- افشون، فاطمه (1398). رابطه توانمندسازی و تمایل به ترک خدمت با نقش واسطهای هوش سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهر یاسوج. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نور آباد ممسنی.
- اولادیان، معصومه، ناصر شیخالاسلامی، سیده معصومه و بختیاری، ابوالفضل (1400). ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی(مورد مطالعه شهر تهران). فصلنامه توسعة آموزش جندیشاپور، 12، 119-108.
- بختیاری، ابوالفضل، سلگی، رضا و بابایی، عزیزاله (1396). مدیریت فرهنگ سازمانی. تهران: چاپ دوم، انتشارات آوای نور.
- بویری، حسین (1398). بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و جهتگیریهای استراتژیک سازمانی با نقش میانجیگری نوآوری و توانمندسازی کارکنان اداره بندر و دریانوردی گناوه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد گچساران.
- بهرامی، شهاب و کیانی، محمدسعید (1400). رابطه رهبری اخلاقی بر رفتار شهروندی و آوای کارکنان با نقش میانجی هویت سازمانی (مطالعه موردی کارکنان اداره ورزش و جوانان استانهای غربی کشور). بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 8(28)، 126-107.
- بهمنی چوببستی، اکبر، محمدیمقدم، یوسف و علویاندارجمی، رضا (1398). تأثیر تعهد سازمانی بر انتقال دانش با میانجیگری رفتار آوایی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین. فصلنامه پژوهشهای مدیریت انتظامی، 14(4)، 675-657.
- بیکزاده، رحمان (1398). تأثیر ادراک از صداقت رفتاری رهبری بر آوای کارکنان با توجه به نقش میانجی رفتار توانمندساز رهبر در سازمان فنی حرفهای استان گیلان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، مرکز رشت.
- پیلهوری، نازنین، علیزاده، نادی و البرزی، محمود (1398). تجزیهوتحلیل معیارهای بهبود سرویسهای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر محاسبات ابری با استفاده از تکنیک دیمتل. فصلنامه آینده پژوهی مدیریت، 30(118)، 174-159.
- جعفری، طیبه، شفیعآبادی، عبدا...، فرحبخش، کیومرث، عباسپور، عباس و یونسی، جلیل (1399). طراحی شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران سازمان بازرسی کل کشور با رویکرد مشاوره شغلی. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 12(43)، 32-9.
- جلالی امیرحسین (1398). تأثیر فرهنگ سازمانی و اشتراک دانش بر قابلیت نوآوری در شرکت برق منطقهای یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور.
- چملنژاد، مرتضی و ذاکری، شهپری.(1395). واکاوی مؤلفههای تأثیرگذار بر اخلاقمداری در آموزش و پرورش. نشریه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(1)، 137-160.
- چمنپیرا، محبوبه، خدایاری، عباس، هنری، حبیب، امیرتاش، علیمحمد، اشرف گنجوئی، فریده (1399). نقش انگیزه مشارکت ورزشی با میانجیگری آوای سازمانی در بهرهوری کارکنان دانشگاههای دولتی شهر تهران. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 7(2)، 114-101.
- حسینزاده یزدی، مهدی (1387). جستاری در مبانی معرفتی منطق فازی. پژوهشهای فلسفی کلامی، 4(36)، 146-121.
- خواستار، حمزه (1388). ارایة روشی برای محاسبهی پایایی مرحلة کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی. فصلنامه علمی- پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 15(58)،: 174-161.
- خوراکیان، علیرضا، راهنما، سیده نرگس و اسلامی، قاسم (1400). بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی مسرت و پیامدهای مثبت آن. فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، 12(3)، 154-126.
- رنجبر، سارا و عباسزاده سهرون، یدا... (1400). تأثیر اخلاق حرفهای کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی با توجه به نقش واسطهای توانمندسازی روانشناختی کارکنان در شرکت صنایع تبدیلی و تکمیلی کوهستان الموت قزوین(ایلیاد). فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 5(77)، 31-19.
