- ابن سینا، حسین، (بی تا)، الاشارات والتنبیهات، شرح: خواجه نصیر الدین طوسی، ج3، بی جا، نشر: البلاغه «کتابخانه مدرسه فقاهت».
- ابن سینا، حسین، (1383) ج2، الاشارات و التنبیهات، شرح خواجه طوسی، تحقیق حسنزاده آملی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
- ایزدی، امیرمحمد و قربانعلی قربانزاده سوار، (1395)، «واکاوی مفهوم مشروعیت حکومت بررسی مقایسهای؛ دیدگاههای توماس آکوئیناس و خواجه نصیرالدین»، پژوهشهای سیاست اسلامی، دوره4 شماره 9.
- برسفورد فاستر، مایکل و همکاران، (1385)، خداوندان اندیشه سیاسی، چ، اول، ج 1، ترجمه جواد شیخ الاسلامی، تهران: نشر سپهر.
- چارلز کاپلستون، فردریک، (1388)، تاریخ فلسفه قرون وسطی، ترجمه ایراهیم دادجو، جلد دوم، تهران: انتشارات سروش.
- خواجه نصیرالدین، محمد، (1356)، اخلاق ناصری، تصحیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، تهران: چاپخانه زر.
- ----------، (1376)، تجرید الاعتقاد، ترجمه و شرح، ابوالحسن شعرانی، تهران: نشر کتاب فروشی اسلامیه.
- دانشور، یوسف و مهرداد ندیمی، (1397)، «بررسی الهیات طبیعی از دیدگاه بارت»، معرفت کلامی، دوره9، شماره 1، پیاپی20.
- داوری اردکانی، رضا، (1382)، فارابی فیلسوف فرهنگ، چاپ سوم، تهران: انتشارات ساقی.
- ژیلسون، اتین، (1395)، تاریخ فلسفه مسیحی در قرون وسطی، ترجمه رضا گندمی نصرآبادی، قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب.
- سبزهای، محمد تقی، (1386)، «جامعه مدنی به مثابه قرارداد اجتماعی: تحلیل مقایسهای اندیشههای هابز، لاک و روسو»، پژوهش حقوق و سیاست، سال نهم، شماره 22.
- طباطبایی، جواد، (1380)، مفهوم ولایت مطلقه در اندیشه سیاسی سدههای میانه، تهران: نگاه معاصر.
- طباطبایی، سید محمدحسین، (1378)، تفسیر المیزان، ج2، ترجمه محمد باقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم .
- قاسمی پطرودی، مجید، (1392)، حکومت دینی در اندیشه سیاسی توماس آکویناس و امام خمینی (ره)، تهران: نشر عروج.
- لکزایی، نجف و علی محمدی ضیا، (1398)، «تبیین ماهیت دولت نبوی و علوی: رویکردهای مفهومی، ساختاری و نظری»، فصلنامه دولت پژوهی، سال پنجم، شماره 17.
- مادلونگ، ویلفرد، (1386)، «اخلاق ناصری و نسبت آن با فلسفه، تشیّع و تصوّف»، ترجمه پرویز سلمانی، نشریه فرهنگ، شمارههای 61 و 62 .
- مجیدی، حسن و شفیعی قهفرخی، امید، (1391)، «مقایسه رابطة دین و دولت در اندیشة ابن رشد و آکوئیناس»، دوفصلنامه علمی- پژوهشی دانش سیاسی، سال هشتم، شمارة اول، بهار و تابستان، پیاپی 15.161.
- محمدی کرجی، رضا، (1396)، «بررسی تطبیقی نظریه دولت از دیدگاه آکوئیناس و امام خمینی (ره)»، اندیشههای حقوق عمومی، سال هفتم، شماره 1، پیاپی 12.
- مک گراث، الیستر، (1392)، الهیات مسیحی، ج1و2، ترجمه بهروز حدادی، قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب.
- موحد، محمدعلی، (1381)، در هوای حق و عدالت؛ از حقوق طبیعی تا حقوق بشر، تهران: نشر کارنامه.
- یزدانی مقدم، احمدرضا، (1392)، «عقل و وحی در اندیشه سیاسی خواجه نصیر الدین طوسی، سیاست متعالیه»، حوزه، دوره 1، شماره 2.
Amin Ameli, M. (1952). A'yan al-Shi'a (Vol. 9). Beirut: Dar al-Ta'arof.
Beresford Foster, M. (2007). Masters of political thought: Plato to Machiavelli (1 ed., Vol. 1). (J. Sheikholeslami, Trans.) Tehran: Sepehr. (Original work published 1941)
Charles Copleston, F. (2010). A history of Medieval philosophy (Vol. 2). (E. Dadjou, Trans.) Tehran: Soroush. (Original work published 1946)
Daneshvar , Y., & Nadimi, M. (2019). Barresi-ye elahiat-e tabi'i az didgah-e Bart [A study of natural theology from Barthes' perspective]. Marefat-e Kalami, 9(1), 81-96.
