بازرگان، عباس. (1400). ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی. تهران: سمت.
حسینی لرگانی، سیده مریم و مجتبیزاده، محمد. (1397). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی برای نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۲۴ (۳)، 23-51.
حسینی، میرقاسم و نصر، احمدرضا. (1391). اعتبارسنجی آموزش عالی در هزاره سوم با محوریت برنامه درسی. نامه آموزش عالی، 5(17)، 13-48.
رضایی، ندا، و زمانی. اصغر. (1396). ارزیابی درونی گروههای پژوهشی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. نامه آموزش عالی، 10(40)، 125-165.
زارع، حسین، طالبی، سعید و صیف، محمدحسن (1399). آمار استنباطی پیشرفته. تهران: دانشگاه پیام نور.
سعادتطلب، آیت و غیاثی ندوشن، سعید. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر نهادمندسازی نظام ملی اعتبارسنجی در آموزش عالی ایران. پژوهش در آموزش، 1(2). 13-25.
سیف، علیاکبر. (1394). ساختن ابزارهای اندازهگیری متغیرهای پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دیدار.
فراستخواه، مقصود. (1387). بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تأکید بر بخش آموزش عالی. سیاست علم و فناوری، 1(2)، 43-58.
فراستخواه، مقصود. (1397). دانشگاه و آموزش عالی. تهران، نشر نی.
فراستخواه، مقصود. (1390). بررسی فرایند نهادینه شدن ساختار ارزیابی درونی و بیرونی در آموزش عالی ایران؛ با تأکید بر نظریه ساختاریابی. پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، تهران: دانشگاه تهران.
فراستخواه، مقصود. (1395). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت. تهران. تهران: آگاه.
فعال قیومی. علی و مؤمنی، منصور. (1389). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS. تهران: کتاب نو.
قاسمی، وحید. (1392). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics. تهران: جامعهشناسان.
مجتبیزاده، محمد. (1399). بررسی وضعیت گذشته و موجود اعتبارسنجی در نظام آموزش عالی ایران بر اساس الگوی بومی از اعتبارسنجی و تحلیل تطبیقی آن با الگوی مرجع بهعنوان وضعیت مطلوب. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
مجتبیزاده، محمد، عباسپور، عباس، ملکی، حسن و فراستخواه، مقصود. (1393 الف). تحولات اعتبارسنجی در آموزش عالی ایران و جهان-آموزهای برای نظام آموزش عالی ایران. اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
مجتبیزاده، محمد، عباسپور، عباس، ملکی، حسن، و فراستخواه، مقصود. (1393 ب). مطالعه مقایسهای راجع به الگوهای تئوریک اعتبارسنجی در آموزش عالی و مطالعه موردی یک از دانشگاههای کشور. اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی، تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
مجتبیزاده، محمد، عباسپور، عباس، ملکی، حسن، و فراستخواه، مقصود. (1397). الگوی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه خبرگان. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(42)، 7-24.
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی، ضد روش 1 و 2. تهران: جامعهشناسان.
محمدی، رضا، و اسحاقی، فاخته. (1398). تأکید بر ارزیابی و اعتبارسنجی کیفیت در نظام آموزش عالی ایران در راستای اسناد بالادستی. رهیافت، 29(73)، 14-27.
محمدی، رضا، زمانیفر، مریم، و صادقیمندی، فاطمه. (1395). ارزشیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی، فرایندی داوطلبانه یا اجباری؟. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 6(14)، 165-201.
محمدی، سید بیوک. (1392). واحد مشاهده در تحقیقات کیفی. پژوهشهای انسانشناسی ایران، 3(2)، 162-145.
نیازآذری، کیومرث. (1392). ارائه الگویی جهت اعتبارسنجی در دانشگاه آزاد اسلامی. آیندهپژوهی مدیریت، 2(2). 71-82.
یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1398). کیفیت در آموزش عالی. تهران: سمت.
Altbach, P. G., Reisberg, L., & Rumbley, L. E. (2019). Trends in global higher education: Tracking an academic revolution. Brill.
Anney, V. N. (2014). Ensuring the quality of the findings of qualitative research: Looking at trustworthiness criteria. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies (JETERAPS), 5(2), 272-281.
