اجتهادی، مصطفی؛ کشافی نیا، وحید (1398)."بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی دراینستاگرام فارسی"، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شماره 20.
اکبرزادهجهرمی، رضوینژاد و شیخی. (1398). نقش اینستاگرام در مدیریت بدن زنان. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال 5، شماره 20، زمستان 1398.
بصیریان، حسین؛ بصیریان، رضا. (1385). «درآمدی بر سواد رسانهای و تفکر انتقادی»، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباطجمعی و رسانه، تهران، زمستان.
بنت، اندی. (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان. تهران: اختران.
بی بک آبادی. غزال. سلطانی فر. محمد. دلاور. علی. (1395). مطالعه رابطه فرهنگ و زندگی روزمره در شبکههای اجتماعی مجازی (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی فیسبوک). پژوهشهای ارتباطی، 23، 3(87): 112-93.
توحیدفام، محمد؛ حسینیان امیری، مرضیه. (1388). «تلفیق کنش و ساختار در اندیشه گیدنز، بوردیو و هابرماس و تأثیر آن بر جامعهشناسی جدید»، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال چهارم، شماره 3، ص 107-79.
حسنی، حسین، کلانتری، عبدالحسین. (1396). «تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران اینستاگرام در ایران». مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره پنجم، شماره 40، زمستان 1396.
راودراد، اعظم و گیشنیزجانی، گلنار. (1396). گونهشناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین: سال سوم، شماره 10.
رستمی. محمد. جمیلی اسکویی. روزیتا. نشاط. الهه. فرقانی. محمدرضا. (1396). بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر فرهنگ و باورهای دینی (هویت) کاربران مطالعه موردی: کاربران استان اصفهان. علوم اجتماعی، 11(37): 45-72.
شکرخواه، یونس. (1385). «سواد رسانهای یک مقاله عقیدهای»، فصلنامه رسانه، تهران.
عاملی. سعیدرضا. حاجی جعفری. مجتبی. (1390). رویکرد دو فضایی به آسیبهای مجازی و دین: نگرشها و تجربهها. دین و ارتباطات، 19، 1(41): 127-95.
عیدی زاده. رضا. احمدی بلوطکی. حاجی محمد. (1396). مطالعه رابطه تکنولوژی ارتباطی با سبک زندگی دانشجویان رشتههای علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران. مطالعات جامعهشناسی، 10(35): 125-139.
کاستلز، مانوئل.( 1384). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ظهور جامعه شبکهای. ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز، جلد اول، تهران: طرح نور.
گافمن، اروینگ (1392). نمود خود در زندگی روزمره. ترجمه مسعود کیانپور. چاپ دوم. تهران: نشر مرکز.
محسنی، تبریزی (1381). "سیری در مفاهیم و نظریههای خشونت، پرخاش وپرخاشگری به منظور ساخت وارائه یک مدل علمی توصیفی خشونت درورزش"، دوفصلنامه مطالعات جامعهشناختی، دانشگاه تهران شماره 19.
مقیمی، مریم؛ خانیکی، هادی؛ سلطانی، سید علی اصغر (1399). "تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سهگانه نفرت پراکنی زنان علیه زنان در اینستاگرام". مطالعات رسانههای نوین. دوره ششم، شماره 22. 71-97.
مولایی، محمدمهدی (1395). "گردش فرهنگ سلبریتی در رسانههای اجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان دراینستاگرام"، نشریه جامعه فرهنگ و رسانه، شماره 21.
مهدی زاده. محمد. اتابک. محمد. (1395). استفاده از شبکههای اجتماعی و شکلگیری فرهنگ جوانی در جوانان تهرانی کاربر فیسبوک. مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 17(35): 132-138.
مهدی زاده، مهدی. (1391). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
هابرماس، یورگن. (1383).
دگرگونی ساختاری حوزه عمومی– کاوشی در باب جامعه بورژوایی، ترجمه جمال محمدی، تهران، افکار.
Cashmore, Ellis (2006). Celebrity Culture. London, UK: Routledge
Choi, Y.K, Seo, Y, Wanger, U, Yoon, S. (2018). Matching luxury brand appeals with attitude functions on social media across cultures. Journal of Business Research, In Press, Corrected Proof.
Furedi, F. (2015). How the Internet and social media are changing culture, education and culture, 4.
Kaplan, M. andereas, Haenlein, Michael. (2010). ‘’Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media’’. Kelley school of Business. Indiana university. Retrieved Jan, 2018, From: www.elsevier.com/locate/bushor
Lull, J. (2000). Media, Communication, Culture: A Global Approach, Second Edition. Cambridge, UK: Polity Press
Ohiagu, O.p, Okorie, V. (2014). Social Media: Shaping And Transmitting Popular Culture. Covenant Journal of Communication (CJOC), 2(1): 93-108.
Rojek, Chris (2001). Celebrity. London: Reaktion Books.
Sonja Utz, Nicole C. Kramer (2009). The privacy paradox on social network sites revisited: the role ofindividual characteristics and group norms. Cyberpsychol J Psychosoc Res Cyberspace 3(2),Article 2
Tanase, G, C. (2012).The Confluence of Culture and Social Media in Changing Service Expectations. Romanian Distribution Committee Magazine. Romanian Distribution Committee, 3(4):14-19.
Tuzel, S, Hobbs, R. (2017). The Use of Social Media and Popular Culture to Advance Cross-Cultural Understanding. Media Education Research Journal, 51: 63-7.