آلن، گراهام (1389). بینامتنیت، ترجمۀ پیام یزدانجو، چاپ سوم، ویراست دوم، تهران: نشر مرکز.
آلوسى، محمود بن عبدالله (1415 ق)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانی، دار الکتب العلمیة، منشورات محمدعلی بیضون: بیروت.
ابوالفتوح رازى، حسین بن على (1408 ق). روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن، بنیاد پژوهشهاى اسلامى: مشهد.
احمدی، محمدحسن (1393). مسألهشناسی تحریف با نگاهی به قرآن کریم و کتاب مقدس، قم: انتشارات دانشکدۀ اصولالدین.
بلاغی، عبدالحجت (1386). حجت التفاسیر و بلاغ الاکسیر. قم: حکمت.
بلاغى، محمدجواد (بیتا). آلاء الرحمن فی تفسیر القرآن، وجدانى: قم.
توفیقی، حسین (1395 ش)، تفسیر پنج موضوع قرآنی، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب: قم.
رضا، محمد رشید (1414 ق)، تفسیر القرآن الحکیم الشهیر بتفسیر المنار، دار المعرفة: بیروت.
سلامی، احمد؛ ایازی، سید محمدعلی (1397 ش)، «مقصود از تورات و انجیل در قرآن»، پژوهشهای قرآنی، ش 86، صص 76-101.
الطباطبائى، محمدحسین (1390 ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات: بیروت.
طباطبایی، محمدعلی (1397 ش)، «سیر تاریخی پژوهشهای غربی درباره انگاره اسلامی تحریف بایبل»، مطالعات تطبیقی قرآن کریم و متون مقدس، ش 1، صص 49-82.
طباطبایی، محمدعلی؛ مسعودی، عبدالهادی؛ مهدویراد، محمدعلی (1398 ش)، «تحلیل کاربردشناختی آیات تصدیق برای پاسخ به مسأله تحریف تورات و انجیل»، پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، ش 14، صص 117-134.
طباطبایی، محمدعلی (1400 ش)، «تحلیلی زبانشناختی-تاریخی از معنای تحریف در قرآن و روند تحول معنایی آن پس از قرآن»، دین و دنیای معاصر، ش14، صص 141-162.
طباطبایی، محمدعلی (1401 ش). تاریخ تحریفباوری در اسلام. تهران: نی.
الطبرسی، فضل بن حسن (1372 ش). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن، تص. فضلالله یزدی طباطبائی و هاشم رسولی، تهران: ناصرخسرو.
الطبری، محمد بن جریر بن یزید (1420). جامع البیان فی تأویل القرآن. تص. احمد محمد شاکر، مؤسسة الرسالة.
الطوسى، محمد بن حسن (بیتا)، التبیان فی تفسیر القرآن، دار إحیاء التراث العربی: بیروت.
العسکری، حسن بن على (1409 ق)، التفسیر المنسوب إلى الإمام الحسن بن علی العسکری علیهمالسلام، مدرسة الإمام المهدی (علیه السلام): قم.
فاریاب، محمدحسین (1388 ش)، «تحریف تورات و انجیل از دیدگاه قرآن»، معرفت، ش 143، صص 137-153.
فیض کاشانى، محمد بن شاه مرتضى (1415 ق)، تفسیر الصافی، چ 2، مکتبة الصدر: تهران.
القمی، علی بن ابراهیم (1363 ش). تفسیر القمی. تص. طیب موسوی جزایری، قم: دار الکتاب.
مسعودی، فروغ؛ صادقنیا، مهراب (1396 ش)، «الهامی بودن تورات به روایت قرآن کریم و سنت دینی یهود»، پژوهشهای ادیانی، ش 10، صص 25-40.
مقاتل بن سلیمان (1423). تفسیر مقاتل بن سلیمان. تص. عبدالله محمود شحاته، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
موسی بن میمون، دلالة الحائرین (1972 م)، تحقیق حسین اتای، مکتبة الثقافة الدینیة: القاهرة.
النجاد، ابوبکر احمد بن سلمان (1400). الرد علی من یقول القرآن مخلوق، تص. رضا الله محمد ادریس، الکویت: مکتبة الصحابة الاسلامیة.
یول، جورج (1385). کاربردشناسی زبان، ترجمۀ محمد عموزاده مهدیرجی و منوچهر توانگر، چاپ دوم، تهران: سمت.