- زارعی، زهرا، پورشافعی، هادی و عسگری، علی (1400). نقش رهبری دانش در عملکرد شغلی با توجه به متغیر میانجی فرهنگ سازمانی و جو سازمانی نوآورانه. مدیریت بر آموزش سازمانها، 10(3)، 50-33.
- سپهوند، رضا، موسوی، سید نجمالدین، عارفنژاد، محسن و فتحی چگنی، فریبرز (1400). رهبری توانمندساز و آوای سازنده: تحلیل نقش میانجی سرمایه معنوی(مورد مطالعه: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر). فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی، 8(1)، 95-80.
- سرگلزایی، علیرضا و کیخا، عالمه (1399). ارائه مدل معادلات ساختاری تأثیر رهبری بصیر بر مدیریت بهینه ارتباط با مشتری با نقش میانجی آوای کارکنان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 13(48)، 240-221.
- سینا، فاطمه صغری، محمدی چلمردی، حسن و عمادیان، سیده علیا (1400). رابطه بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش شرق استان مازندران. مدیریت بر آموزش سازمانها، 10(2)، 130-109.
- شجاعی، سامره، صادقی، منصوره، نعیمی، علی اصغر و یوسفی، پریسا (1399). تحلیل رابطه بین رهبری اخلاقی با آوای کارکنان با نقش میانجی هویت سازمانی و نقش تعدیلی اعتماد سازمانی. نشریه اخلاق در علوم وفناوری، 15(1)، 135-130.
- شکرامینی، سعید، میرانی، سیدراشد، صیدی، سهیل و احمدی، مسعود (1396). بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و آوای سازمانی در میان معلمان مدارس پایه تحصیلی ابتدایی شهر کرمانشا. دومین کنفرانس بینالمللی انسجام مدیریت و اقتصاد در توسعه.
- شیرازی، مهرزاد، یزدانی، حمیدرضا و زارعی متین، حسن.(1400). ارائه نقشه راه جاریسازی فرهنگ سازمانی مورد نیاز برای تحول دیجیتال با رویکرد فراترکیب. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 3(39)، 21-1.
- شیری، اردشیر، یاسینی، علی و حسینی، آسیه سادات (1397). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر نفاق در سازمان با نقش میانجی شایعه پراکنی در لایههای سازمان. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 7(4)، 243-213.
- صفانیا، علیمحمد، بیرامی، سجاد و آفرینش خاکی، اکبر (1399). تأثیر بازخورد عملکرد بر پیوندکاری با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی و سرمایه اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان، فصلنامه علوم ورزش، 12(39)، 65-51.
- طبرسا، غلامعلی، رضاییان، علی و فلکی، پریسا (1398). آوای کارکنان و پیامدهای سازمانی: تبیین چهار راهبرد آوای کارکنان براساس تغییرات دو متغیر تعدیلکننده فرهنگ عامگرا/ خاصگرا و تبادل رهبر-عضو. فصلنامه مدیریت کسب و کار، 11(44)، 297-325.
- عالی، احمد، الطافی، الناز و امیرخانی، طیبه (1398). تأثیر رهبری اخلاقی بر قلدری سازمانی با نقش میانجی آوای کارکنان(مورد مطالعه: پرستاران و کارکنان بیمارستان مهرگان مشهد). نشریه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، 2(3)، 135-118.
- عباسپور، عباس، عبداللهی، حسین، رحیمیان، حمید، غلامی، خلیل و زندیان، هادی (1397). طراحی و اعتباریابی مدل باورها و ارزشهای حمایتی فرهنگ سازمانی مدارس مبتنی بر ارزشهای اخلاقی اسلامی: رویکرد اکتشافی. فصلنامه مطالعات رفتارسازمانی، 7(4)28، 137-111.
- عترتدوست، محمد (1398). روششناسی فهم حدیث در فرآیند سهگانۀ تحلیل متن، تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان. دو فصلنامه علمی پژوهشی حدیث پژوهی، 11(21)، 320-291.
