- اورشات، ویمفون؛ اپیلکا، مایکل و بریگیت، فوافینگر.(1396)، فرهنگ و دولت رفاه، ترجمه: ابوذر قاسمی نژاد، با همکاری محمدعلی ایرانمنش، تهران: موسسه پژوهش تأمین اجتماعی.
- آقانظری، حسین .(1386)، «توسعه سرمایه انسانی بر اساس آموزههای اسلام و تأثیر آن بر توسعه انسانی»، اقتصاد اسلامی، سال 7، شماره 26.
- پیغامی، عادل .(1389)، «گستره موضوع شناختی در پژوهشهای ناظر بر مباحث عدالت و توسعه»، اقتصاد اسلامی، سال 2، شماره 2، پیاپی 4.
- رضی، داود .(1388)، «رابطه دین، دولت و توسعه سیاسی: مطالعه تاریخی ایران و ترکیه»، مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد،دوره 6، شماره 1 : 131-168.
- رودنسون، ماکسیم. (1358)، اسلام و سرمایهداری، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
- زاکرمن، فیل. (1384)، درآمدی بر جامعهشناسی دین، ترجمه: خشایار دیهیمی، تهران: لوح فکر.
- فراهانیفرد، سعید. (1389)، «کارکرد اقتصادی دین اسلام (مطالعه موردی تولید)»، قبسات، دوره 15، شماره 56: 27-50.
- کرباسیان، اکبر .(1375)، «نقش مذهب در توسعه اقتصادی»، گزارش مهر، شماره 68.
- کریمی، سمیه. (1387)، بازار تهران: مطالعه انسانشناسی اقتصادی، تهران: نشر افکار و پژوهشکده مردمشناسی.
- وبر، ماکس .(1389)، دین، قدرت و جامعه، ترجمه: احمد تدین، تهران: شرکت نشر کتاب هرس.
- ویلم، ژان پل. (1386)، جامعهشناسی ادیان، ترجمه :عبدالرحیم گواهی، تهران: تبیان.
- Aghili, , Kumar G. (2008). Relationship between Religious Attitude and Happiness among Professional Employees, Health, Spirituality and Medical Ethics, 2 (4):15-21.
- Aldashev, G, Platteau, J-P (2014). Religion, Culture, and Development, Handbook of the Economics of Art and Culture, V 2, PP; 587-631.
- Bäckström, A.and Davie, G., with Edgardh, N. and Pettersson, P. (eds.) (2010) Welfare and Religion in 21st Century Europe (Volume I): Configuring the Connections, Farnham: Ashgate.
- Bäckström, A., Davie, G., Edgardh, N.and Pettersson, P. (eds.) (2011). Welfare and Religion in 21st Century Europe (Volume II): Gendered, Religious and Social Change, Farnham: Ashgate.
- Bellah, R.N, (1990). The Good Society. New York: Knopf.
- Berger, PL (1967). The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion. Garden City, NY: Anchor Books.
- Colón-Bacó, Enrique (2010). The Strength of Religious Beliefs is Important for Subjective Well-Being, Produced by The Berkeley Electronic Press, Boston College.
- Durkheim, E. (1995). The Elementary Forms of Religious Life [1912]. New York: Free Press.
- Durkheim, Emile (1947). The Elementary Forms of the Religious Life ,Free Press,New York.
- Eisenstadt, S. N. (1989). Max Weber on Western Christianity and the Weberian Approach to Civilizational Dynamics, Canadian Journal of Sociology / Cahiers canadiens de sociologie, Vol. 14, No. 2, pp. 203-223.
- George L. K., Ellison C. G., Larson D. B. (2002) ,Explaining the relationships between religious involvement and health. Inq. 13, 190–200. 10.1207/S15327965PLI1303_04
- Grigoriadis, T (2017). Religion, administration & public goods: Experimental evidence from Russia, Economic Modelling, http://dx.doi.org/10.1016/j.econmod.2017.05.014
- Hjelm, T (2011a) Religion and social problems: three perspectives. New York, NY and London: Routledge,1–11.
- Jawad, R. (2012). Religion. In: Alock, P., May, M & Wright, S., eds. (The Students Companion to Social Policy Companion. Chichester: Wiley, PP. 160-165.
- Jomo, K.S. (1992). "Islam and Capitalist Development: A Critique of Rodinson and Weber" in Islamic Economic Alternatives, (ed). K.S. Jomo. London, Macmillan.
- Khan, M.F. (1997). “Social Dimensions of Islamic Banks in Theory and Practice”, Islamic Research and Training Institute, Islamic Development Bank.
- King P. E., Boyatzis C. (2015) , “Religious and spiritual development” in Handbook of child psychology and developmental science: Socioemotional.
- Koenig, H.G., McCullough, E. and Larson, D.B. (2001). Handbook of Religion and Health. New York: Oxford University Press.
- Krafess, J. (2005). “The influence of the Muslim religion in humanitarian aid”, International Review of the Red Cross, Vol. 87 No. 858, pp. 327-342.
- Lessnoff, M.H. (1994). The Spirit of Capitalism and the Protestant Ethic: An Enquiry into the Weber Thesis. Aldershot, Edward Elgar.
- Lim, C & Putnam, D.R (2010). Religion, Social Networks, and Life Satisfaction, American Sociological Review, 75, No. 6, pp. 914-933
- Litalien, M (2016). Religion and Social Welfare, Department of Social Welfare and Social Development, DOI:13140/RG.2.1.2046.6324.
- Markides, Kyriakos S. (1983). "Aging, Religiosity, and Adjustment: A Longitudinal Analysis." Journal of Gerontology 38: 621-25.
- McCleary, R. and Barro, R.J. (2006). Religion and Economy. Journal of Economic Perspectives, 20(2). 49-72.
- Mehden, f.f (2002), Religion and development in South-east Asia: A comparative study, World Development, V 8, N 7–8, Pp: 545-553.
- Molokotos-Liederman, L (2010). Religion as a Solution to Social Problems: A Christian Orthodox Approach, LONDON.
- Munhall P., (2010).” Nursing Research: A qualitative persrective,Jones and Bartlett publisher in qualitative research methods”(pp. 086-219). Thousands Oaks, CA:Sage
- Parsons, T (1961). “Introduction to Part IV, ‘Culture and the Social System.’” Theories of Society, Glencoe: Free Press.
- Vesali, S. (2001). Religion and Work in Iran. New Dehli: National Book Orgnaiization.
|