استیونسون، نیک. (1392)، شهروندی فرهنگی؛ مسائل جهانشهری. ترجمة: افشین خاکباز. تهران: انتشارات تیسا.
ایسنا. (1400)، «واکنشها به ماجرای حاجیفیروز». کد خبر: 1400010401225. تاریخ خبر: 4 فروردین 1400. تاریخ دسترسی: 21 فروردین 1401. بازیابی از: https://www.isna.ir/news/1400010401225
تقیپور، علیاکبر؛ مشایخی، ابوالفضل و جعفری، قاسم. (1399)، «تحلیل سرمایههای اجتماعی در بهبود شاخصهای حکمروایی خوب شهری». فصلنامة برنامهریزی توسعة شهری و منطقهای، سال سوم، شمارة 6: 145-168.
حبیبی، غلامحسین. (1393)، بینش روششناختی. تهران: کتاب همه.
حسین رضوی، سروناز؛ داودپور، زهره؛ طبیبیان، منوچهر و معینیفر، مریم. (1400)، «نووارگی اجتماعی در تعامل دوسویة شهروندی و فضای هیبریدی شهرهای قرن بیستویکم». فصلنامة برنامهریزی توسعة شهری و منطقهای، سال چهارم، شمارة 9: 37-58.
زیاری، کرامتاله؛ نیکپی، وحید و حسینی، علی (1392)، «سنجش میزان مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بر اساس الگوی حکمرانی خوب شهری- مطالعه موردی شهر یاسوج». مسکن و محیط روستا. جلد 32، شماره 141: 69-86.
سالگانیک، متیو جی. (1400)، درآمدی بر علوم اجتماعی محاسباتی؛ پژوهش اجتماعی در عصر دیجیتال. ترجمة: عبدالحسین کلانتری، محمدحسین قطبی و ابراهیم دهنوی. تهران: سروش.
صلواتیان، سیاوش و مهربان، فاطمه. (1395)، «کارکرد رسانههای اجتماعی در مدیریت بحران زلزلة احتمالی شهر تهران». فصلنامة دانش پیشگیری و مدیریت بحران، دورة ششم، شمارة اول: 11-22.
طالبیان، حامد و مولایی، محمدمهدی (1398). «درخت توانش برنامة تلویزیونی «نود» در رسانههای اجتماعی»، مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، دوره هفتم، شماره 25: 27-42.
عظیمی، نورالدین؛ اسماعیلپور، رضا و حیدری، سمیرا. (1394)، «ارزیابی عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیکی شهروندان در مدیریت امور شهری». مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال هفتم، شمارة بیستوششم: 189-206.
فرجی، امین؛ آدینهوند، علیاصغر و علیان، مهدی. (1397)، «ارزیابی عملکرد شهرداریهای مناطق هشتگانة شهر اهواز در چارچوب الگوی حکمرانی خوب شهری». فصلنامة برنامهریزی توسعة شهری و منطقهای، سال سوم، شمارة 5: 115-142.
کلدی، علیرضا. (1386)، «بررسی نگرش شهروندان به مشارکت در مدیریت شهری». نشریة شهرداریها، سال هفتم، شمارة 79: 107-114.
محمدپور، احمد. (1397)، ضد روش؛ زمینههای فلسفی و رویههای عملی در روششناسی کیفی. قم: لوگوس، ویراست دوم.
مولایی، محمدمهدی و کتابدار، علیرضا (1392)، «فرصتهای تعاملی رسانههای اجتماعی برای برنامههای تلویزیونی (مطالعة بهکارگیری سطوح روزنامهنگاری شهروندی در چهار برنامه صداوسیما و شبکههای ماهوارهای فارسیزبان)». فصلنامه رسانه، دوره 24، شماره 2: 51-69.
نزیمی، یاسمن؛ تیمورنژاد، کاوه و دانشفرد، کرماله. (1400)، تبیین الگوی مدیریت عملکرد منابع انسانی با رویکرد عصر دیجیتال. فصلنامة برنامهریزی توسعة شهری و منطقهای، دورة ششم، شمارة 8: 165-191.
Abdul-Rahman, Mohammed., Edwin H.W. Chana., Man Sing Wong., Victor E. Irekponor. and Maryam O.Abdul-Rahmanc. (2020). “A framework to simplify pre-processing location-based social media big data for sustainable urban planning and management”. Cities, 109. Article 102986.
Alam, Md Rakibul., Arif Mohaimin Sadri. and Xia Jin. (2021). “Identifying Public Perceptions toward Emerging Transportation Trends through Social Media-Based Interactions”. Future Transportation, 1(3), 794-813.
Chaffey, Dave (2022). Global social media statistics research summary 2022. Smart Insights (Marketing Intelligence) Ltd. Access Date: September 4, 2022. URL: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/
Gabdrakhmanova, Nailia and Maria Pilgun. (2021). “Intelligent Control Systems in Urban Planning Conflicts: Social Media Users' Perception”. Applied Sciences, 11(14), 6579.
López-Ornelas, E., Abascal-Mena, R., and Zepeda-Hernández, S. (2017). “Social Media Participation in Urban Planning: a New way to Interact and Take Decisions”. International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing & Spatial Information Sciences, 42: 59-64.
McCarney, P. Halfani, M. and Rodríguez, A. (1995). Towards an Understanding of Governance, the emergency of an idea and its implications for urban research in developing countries. Canada: University of Toronto.
McDonald, Jason (2022). Social Media Marketing Workbook 2022. JM Internet Group.
Nummi, Pilvi. (2019). “Social media data analysis in urban e-planning”. In “Smart Cities and Smart Spaces: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications”, (pp. 636-651). IGI Global.
Santala, Ville., G. Costa., L. Gomes-Jr., T. Gadda. and T. H. Silva (2020). “On the Potential of Social Media Data in Urban Planning: Findings from the Beer Street in Curitiba, Brazil”. Planning Practice & Research, 35 (5): 510-525.
استناد به این مقاله: مولایی، محمدمهدی.، یحیائی، سبحان.، حاجیزادگان، مژگان.، احسانبخش، محمدحامد. (1401). مدلسازی کیفی سازوکار تعاملات شهری در رسانههای اجتماعی: موردمطالعه محتواهای منتشرشده در توییتر و اینستاگرام،
فصلنامه برنامهریزی توسعه شهری و منطقهای، 7(23)، 49-85.
DOI: 10.22054/urdp.2022.69095.1463
Urban and Regional Development Planning is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License...