اردبیلی، محمدمهدی. (1395). بازخوانیِ انتقادی عناصر مفهومی اندیشه کییرکهگور بر مبنای ضدیتش با نظام هگلی، پژوهشهای فلسفی، (19) سال دهم، صص 23-43.
اردبیلی، محمدمهدی و حسینی، سیدمسعود. (1398)، ایدئالیسم آلمانی: کانت، فیشته، شلینگ، هگل. تهران: انتشارات سمت.
ارسطو. (1397). متافیزیک. ترجمه شرفالدین خراسانی. تهران: حکمت.
افلاطون. (1380). مجموعه آثار (چهار جلد). ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: انتشارات خوارزمی.
سینربرینک، رابرت .(1395). شناخت هگلگرایی. ترجمه مهدی بهرامی. تهران: لاهیتا.
کانت، ایمانوئل. (1394). نقد عقل محض. ترجمة بهروز نظری. تهران: ققنوس.
کییرکهگور، سورن. (1384). ترس و لرز.ترجمه عبدالکریم رشیدیان. تهران، نی.
________________. (1386). «انفسی بودن حقیقت است». در سیری در سپهر جان (مقالات و مقولاتی در معنویت. ترجمه مصطفی ملکیان. تهران، نگاه معاصر.
گمپرس، تئودور. (1375). متفکران یونانی. ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: انتشارات خوارزمی.
لایبنیتس، گوتفرید ویلهلم فون. (1372). طبیعت چیست؟. در: مونادولوژی و چند مقاله دیگر. ترجمه عبدالکریم رشیدیان. تهران: علمی و فرهنگی.
مارکوزه، هربرت. (1367). خرد و انقلاب، ترجمه محسن ثلاثی. تهران: نقره.
مککواری، جان. (1377). فلسفه وجودی، ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی. تهران، هرمس.
نیچه، فریدریش. (1377). تبارشناسی اخلاق. ترجمه داریوش آشوری. تهران، آگه.
____________. (1379). فراسوی نیک و بد، ترجمه داریوش آشوری. تهران: خوارزمی.
____________. (1381). غروب بتها (فلسفیدن با پُتک). ترجمه داریوش آشوری. تهران: آگه.
____________. (1384). آنک انسان. ترجمه رویا منجم. تهران: کتاب مس.
____________. (1385). فلسفه، معرفت و حقیقت. ترجمه مراد فرهادپور. تهران: هرمس.
____________. (1391). شیء فینفسه و نمود در: نقادیِ نقد عقل محض. ترجمه محمدمهدی اردبیلی. تهران: بیدگل.
____________. (1394)، آخرین یادداشتها، ترجمه ایرج قانونی، تهران: آگاه.
____________. (1397)، چنین گفت زرتشت، ترجمه: داریوش آشوری. تهران: آگه.