- امیرانتخابی، شهرام؛ قلی پور، یاسر و میثمی، سعید. (1397)، "تحلیلی بر ارتباط شهر یادگیرنده و شهر خلاق در راستای دستیابی به شهر پایدار (مطالعه موردی: شهر رشت)"، مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، دوره 13، شماره 2: 482-465.
- بیات، سوده؛ قلیپور، آرین و پورعزت، علی اصغر. (۱۳۹2)، «شناسایی عوامل مؤثر در شکلگیری شهر یادگیرنده در منطقه ۶ شهرداری تهران»، مجله علمی و پژوهشی مدیریت شهری، شماره ۳۱، 156-139.
- پرهیزکار، اکبر و فیروزبخت، علی. (2011)، «چشمانداز مدیریت شهری در ایران با تأکید بر توسعه پایدار شهری»،جغرافیایی سرزمین، دوره 8، شماره 32: 43-67.
- دادجوی توکلی، عطیه؛ حسینی، محمدعلی؛ نیکنامی، مصطفی و صالحی، محمدجواد. (1398)، "تقویت مشارکت بخش غیردولتی در تأمین منابع مالی آموزش عالی"،نشریه مدیریت فردا، دوره 18، شماره 58: 138-123.
- داناییفرد، حسن و امامی، سیدمجتبی. (1386)، «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد»، اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، دوره 1، شماره 2، 97-69.
- ذاکرصالحی، غلامرضا. (1395). «مطالعه تطبیقی ساختار مدیریت و رهبری دانشگاهی: مطالعه موردی هیئتهای امنا»، آموزش عالی ایران، دوره ۸، شماره ۳: ۷۹-۱۱۰.
- سرور، رحیم؛ اکبری، مجید و طالشی انبوهی، مرضیه. (1395)، "بررسی رابطه بین عوامل مؤثر بر شکلگیری شهر یادگیرنده (مطالعه موردی: شهر بناب)"، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، دوره پنجم، شماره 18: 116-103.
- سلمان زاده، سارا. (1394)، " پارادایم تبیینی «شهر آموزش محور» تا «شهر پژوهش محور» از شهر آموزشدهنده تا شهرهای علم و فناوری (تکنو پل)"، نشریه مدیریت شهری، دوره 14، شماره 38: 105-131.
- شاهی، سکینه؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم و مهرعلیزاده، یدالله. (1387)، "ارتباطات گشوده آموزش عالی، ضرورت رویارویی با چالشهای جهانی شوندگی؛ مطالعه موردی دانشگاههای دولتی خوزستان"، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال 14، شماره 4: 45-19.
- شماعی، علی و محمودی، سید مهدی. (1390)، " سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان از نقش دانشگاهی شهر بابلسر". مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، دوره 2، شماره 6: 86-71.
- شیعه، اسماعیل. (1382)، "لزوم تحول مدیریت شهری در ایران"، فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 1، دوره 1: 62-37.
- غفرانی، محمدباقر. (1390)، "مسائل ساختاری نظام آموزش عالی ایران و راههای برونرفت از آن در برنامه چهارم"، فصلنامه راهبرد مجلس، شماره 41: 100-73.
- کاظمیان، غلامرضا و میرعابدینی، زهره. (2011)، "آسیبشناسی مدیریت یکپارچه شهری در تهران از منظر سیاستگذاری و تصمیمگیری شهری"،نشریه هنرهای زیبا-معماری و شهرسازی، دوره 3، شماره 46: 38-27.
- کریمی، صدیقه؛ نصر، احمد رضا و شریف، مصطفی. (1392)، "مفهوم و مدل جامعه یادگیری در کشور ایران"، جامعهشناسی کاربردی، سال 24، شماره 41: 66-50
- مرکز تحقیقات سیاستهای علمی کشور. (1399). آینده دانشگاهها در ایران؛ جامعهمحور و کارآفرین، تهران: مرکز تحقیقات علمی کشور.
- مهرعلیزاده، یداله؛ صفایی مقدم، مسعود؛ صالحی عمران، ابراهیم و علم، محمدرضا. (1396). مبانی نظری و عملی پژوهش (کمی، کیفی و آمیخته) در علوم انسانی، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
- مهرعلی زاده، یداله و همکاران. (1396)، "تدوین برنامه راهبردی 5 ساله شهرداری کلانشهر اهواز، شهرداری کلانشهر اهواز"، معاونت پژوهش و فناوری، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- نوروزی وند، طاهره؛ مهر علیزاده، یدالله و سعیدی، احمد. (1394)، " بررسی و ارزیابی مؤلفههای بومی شهر یادگیری در شهر اهواز"،دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار،
https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF02-EPSCONF02_0659.html
- یوسفی، محمد؛ شیعه، اسماعیل؛ خطیبی، محمدرضا و سعیدی رضوانی، نوید. (1398)، "شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای شهر یادگیرنده با تأکید بر یادگیری مادامالعمر"، مجله نوآوریهای آموزشی، دوره 18، شماره 3: 126-105.
