افخمی اردکانی، مهدی؛ فرحی، رضا (1390). فرهنگ تعهد سازمانی و تمایل به ترک خدمت کارکنان دانشی: طراحی و تبیین مدلی در پژوهشگاه صنعت نفت. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 6(24)، 1-24.
باقری، رضا (1383). کارکرد مدیریت دانش در صنعت نفت و مطالعه موردی بهکارگیری آن در چند شرکت نفت بینالمللی. مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، گروه نفت و انرژی. همایش ملی توسعه فناوری در صنعت نفت، دوره 2، 1-12.
بامداد صوفی، جهانیار؛ تقوی فرد، محمدتقی؛ ارجمند قهستانی، امید (1395). چارچوبی برای تحلیل ریسک از دست رفتن دانش، ناشی از خروج نیروهای دانشی. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 25(82)، 29-52.
بهرامی، ساره؛ خدیور، آمنه (1399). ارائه مدل انتخاب استراتژی مدیریت دانش در زنجیره تأمین. مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 3(9)، 98-136.
بهلولی، علی؛ اسماعیلپور، منصور؛ اسلامبولچی، علیرضا (1399). بررسی عوامل استقرار مدیریت دانش در آموزشوپرورش با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی (موردمطالعه: اداره آموزشوپرورش شهرستان دورود). بازاریابی دانش و نظامهای معنایی، 6(22، 1-26.
پیکانی، هادی؛ خنیفر، علی (1396). تبیین و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ترک خدمت کارکنان کلیدی در شرکتهای واگذارشده شرکت نفت به بخش خصوصی (موردمطالعه: شرکت لولهسازی اهواز). مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 8(31)، 153-175.
تقی زاده مسن، مجتبی، پهلوانی فراهانی، امیر؛ هجر، علی (1396). بررسی عوامل اصلی خروج از خدمت کارکنان کارآمد و باتجربه از دیدگاه منابع انسانی (مطالعه موردی: یکی از شرکتهای حفاری نفت و گاز ایران). مجله اکتشاف و تولید نفت و گاز، 152(1)، 29- 34.
خسروی، ابوالفضل؛ سوری، محمد؛ عربی، محمد. (1399). ارائه چارچوبی برای کاربست مدیریت دانش کارکنان در حال خروج از خدمت در بانک انصار. مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 8(32)، 65-88.
رجب پور، ابراهیم؛ باباشاهی، جبار (1399). شناسایی لنگرگاههای مسیر شغلی کارکنان دانشی بر مبنای مدل شایستگی (موردمطالعه: پژوهشگاه صنعت نفت). پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 12(4)، 63-90.
صادقی، مهرداد (1398). رابطه ابعاد ساختار سازمانی با اجرای مدیریت دانش بر مبنای الگوی بوکوویتز و ویلیامز (نمونه پژوهش: 15 سازمان شهرستان شهرکرد). مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 2(4)، 131-169.
صیادی، حسین؛ فلامرزی، احمد؛ اعلم الهدی، عاطفه؛ احمدزاده، محمد (1395). مروری بر مدلها و عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در سازمانها، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران.
کرمپور، عبدالحسین؛ احمدی، حیدر؛ صفری کهره، محمد؛ اسداللهی دهکردی، الهه (1392). بررسی و اولویتبندی علل و عوامل ترک خدمت کارکنان شرکت پتروشیمی مبین در پارس جنوبی. فصلنامه مدیریت دولتی، 5(3)، 123-142.
مرشدی تنکابتی، محمدحسن (1399). رابطه مدیریت دانش با توسعه حرفهای و عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه ایلام در سال 1398. بازیابی دانش و نظام معنایی، 6(24)، 25-42.
مؤیدی خرمآبادی، علی؛ برازی، علیرضا؛ ملک، مریم (1398). مدیریت دانش ضرورتی انکارناپذیر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز. اقتصاد پنهان، شماره 17، 47-81.
موسی خانی، محمد؛ آتشی، علی، پروینی؛ مهسا (1390). حفظ دانش در سازمانهای دولتی با رویکرد سیستمی. نخستین کنفرانس ملی رویکرد سیستمی در ایران، شیراز.
نجمی، منوچهر؛ عطریانفر، هادی؛ موسوی رضوی، میر مصطفی؛ جعفری، حامد (1391). نقش تعامل واحدهای بازاریابی و فروش در فرایندهای عملیاتی زنجیزه خلق دانش. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 7(25)، 47-74.
نوروزیان، میثم (1384). کاربرد مدیریت دانش در بخش دولتی. مجله تدبیر، شماره 156، 33-38.
