منابع
اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین. (1396). «پساتلویزیون در ایران: ارزیابی اقدامات صداوسیما در قبال همگرایی رسانهای»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال سوم، شماره 10
اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین. (1395). «پیامدهای همگرایی اینترنت و تلویزیون بر سیاستگذاری رسانهای در ایران»، فصلنامه فرهنگ-ارتباطات، دوره 17، شماره 34
البرزی دعوتی، هادی. (1391). «آیندهپژوهی حضور صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت». پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
خانیکی، هادی و خجیر، یوسف. (1398). «ظرفیتها و چالشهای شبکههای اجتماعی مجازی برای جامعه مدنی ایران»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، سال پنجم، شماره 17
روشندل، طاهر و کوهی، احمد. (1391). «همگرایی رسانهای (رابطه تولید محتوای اینترنتی توسط کاربران و نحوه تماشای تلویزیون)». مطالعات فرهنگ-ارتباطات، دوره 13، شماره 20.
سیاحطاهری، محمدحسین و همکاران. (1394). حقیقت مجازی. تهران: انتشارات شورای عالی فضای مجازی.
طارمی، محمدحسین. (1387). «فضای سایبر؛ آسیبها و مخاطرات»، فصلنامه رهآورد نور، شماره 22.
عباس زاده، محمد. (1391). «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی». جامعهشناسی کاربردی، دوره 23، شماره 1.
شاهقاسمی، زهره. (1396). «همگرایی رسانه؛ پیشینه تاریخی و آینده پیش رو»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، تهران.
ضیاییپرور، حمید و عقیلی، سید وحید. (1388). «بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی مجازی در کاربران ایرانی»، رسانه، شماره 80.
کاستلز، مانوئل. (1380). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ قدرت هویت، جلد دوم، ترجمه: حسن چاووشیان، تهران: طرح نو.
کاستلز، مانوئل. (1393). قدرت ارتباطات، ترجمه: حسین بصیریان جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
مهدیزاده، محمد. (1389). نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
مک کوایل، دنیس. (1385)
درآمدی بر نظریۀ ارتباطات جمعی، ترجمۀ: پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
Jenkins, H (2004). “The cultural logic of Media Convergence”, International Journal of culture studies. Vol. 7, No. 1, pp. 33-43.
Jenkins, H (2006). Convergence culture.
Jenkins, H (2008) Convergence culture. Vol. 14, No. 1, pp. 5-12.
Lawson-Borders (2008). Media Organizations And Convergence. Case Studies Of Media Convergence Pioneers.
Mcquail, D (2006) Mcquail s Mass communication theory, sage publications.