American Psychological Association. (2022). Definition of Accreditation. Retrieved from http://search.apa.org/search?query=definition%20of%20accreditation.
Arora, S., & Ahlawat, A. (2022). An Innovative Approach to Establish, Maintain and Review Quality Standards in Higher Education through Quality Assurance Tool. In Proceedings of Data Analytics and Management (pp. 713-720). Springer, Singapore.
Aturupane, H., Sofizada, A. H., & Shojo, M. (2013). Higher education in Afghanistan: An emerging mountainscape. Washington, DC: The World Bank.
Batool, Z., & Qureshi, R. H. (2007). Quality assurance manual for higher education in Pakistan. Higher Education Commission, Pakistan.
Commission on International Trans-regional Accreditation. (2022). Benefits of accreditation. Retrieved http://www.citaschools.org.
Council for Higher Education Accreditation. (2022). Information Aboat Accreditation. Retrieved from http://www.chea.org.
Corbin, J., Strauss, A., & Strauss, A. L. (2014). Basics of qualitative research. sage.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications
Dill, D. D., & Van Vught, F. A. (2010). National Innovation and the Academic Research Enterprise: Public Policy in Global Perspective. Johns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218.
European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). (2015). Standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area (ESG). Brussels: ENQA.
Everest College. (2022). How our accreditation benefits you. Retrieved from http://www.everestonline.edu/accreditation.
Phan, A. N. Q. (2022). Quality Assurance of Higher Education From the Glonacal Agency Heuristic: An Example From Vietnam. In Global Perspectives on Quality Assurance and Accreditation in Higher Education Institutions (pp. 136-155). IGI Global.
Glaser, B. G., & Strauss, A. L. (2017). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Routledge.
Hayward, F. M. (2006, June). Quality assurance and accreditation of higher education in Africa. In conference on Higher Education Reform in Francophone Africa: Understanding the keys of success (pp. 1-61).
Jung, I. (2004, June). A survey on quality assurance systems in mega-universities and selected distance teaching institutions. In Second Global Forum on International Quality Assurance, Accreditation and the Recognition of Qualifications in Higher Education “Widening Access to Quality Higher Education.
Kaaouachi, A., & Hamdani, Y. (2022). Quality Assurance Systems of Higher Education in Africa: Trends, Constraints, and Perspectives. In Global Perspectives on Quality Assurance and Accreditation in Higher Education Institutions (pp. 119-135). IGI Global.
Komotar, M. H. (2022). Internationalizing Quality Assurance Systems With International Accreditations in Slovenian Higher Education: Globalization and Regionalization Influences. In Digital Transformation and Internationalization Strategies in Organizations (pp. 238-259). IGI Global.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610.
Materu, P. N. (2007). Higher education quality assurance in Sub-Saharan Africa: Status, challenges, opportunities, and promising practices. The World Bank.
National Assessment and Accreditation Council (NAAC) (2022). Criteria for Assessment. Retrieved, from http://www.naac.gov.
National Center for Academic Accreditation and Evaluation (2022). Program Accreditation Standards 2018. Retrieved from https://www.ncaaa.org.sa.
Okojie, J. A. (2008, June). Licensing, accreditation and quality assurance in Nigerian Universities: Achievements and challenges. In Unpublished Paper presented at a session of the 2008 Council of Higher Education Accreditation (CHEA) summer workshop.
Quality Assurance & Accreditation Project (2022). The Quality Assurance and Accreditation Handbook for Higher Education in Egypt. Retrieved from http://projects.mans.edu.eg/qaap/iqau/
Santiago, P., Tremblay, K., Basri, E., & Arnal, E. (2008). Tertiary education for the knowledge society (Vol. 1). Paris: OECD.
Tsinidou, M., Gerogiannis, V., & Fitsilis, P. (2010). Evaluation of the factors that determine quality in higher education: an empirical study. Quality Assurance in education, 18(3), 227-244.
Tremblay, K., Lalancette, D., & Roseveare, D. (2012). Assessment of higher education learning outcomes. Feasibility study report, 1.
Vlãsceanu, L., Grünberg, L., & Parlea, D (2007). Quality assurance and accreditation: A glossary of basic terms and definitions. Bucharest. Romania: UNESCO-CEPES.