هاشم زهی، ریحانه؛ نجف بیگی، رضا؛ بیحی، محمدرضا (1400). طراحی مدل ترک خدمت کارکنان دانشی در شرکت پخش فراوردههای نفتی خراسان رضوی.
فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 12(47)، 23- 39.
Abbas, J., Sagsan, M. (2019). Impact of knowledge Management practices on green innovation and corporate sustainable development: A structural analysis. Journal of Cleaner Production, 229(20), 611-620.
Akram, F., Bokhari, R. (2011). The role of knowledge sharing on individual performance, considering the factor of motivation-the conceptual framework. International Journal of Multidisciplinary Sciences and Engineering, 2(9): 44-48.
Aggestam, L., Söderström, E., Persson, A. (2010). Seven types of knowledge loss in the knowledgecapture process, Conference: 18th European Conference on Information Systems, ECIS 2010, Pretoria, South Africa, June 7-9.
Artinian, B.M. (2009). An overview of Glaserian grounded theory”, Glaserian grounded theory innursing research: Trusting emergence, p, 3-17.
Bussard, G. W. (2013). Knowledge retention: developing a knowledge transfer plan for the engineering department at wolf creek nuclear operating corporation. (Master’s thesis, university of Kansas, USA).
Castro, C. (2013). Knowledge management and the retirement workforce in theme parks. Theses and Dissertations. Pepperdine UniversityPepperdine University
Charmaz, K. and Belgrave, L. L. (2007). Grounded theory”,The Blackwell Encyclopedia of Sociology.Blackwell Pub. Malden, MA: Oxford, UK.
Corbin, J.; Strauss, A. (2014),Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures forDeveloping Grounded Theory, Sage publications.
Daghfous, A., Belkhodja, O. and C. Angell, L. (2013). Understanding and managing knowledge loss, Journal of Knowledge Management, 17(5), 639-660.
Jasimuddin, S.M., Connell, N., Klein, J.H. (2012). Knowledge transfer frameworks: an extension incorporating knowledge repositories and knowledge administration: knowledge transfer frameworks, Information Systems Journal, 22(3), 195-209.
Jennex, M. E., Durcikova, A. (2013). Assessing Knowledge Loss Risk. 46th Hawaii International Conference on Systems Sciences.
Levallet, N., Chan, Y. E. (2019). Organizational knowledge retention and knowledge loss, Journal of Knowledge Management, 23(1), 176-199.
Lin, T.C., Chang, C. L. H., Tsai, W. C. (2016). The influences of knowledge loss and knowledgeretention mechanisms on the absorptive capacity and performance of a MIS department, Management Decision, 54(7), 1757-1787.
Martins, E. C., Martins, N. (2011). The role of organizational factors in combating tacit knowledge loss in organizations. Southern African Business Review, 15(1), 49- 69.
Massingham, P. (2008). Measuring The Impact of Knowledge Loss: Morethan Ripples On a Pond. Journal of Management Learning, 39(5), 541-560.
Patton, M.Q. (2007). Sampling, qualitative (purposive), The Blackwell Encyclopedia of Sociology.
Shehabat, I. (2020). The Role of Knowledge Management in Organizational Performance and Gaining Sustainable Competitive Advantage. Proceedings of the 2020 Asia Service Sciences and Software Engineering Conference, 133-139.
Singh, J. (2009). An empirical study of motivation in the Indian air force, Focus. Journal of DefenceStudies, 3(1), 31-138.
Sminchise, V. (2016). Military retention. A comparative outlook, Journal of Defense ResourcesManagement (JoDRM), 7(1), 85-98.
Sumbal, M.S. (2018). Critical areas of knowledge loss when employees leave in the oil and gas industryMuhammad Saleem Sumbal, Eric Tsui, Ricky Cheong, Eric WK See-to. Work.
Sun, ZH. (2005). A waterfall model for knowledge management and experience management. Conference: Hybrid Intelligent Systems, 2005. HIS '04. Fourth International Conference on.
Wickramasinghe, N. S., Fadlalla, A. M. R., Geisler, E., Schaffer, J. L. (2005). A framework for assessing e-health preparedness. Int J Electron Healthc, 1(3), 314-346.
Velásquez, R., Arias, M., Laraa, J. V. M. (2021). Knowledge management in two universities before and during the COVID-19 effect in Peru. Technology in Society. 64(1), 1-7.
Yoa, N., Fan, L. (2015). the performance of knowledge workers based on behavioral Perspective. Journal of Human Resource and Sustainability Studies, 3(1), 21-27.
