حاجیزاده، ابراهیم و اصغری، محمد. (1390). روشها و تحلیلهای آماری با نگاه به روش تحقیق در علوم زیستی و بهداشتی، چاپ اول. تهران: جهاد دانشگاهی.
سلیمی کوچی، ابراهیم. (1392). تحول در علوم انسانی موجود و مزیتهای فرآیندنگری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. مهندسی فرهنگی، 7(76)، 134-145.
شاهآبادی، محمدمهدی و پورعزت، اصغر. (2000). کاربست رویکرد میانرشتهای در مسئله تحول علوم انسانی: بازخوانی تاریخ نهضت ترجمه در تمدن اسلامی در زمینه خطمشیگذاری عمومی. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 8(3)، 1-37.
شریف، شبگو و منصف، سید محمود. (1390). مهندسی مجدد نگرش در نظام آموزش عالی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی،1(2)، 1-28.
شریفزاده، فتاح. (1390)، ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعه علمی و اجتماعی کشور: پژوهشی درباره دوره کارشناسی رشته مدیریت دولتی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. جامعهپژوهی فرهنگی، 2(1)، 79- 112.
علیزاده، ندا، صدیقی، حسن، پزشکی راد، غلامرضا و فراستخواه، مقصود. (2015). نقش مؤلفههای تأثیرگذار بر تحولآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی،7(33)، 122-136.
منتظر، غلامعلی. (1386). مطالعات راهبردی توسعه اطلاعاتی نظام آموزش عالی در ایران. مجله پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 13(43)، 1-26.
مهر محمدی محمود، فراستخواه، مقصود، باقری، خسرو، فاضلی، نعمتالله، موسی پور، نعمتالله، عطاران، محمد، حاتمی، جواد. (1390). راهبردهای مطلوب برای آموزش علوم انسانی در دانشگاههای کشور. مجله آموزش عالی ایران،4(1)، 85-128.
یزدانی کاشانی، زینب و تمناییفر، محمدرضا. (1390)، کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در آموزش عالی: راهکاری برای توسعه کیفی. علوم تربیتی: مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 3، 139-158.
Brennan, J., King, R., & Lebeau, Y. (2004). The role of universities in the transformation of societies. Synthesis Report. Centre for Higher Education Research and Information/Association of Commonwealth Universities, UK.
Marginson, S. (2018). Higher education, economic inequality and social mobility: Implications for emerging East Asia. International Journal of Educational Development, 63, 4-11.
Pincus, K. V., Stout, D. E., Sorensen, J. E., Stocks, K. D., & Lawson, R. A. (2017). Forces for change in higher education and implications for the accounting academy. Journal of Accounting Education, 40, 1-18.
Shultz, K. S., Whitney, D. J., & Zickar, M. J. (2020). Measurement theory in action: Case studies and exercises. Routledge.
Şimşek, P., & Kabapınar, F. (2010). The effects of inquiry-based learning on elementary students’ conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1190-1194