آذرنگ، عبدالحسین (1380)، اطلاعات و ارتباطات، چاپ اول، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
اوکلی، پیترودیوید مارسدن؛ (1370)، رهیافتهای مشارکت در توسعه روستایی، چاپ اول، تهران، انتشارات جهاد سازندگی.
راجر دی. ویمر، دومینیک جوزف آر (1384)، تحقیق در رسانههای جمعی، مترجم کاووس سید امامی، چاپ اول، تهران، انتشارات سروش.
ژودیت لازار (1384)، افکار عمومی، مترجم: مرتضی کتبی، چاپ اول، تهران، نشر نی.
حکیم آرا، محمدعلی (1384)، ارتباطات متقاعد گرانه، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
فهیمی فر، اصغر (1388)، حکمت رسانههای نوین، چاپ اول، تهران، نشر مارلیک.
گی، چاک وای (1377)؛ جهانگردی در چشماندازی جامع، مترجمان: علی پارسائیان و محمد اعرابی، چاپ اول، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
مک کوایل، دنیس (1382)، درآمدی بر نظریه ارتباطجمعی، ترجمه پرویز اجلالی، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
حسینی، سید علی (1385)، وسایل همگانی و توسعه ملی، فصلنامه کرامت، بنیاد فرهنگی سینا، کابل، شماره 4، ص 61.
کمالی پور، یحیی (1373)، عملکرد رسانهها در امریکا، فصلنامه رسانه، شماره سه، پاییز 1373، ص 30.
رضائیان، علی (1384)، ایجاد و استقرار مدل چشمانداز سازمانی در پرتو چشمانداز نظام جمهوری اسلامی، کمال مدیریت، سال سوم، شماره 9 و 8، زمستان 83 و بهار 84 صص 45-47.
منصوری، طوبی (1388)، تکنولوژیهای نو و رسانه، مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهای همشهری، دسترسی وبگاه مربوطه مورخه 2/3/1388.
سبزیان، سعید (1376)، شناخت مخاطب، گام اول در هدایت افکار عمومی، فصلنامه رسانه، سال هشتم، شماره دو، تابستان 1376 صص 21-23.
شاطری، حامد (1387)، نقش رسانهها در ترویج فرهنگ، شبکه تحلیل گران تکنولوژی ایران، دسترسی 8/7/1388.