References [in Persian]
Afkhami Ardakani, Mehdi; Farahi, Reza (2011). Culture of organizational commitment and the desire to leave the service of academic staff: design and explanation of a model in the oil industry research institute. Iranian Management Sciences Quarterly, 6(24), 1-24. [in Persian]
Bagheri, Reza (2004). The function of knowledge management in the oil industry and a case study of its application in several international oil companies. Technology Studies Center of Sharif University of Technology, Petroleum and Energy Department. National Conference on Technology Development in Oil Industry, Volume 2, 1-12. [in Persian]
Bamdad Sufi, Jahanyar; Taqavi Fard, Mohammad Taqi; Arjmand Qahestani, Omid (2015). A framework for analyzing the risk of knowledge loss due to the departure of knowledge workers. Management Studies (Improvement and Transformation), 25(82), 29-52. [in Persian]
Bahrami, Sareh; Khadivar, Ameneh (2019). Presenting the selection model of knowledge management strategy in the supply chain. Strategic Management of Organizational Knowledge, 3(9), 136-98. [in Persian]
Bohlouli, Ali; Esmailpour, Mansour; Islambolchi, Alireza (2019). Investigating the factors of establishing knowledge management in education and training using data mining techniques (case study: Department of Education and Training, Durood city). Knowledge Marketing and Semantic Systems, 6(22, 1-26). [in Persian]
Hashem Zehi, Reyhaneh; Najaf Beigi, Reza; Beihi, Mohammadreza (2021). Designing the model of leaving the service of knowledge workers in Razavi Khorasan Oil Products Distribution Company. Quarterly Journal of Human Resource Management in Oil Industry. 12(47), 23-39. [in Persian]
Khosravi, Abolfazl; Suri, Mohammad; Arabi, Muhammad. (2019). Providing a framework for the application of knowledge management of employees leaving service in Ansar Bank. Intelligent Business Management Studies, 8(32), 65-88. [in Persian]
Karampour, Abdul Hossein; Ahmadi, Heider; Safari Kohreh, Mohammad; Asadollahi Dehkordi, Elaheh (2012). Investigating and prioritizing the causes and factors of employees leaving the service of Mobin Petrochemical Company in South Pars. Public Administration Quarterly, 5(3), 123-142. [in Persian]
Morshedi Tonekaboni, Mohammad Hassan (2019). The relationship between knowledge management and professional development and job performance of Ilam University employees in 2018. Knowledge retrieval and semantic system, 6(24), 25-42. [in Persian]
Moayedi Khorramabadi, Ali; Barazi, Alireza; Malek, Maryam (2018). Knowledge management is an undeniable necessity in the fight against smuggling of goods and currency. The Hidden Economy, No. 17, 47-81. [in Persian]
Musakhani, Mohammad; Atashi, Ali, Parvini; Mahsa (2011). Preservation of knowledge in government organizations with a systemic approach. The first national conference of systemic approach in Iran, Shiraz. [in Persian]
Najmi, Manouchehr; Atrianfar, Hadi; Mousavi Razavi, Mir Mostafa; Jafari, Hamed (1391). The role of interaction of marketing and sales units in the operational processes of knowledge creation chain. Iranian Journal of Management Sciences, 7(25), 47-74. [in Persian]
Norouzian, Meysam (2004). Application of knowledge management in the public sector. Tadbir Magazine, No. 156, 33-38. [in Persian]
Peykani, Hadi; Khanifar, Ali (2016). Explaining and prioritizing factors affecting key employees leaving the service in companies handed over to the private sector by the oil company (case study: Ahvaz Pipeline Company). Human Resource Management in Petroleum Industry, 8(31), 153-175. [in Persian]
Rajabpour, Ebrahim; Babashahi, Jabar (2019). Identifying the anchor points of the career path of knowledge workers based on the competency model (case study: Oil Industry Research Institute). Human Resource Management Research, 12(4), 63-90. [in Persian]
Sadeghi, Mehrdad (2018). The relationship between the dimensions of organizational structure and the implementation of knowledge management based on the Bokowitz and Williams model (research sample: 15 organizations in Shahrekord city). Strategic Management of Organizational Knowledge, 2(4), 131-169. [in Persian]
Sayadi, Hossein; Falamarzi, Ahmad; Aalm al-Hoda, Atefeh; Ahmadzadeh, Mohammad (2015). An overview of models and key success factors of knowledge management in organizations, the second international conference on management and information and communication technology in Tehran. [in Persian]
Taghizadeh Masan, Mojtaba, Pahlavani Farahani, Amir; Hejr, Ali (2016). Investigating the main factors of leaving the service of efficient and experienced employees from the point of view of human resources (case study: one of Iran's oil and gas drilling companies). Oil and Gas Exploration and Production Journal, 152(1), 29-34. [in Persian]