Davari Ardakani, R. (2004). Farabi; filsouf-e farhang [Farabi; the philosopher of culture] (Vol. 3). Tehran: Saghi.
Ghasemi Petroodi, M. (2013). Hokoumat-e dini dar andishe-ye siasi-ye Toumas Akvinas va Emam Khomeini [Religious government in the political thought of Thomas Aquinas and Imam Khomeini]. Tehran: Orouj.
Gilson, E. (2017). History of Christian philosophy in the Middle Ages. (R. Gandomi Nasr Abadi, Trans.) Qom: Adyan va Mazaheb. (Original work published 1922)
Izadi, A., & Ghorbanzadeh Savar, G. (2016). Vakavi-ye mafhoum-e mashrouyiat-e hokoumat; Barresi-ye moghayese'i-ye didgahha-ye Tumas Aquinas va Khawjeh Nasiroddin [Analysis of the concept of the legitimacy of government; A comparative investigation of the viewpoints of Thomas Aquinas and Khwajah Nasir al-Din Tusi. Islamic Politics Research, 4(9), 31-47.
Lakza'i, N., & Mohammadi Zia, A. (2019). Tabyin-e mahiat-e dowlat-e Nabavi va Alavi: Rouykardha-ye mafhoumi, sakhtari va nazari [Explaining the nature of the Nabawi and Alawi government: Conceptual, structural and theoretical approaches]. State Studies, 5, 139-171.
Madelung, W. (2007). Nasirean ethics and its relation to philosophy, Shiism and Sufism. (P. Salmani, Trans.). Farhang, 341-376. (Original work published 1985)
Majidi, H., & Shafiee Ghahfarkhi, O. (2012). Moghayese-ye rabete-ye din va dowlat dar andishe-ye Ebn-e Roshd va Akvinas [Comparison of the relation of religion and government in the thought of Ibn Rushd and Aquinas]. Political Knowledge, 8(1), 127-161.
Masoumi Hamedani, H. (2012). Ostad-e Bashar [The master of the mankind]. Tehran: Miras-e Maktoob.
Mc Grath, A. E. (2013). (B. Haddadi, Trans.) Qom: Adyan va Mazaheb.
Mohammadi Karaji, R. (2017). Barresi-ye tatbighi-ye nazariye-ye dowlat az didgah-e Akvinas va Emam Khomeini [A comparative study of the State Theory from the Perspective of Aquinas and Imam Khomeini]. Public Law Thoughts, 7(1), 99-120.
Movahhed, M. (2002). Dar hava-ye haq va edalat; Az hoqouq-e tabi'i ta hoqouq-e bashar [In the air of truth and justice; From natural rights to human rights]. Tehran: Karnameh.
Nasir al-Din al-Tusi, A. (1978). Nasirean Ethics. (M. Minovi, & A. Heidari, Eds.) Tehran: Chapkhaneh Zar.
Nasir al-Din al-Tusi, A. (1997). Tajrid al-Ittighad. (A. Sherani, Trans.) Tehran: Ketab Foroushi-ye Eslami.
Nasir al-Din al-Tusi, A. (2005). Al-isharat wa al-tanbihat [Remarks and admonitions], commentary written by Hassan Hassanzadeh Amoli (Vol. 2). Qom: Islamic Sciences Research Center.
Nasir al-Din al-Tusi, A. (2011). Hall-e moshkelat-e ketab-e Al-Isharat wa al-tanbihat-e Ebn-e Sina: Sharh al-isharat [Solving the problems of the Book "Remarks and admonitions" by Ibn Sina: Sharh al-isharat] (Vol. 3). Tehran: National Library of Iran.
Sabzehyi, M. (2007). Jame'e-ye madani be masabe-ye gharardad-e ejtema'i: tahlil-e moghayese'i-ye andisheha-ye Habz, Lak va Ruso [Civil society as a social contract: A comparative analysis of the ideas of Hobbes, Locke, and Rousseau. Journal of Politics and Law, 9, 67-99.
Tabataba'i, J. (2001). Mafhoum-e Velayat-e motlagheh dar andishe-ye siasi-ye sadeha-ye mianeh [The concept of absolute Guardianship in Medieval Political thought]. Tehran: Negah-e Moaser.
Tabataba'i, M. (1999). Tafsir al-Mizan (Vol. 2). (M. Mousavi Hamedani, Trans.) Qom: Daftar-e Entesharat-e Eslami.
Yazdani Moghaddam, A. (2013). Aql va vahy dar andishe-ye siasi-ye Khawjeh Nasir al-Din-e Tusi [Reason and revelation in the political thought of Khawjeh Nasir al-Din Tusi]. Hozeh, 1(2), 49-68.