- عزیزیان، محمد؛ مزیدی شرفآبادی، علی محمد و اسلامی، حسین (1399). ارائه الگوی روابط عمومی متروی شهر تهران با تأکید بر رسانههای اجتماعی. مدیریت سازمانهای دولتی، 9(1)، 176-161.
- غفوریان شاگردی، امیر، الهی، رامین و آیباغی اصفهانی، سعید (1397). رهبری تضایفگرانه، رویکردی فرا نوگرا در راستای انعطافپذیری منابع انسانی و آوای کارکنان. نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، 17، 30-17.
- قدمی، محسن، اکبری، مرضیه سادات، زمانیمقدم، افسانه، صالحیامیری، سید رضا و فراهانی عزیزآبادی، فاطمه (1399). مدل فرهنگ سازمانی مؤثر بر راهبردهای سرمایه انسانی در کتابخانه ملی تهران. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 9(3)، 214-191.
- کریمی، ابوبکر، عباسپور، عباس و عبداللهی، حسین (1398). سنجش و اولویتبندی ابعاد و مؤلفههای فرهنگ سازمانی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 8(1)، 190-159.
- گلرد، پروانه، بیگدلی، اعظم، حسینی گلافشانی، سیداحمد و عباسپور اسفدن، قنبر (1400). طراحی مدلی برای توانمندسازی مدیران صنعت بانکداری کشور. فصلنامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، 13(49)، 216-193.
- مالکی، مجتبی (1393). مشتریمداری یعنی ارزشآفرینی برای مشتریان و اشرف مخلوقات. دوماهنامه تحقیقات روابط عمومی، 80، 83-82.
- محمدی فاتح، اصغر، حسینی، سید حسن و نادی، حمیدرضا (1400). شناسایی عوامل مؤثر بر آوای سازنده کارکنان در سازمانهای دولتی ایران(نمونه کاوی: یکی از سازمانهای نظامی شهر تهران). مطالعات منابع انسانی، 11(2)، 118-95.
- محمدیمقدم، یوسف، دهقانی نیری، مرضیه و شیخالاسلامی، نادر (1399). بررسی تأثیر بهرهوری دانش بر توانمندسازی کارکنان در شرکت بیمه. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 7(27)، 113-94.
- منظریتوکلی، علیرضا، دهقانیسلطانی، مهدی و توکلی موسیآبادی، محمدحسین. (1400). شناسایی پیشایندها و پیامدهای کارآفرینی راهبردی در کسب و کارهای کوچک و متوسط(مورد مطالعه: استان کرمان). چهارمین کنفرانس بینالمللی سالانه تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
- مؤمنی، منصور و مروتی شریفآبادی، علی (1385). مدلسازی پویاییهای سیستم صف با استفاه از رویکرد پویایی سیستم. دانشور رفتار، دانشگاه شاهد، 13(17)، 14-1.
- نجاتی کریمآباد، الناز و سیدنقوی، میرعلی (1397). تأثیر نقش میانجیگیری پایداری سرمایه انسانی بر رابطه بین افزایش ساعات کار و مسئولیتپذیری کارکنان. پژهشنامه مدیریت تحول، 10(1)، 82-61.
- وثیق، بهزاد و قدردانقراملکی، رضا (1395). مفهوم آموزش و تأثیر آن در معماری مدارس اسلامی(مقایسهی تطبیقی مدارس سلجوقی و صفوی). فصلنامه پژوهشهای معماری اسلامی، 12(4)، 58-40.
- ولیپور، حمیدرضا (1391). درآمدی نظری بر مفهوم تخصصگرایی در مطالعات باستانشناختی. نشریه پیام باستانشناس، 9(17)، 56-33.
- هادیزاده مقدم، اکرم، عظیمی، سیدسهیل و طهرانی، مریم (1396). تعیین الگوی تأثیرگذاری توانمندسازی ساختاری بر رفتار آوای کارکنان. مطالعات مدیریت راهبردی، 8(32)، 112-91.
