تعداد نشریات | 56 |
تعداد شمارهها | 1,653 |
تعداد مقالات | 13,123 |
تعداد مشاهده مقاله | 24,935,172 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 16,245,621 |
اثر مکانیکهای بازیوارسازی بر درگیری کاربران با استفاده از دادههای عینی و ذهنی | ||
مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jmsd.2022.63446.4027 | ||
نویسندگان | ||
مجتبی باقری ![]() ![]() ![]() | ||
1دانشجوی دکتری رشته مدیریت رسانه، پردیس کیش دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
2دانشیار دانشکده مطالعات جهان، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
3استادیار دانشکده مطالعات جهان، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیکهای مختلف بازیوارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشنهای موبایل با استفاده از بررسی دادههای عینی و ذهنی میباشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از دادههای عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی ازنوع همبستگی و علّی– مقایسهای و از نوع تجربی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» تشکیل میدهند و حجم نمونه این پژوهش 390 نفر (به ازای هر مکانیک بازیوارسازی 130 نفر) می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد بر اساس بررسی همزمان دادههای عینی و داده های ذهنی کاربران، استفاده از مکانیکهای مختلف بازیوارسازی اثر متفاوتی بر میزان و ابعاد درگیری کاربران دارد. همچنین تفاوت معنیداری بین یافته های حاصل از دادههای عینی و دادههای ذهنی کاربران در خصوص میزان درگیری کاربر قابل مشاهده است، هر چند در مقایسه نتایج درگیری کاربران در مکانیکهای مختلف بازیوارسازی، الگوی مشابهی در دادههای عینی و ذهنی وجود دارد. بعلاوه نتایج این پژوهش نشان داد که مکانیک بازیوارسازی «نشان» بیشترین میزان و مکانیک بازیوارسازی «جایزه» کمترین میزان درگیری برند را در کاربران ایجاد میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
بازیوارسازی؛ درگیری کاربران؛ مکانیکهای بازیوارسازی؛ دادههای ذهنی؛ دادههای عینی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 79 |