهنگ. شماره 39: 73-95
سمننکو، الکسی. (1396). تاروپود فرهنگ، درآمدی بر نظریه نشانه شناختی یوری لوتمان، ترجمه حسین سرفراز، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
عصر ایران. 1393. «اظهارات جنجالبرانگیز یک جامعهشناس درباره "پدیده پاشایی"»، عصر ایران. بازنشانی شده در 17/03/1399، 16:00 به نشانی: https://www.asriran.com/001YUP
کشمور، آلیس. (1397). فرهنگ شهرت. ترجمه: احسان شاه قاسمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
لوتمان، یوری. (1396). «درباره سپهر نشانهای». ترجمه: فرناز کاکه خانی، در مجموعه مقالات نشانهشناسی فرهنگی، به کوشش فرزان سجودی، تهران: نشر علم.
لیونگبرگ، کریستینا. (1396). «مواجهه با دیگری فرهنگی». ترجمه: تینا امرالهی، در مجموعه مقالات نشانهشناسی فرهنگی، به کوشش فرزان سجودی، تهران: نشر علم.
مونیبو، جورج. ((1396. «شاید سلبریتیها زندگیتان را پرکرده باشند ولی دوستتان نیستند»، ترجمان علوم انسانی. شماره 11: 220-218.
مهدی زاده، محمد. (1393).
نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
Dyer, R. (1979) Stars. London: BFI.
Khalid, R., & Yasmeen, T. (2019), "Celebrity Physical Attractiveness Effect on Consumer Buying Behavior", Jurnal Ilmiah Bidang Akuntansi dan Manajemen, Vol. 16 No. 2, 173-180
Lotman, J.M (1970). Статьи по типологии культуры [Studies in the Typology of Culture]; Eng. Trans. of Intro.: ‘Culture and Information’, trans. S. White, dispositio: Revista hispánica de semiótica literaria 1/3 (1976): 213–5.
Lotman, J.M (1984). О семиосфере; Eng. trans.: ‘On the Semiosphere’, trans. W. Clark, sign systems studies 33/1 (2005): 205–29.
Rojek, C. (2001) Celebrity. London: Reaktion.
Sériot, Patrick. (2016). "Barthes and Lotman: Ideology vs culture". Advances in Sin systems studies. Vol 44/ 2016. Pp 402–414
Turner, G (2014) Understanding Celebrity, London: Sage.