ابوالحسن تنهایی، حسین. (1394). نظریههای جامعهشناسی. مشهد: مرندیز.
احمدی، حبیب. (1387). جامعهشناسی انحرافات. تهران: انتشارات سمت.
بصیریان جهرمی، حسین. (1392). رسانههای اجتماعی: ابعاد و ظرفیتها. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
حاجی حیدری، حامد. (1394). نقدی بر کتاب وسایل ارتباطی نوین. فصلنامه نقد کتاب، 75-88.
حیدری، علی حیدر، مسعود گلچین، بیژن زارع، مجید روهنده. (1396). فرا تحلیل عوامل اجتماعی مؤثر بر خشونت بین فردی. نشریه علمی پژوهشی توسعه اجتماعی، 55-82.
ساری، نیره. (1397). دایره تعاریف و مصادیق خشونت. جوان آنلاین 30 مهر.
سخاوت، جعفر. (1378). جامعهشناسی انحرافات اجتماعی ایران. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
عابدی جعفری، حسن، محمدسعید تسلیمی، ابوالحسن فقیهی، محمد شیخزاده. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره دوم 198 – 151.
کاستلز، مانوئل. (1393). شبکههای خشم و امید. با ترجمه مجتبی قلی پور. تهران: مرکز.
گیدنز، آنتونی. (1392). جامعهشناسی. حسن چاوشیان. تهران: نشر نی.
مارگتس، هلن، پیتر جان، اسکات هیل، طاها یاسری. (1399). آشفتگی سیاسی. محمد رهبری. تهران: کویر.
مقیمی، مریم، خانیکی، هادی و سلطانی، سید علیاصغر. (1399). تحلیل گفتمان انتقادی ابعاد سهگانه نفرت پراکنی علیه زنان در اینستاگرام. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 109 – 69.
منتظر قائم، مهدی. (1384). اینترنت، سرمایه اجتماعی و گروههای خاموش. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 233 - 245.
مهدی زاده، سید محمد. (1393). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
مهدی زاده، محمد و توکل، محمد. (1397). مطالعات علم و فناوری: مروری بر زمینههای جامعهشناسی فناوری. دو فصلنامه برنامهوبودجه. شماره 105: ص 85.
نایبی، هوشنگ، سعید معیدفر، سیدحسین سراج زاده، ایرج فیضی. (1396). تئوری آنومی دورکیم و مرتون، شباهتها، تفاوتها و شیوه اندازهگیری. فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، 1-43.
هزاوهای، محمدرضا. (1383). معناشناسی خشونت. مطالعات راهبردی زنان، شماره 23.
ویلیامز، کوین. (1390).
درک تئوری رسانهها. رحیم قاسمیان. تهران: نشر ساقی.
Parsi, Kayhan. (2016). The Ethics of Moral Outrage. Bioethics, 23.
williams, zoe. (2018). why are we living in an age of anger? guardian.