- یوسفی، محمد؛ شیعه، اسماعیل؛ خطیبی، محمدرضا و سعیدی رضوانی، نوید. (1399)، بررسی ارتباط شهر یادگیرنده و سطح مشارکت شهروندان در شهر قزوین،راهبرد اجتماعی فرهنگی، دوره 9، شماره 2: 140-103
- یونسکو. (1376)، یادگیری گنج درون: گزارش کمسیون بینالمللی تعلیم و تربیت برای قرن بیست و یکم یونسکو، ترجمه: دفتر همکاریهای علمی بینالمللی وزارت آموزش و پرورش، تهران: تزکیه
- یونسکو. (1388)، بهسوی جامعه دانایی محور، ترجمه: حسن قاسمی و سیروس آزادی، تهران: سمت.
- Delanty, Gerard. (2003). Ideologies of knowledge society and cultural. Contradiction of higher education. Policy of Futures in Education, Vol 11 (1), 71- 82.
- Di Sivo, Michele, and Daniela, Ladiana. (2010). Towards a learning City the neighborhood lab and the lab net. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 5349-5356.
- Dohmen, Günther. (1996). Lifelong learning. Guidelines for a modern education policy.Bonn: Federal Ministry for Education, Science. Research and technology.
- Duke, Chris. (2002). Managing the learning university. USA: SRHE and Open University Press.
- Facer, Keri, and Magdalena (2019). Towards a research agenda for the ‘actually existing’Learning City. Oxford Review of Education, 45 (2), 151-167.
- Faris, Ron.) 2006(. Learning Cities: Lesson Learned, in Support of Vancouver Learning city Initiative, http://www.members.shaw.ca
- Goddard, John B., and Paul Chatterton. (1999). Regional Development Agencies and the knowledgeeconomy: harnessing the potential of universities. Environment and Planning C: Government and Policy. 1(6), 685-699.
- Hartley, David. (2000). Realizing the University in An Age of Supercomplexity. Journal of Education for Teaching, 26 (3), 313.
- Hutchins, Robert. M. (1968). The learning society. London: Pall Mall
- IEARN International Education and Resource Network. (2005). found on http://www.iearn.org/projects/index.html
- Illich, H. (1973). Deschooling society. Harmondsworth UK: penguin. 20-104.
- Jain, Manish. (2005). Shikshantar: The Peoples' Institute for Rethinking Education and Development. Journal of Futures Studies, 10(1), 115-118.
- Jarvis, Peter. (2008). Globalization, lifelong learning and the learning society. London and New York: Rotledge.
- Knapper, Christopher, and Arthur J. Cropley. (2000). Lifelong learning in higher education. London: Kogan Page.
- LILARA project. (2006). details from University of Stirling Centre for Research into Lifelong Learning, Airthrey Castle, Stirling
- Longworth, Norman. (2000). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge
- Longworth, Norman. (2000). Towards a European Learning Society (TELS). Project Report presented to the European Commission November 2000. Also available [online] longlearn.org.uk
- Longworth, Norman. (2006). Learning cities, learning regions, learning communities: Lifelong learning and local government. London: Routledge.
- Longworth, Norman. (2011). Norman Longworth on Learning Cities. longlearn.org.uk
- Longworth, Norman, and W. Keith Davies. (1996). Lifelong Learning: New Vision, New Implications, New Roles for People, Organizations, Nations and Communities in the 21st Century. Kogan Page Limited, 120 Pentonville Rd., London N1 9JN, England, United Kingdom
- Morgan, Bob. (2002). Higher education and regional economic development in Wales: an opportunity for demonstrating the efficacy of devolution in economic development. Regional Studies,36(1), 65-73.
- (2007). Globally Competitive, Locally Engaged – Higher Education and Regions. Paris: OECD.
- Strauss, Anselm L., & Corbin, Juliet. (1990), Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques, Sage.
- Times Higher Education: University Impact Ranking (2021, August 1). Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats
- UNESCO, U. (2015). UNESCO Global Network of Learning Cities: Guiding Documents. Hamburg: UNESCO UIL. Retrieved July,13, 2017.
- (1972). Learning to be: The world of education today and tomorrow. New York: Unesco.
- Van Der Zee, H. (2006). 20 The learning society. From Adult Education to the Learning Society: 21 Years from the International Journal of Lifelong Education, 331
Walker, Diane, and Florence Myrick. (2006). Grounded Theory, an Exploration of Process and Procedure. Qualitative Health Research, 16, 547-559.
|