- اصغری، ایرج، مهتدی، اعظم و موسوی، سید اسماعیل. (1394). فاصله انتظارات حسابرسی: بررسی اثربخشی آموزش تئوریک حسابرسی در کاستن از انتظارات نامعقول (مطالعه موردی دانشگاه خلیجفارس). دانش حسابرسی، 15 (61)، 152-135.
- آقایی، محمدعلی، موسی زاده عباسی، نورالدین و جهانآرا، تورج. (1390). نقش آموزش حسابرسی در فاصله انتظارات بین حسابرسان و استفادهکنندگان از صورتهای مالی. پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی، 3 (10)، 47-69.
- بهارمقدم، مهدی و جوکار، حسین. (1395). اثر تعدیلکنندگی کیفیت حسابرسی بر تمایلات سرمایهگذاران در قیمتگذاری سهام. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 14 (57)، 123 -146.
- پایدارمنش، نوید، صالحی، مهدی و مرادی، مهدی. (1395). اتکای سرمایهگذاران بر کیفیت حسابرسی مستقل و تأثیرپذیری کیفیت گزارشگری مالی و افشای اطلاعات صورتهای مالی.مطالعات تجربی حسابداری مالی، 13 (51)، 145-160.
- رحیمیان، نظام الدین، تقوی فرد، محمدتقی و جوادی صوفیانی، سپیده. (1395). کیفیت حسابرسی و ارزشگذاری بالای حقوق صاحبان سهام.مطالعات تجربی حسابداری مالی، 13 (52)، 111-140.
- فروغی، داریوش و عسگری ارجنگی، مجتبی. (1395). بررسی شکاف انتظارات حسابرسی درزمینۀ کشف تقلب در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. مجله دانش حسابرسی، 17 (68)، 63-82.
- کاظمی علوم، مهدی، رضازاده، جواد و کردستانی، غلامرضا. (1398). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر اتخاذ استراتژی امتیازدهی در مذاکرات حسابرس و صاحبکار. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، ۴ (۸)، 163-213.
- ناصری، احمد و علی زاده، الهام. (1397). بررسی تأثیر فاصله انتظارات حسابرسی بر ارزیابی تصمیمات حسابرس. مجله دانش حسابرسی، 18 (70)، 75-87.
- نیکومرام، هاشم، رهنمای رودپشتی، فریدون و نونهال نهر، علیاکبر. (1392). ارزیابی تأثیر بهکارگیری الزامات استاندارد حسابرسی تجدیدنظر شده 700 در کاهش فاصله انتظارات حسابرسی. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، 6 (17)، صص 75-92.
- یعقوب نژاد، احمد و امیری، محمد. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت گزارشهای حسابرسی و تأثیر عوامل مذکور بر ضریب همبستگی تغییرات قیمت و تغییرات سود سهام. فصلنامه پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 1 (1)، 53-75.
- Akther, , & Xu, F. (2020). Existence of the Audit Expectation Gap and Its Impact on Stakeholders’ Confidence: The Moderating Role of the Financial Reporting Council. International Journal of Financial Studies, 1(4), 3-25.
- Akther,T., & Xu, F. (2019). A Partial Least-Squares Structural Equation Modeling Approach to Investigate the Audit Expectation Gap and Its Impact on Investor Confidence: Perspectives from a Developing Country, mdpi.com/journal/sustainability, 1-21.
- Asare, S. K., & Wright, A. M. (2012). Investors, Auditors, and Lenders Understanding of the Message Conveyed by the Standard Audit Report on the Financial Statements. Accounting Horizons, (26), 193-217.
- Azham, Ali, Md., Heang, L. T., Mohamad, R., & Ojo, M. (2016). Internship and Audit Expectation Gap Among Undergraduate Students in Universiti Utara Malaysia. Journal of Financial Reporting and Accounting, 6(1), 55-74.
- Baker, C.R., Bédard, J., & Hauret, C.P.D. (2014). The Regulation of Statutory Auditing: An Institutional Theory Managerial Auditing Journal, 29, 371-394.
- Best, P.J., Buckby, S., & Tan, C. (2001). Evidence of the Audit Expectation Gap in Singapore. Managerial Auditing Journal, (16), 134-144.
- Bogdanowicz, M. S. (1992). The Communication Audit: Information Flow and the Organization. Discourse and Writing/Rédactologie,10(1), 1-10.
- Broderick, A. (1999). Role Theory and the Management of Service Encounters. Service Industries Journal, 19, 117-131.
- Dung, N. N. K., & Tuan, D. A. (2019). The Study of Audit Expectation Gap: The Auditor’s Responsibilities in a Financial Statement Audit in Vietnam, Asian Economic and Financial Review, 9(11),1227-1254.
- Fadzly, M. N., & Ahmad, Z. (2004). Audit Expectation gap: The Case of Malaysia. Managerial Auditing Journal, 15(7), 897-915.
- Humphrey, C., Moizer, P., & Turley, S. (1993). The Audit Expectations Gap in Britain: An Empirical Investigation. Accounting and Business Research, 23, 395-411.
- Kim, R., Kim, S., & Musa, P.M. (2018). When does comparability better enhance relevance? Policy implications fromempirical evidence. Journal of Accounting and Public Policy, 37, 436-457.
- Mock, T.J., Bédard, J., Coram, P.J., Davis, S.M., Espahbodi, R., & Warne, R.C. (2012). The Audit Reporting Model: Current Research Synthesis and Implications. Auditing, 32, 323-351.
- Monroe, G.S.,& Woodliff, D.R. (1994). Great Expectations: Public Perceptions of the Auditor’s Role. Australian Accounting Review, 4, 42-53.
- Nguyen, H. T., & Nguyen, A.H. (2020). Audit Expectation Gap: Empirical Evidence from Vietnam, Journal of Asian Finance, Economics and Business, 7(5), 1-60.
- Okafor, C.A., Otalor, J.I. (2013). Narrowing the expectation gap in auditing: the role of the auditing profession. Research Journal of Finance and Accounting, 4, 43-52.
- Palmrose, V. (1986). Audit fees and auditor size: further evidence. Journal of Accounting Research, 24, 97-110.
- Porter, B. (1993). An Empirical Study of the Audit Expectation-Performance Gap. Accounting and Business Research, 24, 49-68.
- Porter, B., Hogartaigh, C. O., & Baskerville, R. (2012). Audit Expectation-Performance Gap Revisited: Evidence from New Zealand and the United Kingdom. Part 1: The Gap in New Zealand and the United Kingdom in 2008. International Journal of Auditing, 16, 101-129.
- Salehi, M., & Rostami, V. (2009). Audit Expectation Gap: International Evidences. International Journal of Academic Research, 1(1), 140-146.
- Sikka, P., Puxty, A., Willmott, H., & Cooper, C. (1998). The Impossibility of Eliminating the Expectations Gap: SomeTheory and Evidence. Critical Perspectives on Accounting, 9, 299-330.
- Swift T., & Dando, N. (2002). From Methods to Ideologies: Closing the Assurance Expectations Gap in Social and Ethical Accounting, Auditing and Reporting. Journal of Corporate Citizenship, 8, 81-90.
- Turner, K.F., Bienstock, C.C., & Reed, R.O. (2010). An application of the conceptual model of service quality to independent auditing services. Journal of Applied Business Research, 26(4), 1-8.
|