- اباذری، یوسفعلی و پرنیان، حمیدرضا. (1394)، «استقرار آموزشی مکتب نیاوران (تاریخچه ایجاد نهادهای دولتی آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد)»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، سال ۲۲، شماره ۲: 151-176.
- ابونوری، اسماعیل و محمدی، علیرضا. (۱۳۹۶)، «اثر سیاستهای اقتصادی بر نابرابری فرصتهای آموزشی در ایران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 132: 93-112.
- اکبری، علی. (1396)، کالایی شدن آموزشوپرورش (با تأکید بر مقطع ابتدایی)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی.
- آئیننامه استقرار مدارس غیرانتفاعی موضوع ماده 12 قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی مصوب 5/3/1367 مجلس شورای اسلامی.
- بوردیو، پییر. (۱۳۸۷)، گفتارهایی درباره ایستادگی در برابر نئولیبرالیسم، ترجمه:علیرضا پلاسید، تهران: نشر اختران.
- بوردیو، پییر. (۱۳۹۳)، نظریه کنش: دلایل عملی و انتخاب عقلانی، ترجمه:مرتضی مردیها،تهران: نشر فلسفه، نقش و نگار.
- حبیبپور گتابی، کرم.(۱۳۹۰)،تحلیل جامعهشناختی سیاستگذاری اجتماعی در ایران، پایاننامه دکتری رشته جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
- حیرت سجادی، عبدالحمید. (1380)، پیشینه آموزشوپرورش کردستان، تهران: عابد.
- خبرگزاری ایسنا (1398) (isna.ir)، دانشگاههای ایران به روایت آمار و ارقام، خبرگزاری ایسنا (https://www.isna.ir/news/97030804268). خبرگزاری ایسنا، 1398(کد خبر: 98071713474).
- خلیلی تجره، شیوا. (۱۳۹۷)، بازنمایی برداشتهای مدیران و معلمان از نابرابریهای آموزشی و راهکارهای جبرانی آنان در مواجهه با نابرابریهای آموزشی، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان،
- دهقان، حسین. (۱۳۸۳)، «انواع نابرابریهای آموزشی»، آموزش علوم اجتماعی، دوره هشتم، شماره 1: ۴2-۴9.
- ذاکری، آرمان. (1395)، تولد پرولتاریای تدریس، دوماهنامه علمی ـ اجتماعی پداگوژی، سال اول: شماره 2.
- سالنامه آماری آموزشوپرورش کل کشور، (1395).
- سالنامه آماری آموزشوپرورش. (1394).
- علیزاده، یحیی. (۱۳۹۲)، تجزیهوتحلیل و ارزیابی توسعه آموزشی در نمونههای مناطق آموزشوپرورش استان اردبیل، پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه محقق اردبیل.
- غزنویان، محمد. (1395)، «کالایی سازی آموزش و کودکان بی آرزو»، دوماهنامه علمی ـ اجتماعی پداگوژی، سال اول: شماره 2.
- فراستخواه، مقصود.(۱۳۹۷)،روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر " نظریه بر پایه" (گراندد تئوری GTM)، ناشر:آگاه.
- گرنفل، مایکل. (1388)، مفاهیم کلیدی بوردیو، ترجمه:محمدمهدی لبیبی، تهران، نشر افکار.
- مالجو، محمد (1394)، کالایی شدن آموزش، در سایت اقتصاد سیاسی در دسترس است. https://pecritique.com/?s
- Ball, S. (2005). The Commercialization of Education in England: Towards.
- Bernard, H. Russell (2006). Research methods inanthropology: qualitative and quantitative approaches, 4th Ed, AltaMira Press.
- Bernstein, B. (1996). Pedagogy, Symbolic Control and Identity: Theory, Research, Critique. London: Taylor & Francis.
- Bowles, S., & Gintis, H. (2011).Schooling in capitalist America: Educational reform and the contradictions of economic life. Haymarket Books.
- Bowles, Samuel & Gintis, Herbert & Osborne Groves, Melissa (2005). Unequal Chances Family Background and Economic Success, New York: Rusel Sage Foundation.
- Cohen, Louis; Manion, Lawrence; and Morrison, Keith (2007). Research Methods in Education, (6ed ed). Routledge.
- Devers KJ, Frankel (2000). Study design in qualitative research 2: Sampling and data collection strategies. Educ Health (Abingdon) 2000; 13(2): 263-71.
- Garret, Jeff. (2009). Separate and unequal A Structuralanglysis of education inequality in America, www.swirlinc.word press.com.
- Hawkins, J. N. (2007). The intractable dominant educational paradigm. In changing education (pp. 137-162). Springer Netherlands. Retrieved from https://deeshaa.org/2010/03/25/the-commodification-of-education/.
- Mirowsky, J. (2017). Education, social status, and health. Routledge.
- Rao, R.., & Jani, R. (2008). School quality, educational inequality and economic growth. International Education studies, 1(2), 135- 141.
- Rossiter, S. (2008). Designing Educational Technologies for Social Justice. A furturlab Handbook. http:// furturlab.org.uk.
- Shukry, Marlia (2017). Commodification of Education in United Kingdom. Journal of Law and Society Management, 4 (1).
- Tan, J. (2010). Grounded Theory in Practice: Issues and Discussion for New Qualitative Researchers. Journal of Documentation, 66(1), 93-112.
- UNDP, (2014). Gender inequality, Humanity Divided: Confronting in college students: The role of academic motivation. Educational Inequality in Developing Countries. Measurement and Evaluation Review, 1, 90-104.
- Yang, R. (2006). The commodification of education and its effects on developing countries: A focus on China. Journal fur Enkwicklungspolitik, 22(4), 52-69.
|