- هاشمیانفرد، زاهد و ابراهیمی، مجید (1396). مقایسه آرای مفسران در مورد مدیریت فرهنگی و توسعه فرهنگ نظم و انضباط در قرآن. نشریه مطالعات تطبیقی قرآن پژوهی، 4(4)، 94-69.
- Chan, S. C. H., & Yeung, D. (2016). The Impact of Leader-member Exchange (LMX) and Empowerment on Employee Voice Behavior. Nang Yan Business Journal, 4(1), 44-55.
- Constantin, E. C., & Baias, C. C. (2015). Employee voice• key factor in internal communication. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 975-978.
- El Baz, J. and Iddik, S. (2022). Green supply chain management and organizational culture: a bibliometric analysis based on Scopus data (2001-2020). International Journal of Organizational Analysis, 30(1), 56-179.
- Elsetouhi, A. M., Hammad, A. A., Nagm, A. E. A., & Elbaz, A. M. (2018). Perceived leader behavioral integrity and employee voice in SMEs travel agents: The mediating role of empowering leader behaviors. Tourism Management, 65, 100-115.
- Emmanuel, A., Yusuf, O., Agu, A, O., Francis, M., Isaac, C., & Leo, M. (2020). Employee voice Management and workplace performance, a banking sector perspective, 4, 4.
- Gholampour, M., Pourshafaei, H., & Ghasemian, A. (2019). Considering the Role of Culture and Organizational Voices on Teachers’ Professional Ethics. International Journal of Ethics & Society (IJES), 1(2), 1-9.
- Holland, P., Teicher, J., & Donaghey., J.(2019). Employee Voice at Work. 1-233.
- Kewe, E.F. (2018). Employee Voice and Job Satisfaction in Deposit Money Banks in Rivers State. International Journal of Economic Theory and Application. 5(3), 42-46.
- Krajcsák, Z., & Kozák, A. (2022). The moderating role of remote work in the relationship between organizational culture and OCB: case studies from the financial sector. Journal of Advances in Management Research, 19(2), 300-315. doi.org/10.1108/JAMR-07-2021-0247
- Lewin, D., & Gollan, P. J. (Eds.). (2018). Advances in Industrial and Labor Relations, 2017: Shifts in Workplace Voice, Justice, Negotiation and Conflict Resolution in Contemporary Workplaces. Emerald Publishing Limited.doi.org/10.1108/S0742-618620180000024006.
- Nazir, S., Shafi, A., Asadullah, M.A., Qun, W. and Khadim, S. (2021). Linking paternalistic leadership to follower's innovative work behavior: the influence of leader–member exchange and employee voice. European Journal of Innovation Management, 24(4), 1354-1378.
- O’Reilly, C. A., Caldwell, D. F., Chatman, J. A. & Doerr, B. (2014). The promise and problems of organizational culture: CEO personality, culture, and firm performance. Group & Organization Management, 39, 595-625.
- Park, I. J., Doan, T., Zhu, D., & Kim, P. B. (2021). How do empowered employees engage in voice behaviors? A moderated mediation model based on work-related flow and supervisors’ emotional expression spin. International Journal of Hospitality Management, 95, 102878. doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102878.
- Prince, R., & Rao, M. K. (2022). Efficacy beliefs and employee voice: the role of perceived influence and manager openness. International Journal of Productivity and Performance Management, 71(8), 3331-3347. doi.org/10.1108/IJPPM-05-2020-0266.
- Rizzi, F., Gigliotti, M., & Annunziata, E. (2023). Exploring the nexus between GSCM and organisational culture: insights on the role of supply chain integration. Supply Chain Management: An International Journal, 28(2), 300-323.doi.org/10.1108/SCM-07-2021-0326.
- Scott-young, C. (2014). Empowering employee voice to reduce ethical risk. Achieving ethical excellence, 12, 133-151.
- Shan, L.H., Arif, L, S, M., Wen, C, K., & Chang, M. L. D. (2020). Conference: 8th International Conference on Business, Accounting, Finance and Economics At: Kampar, Perak, Malaysia.
- Sholekar, Sh. & Shoghi, B. (2017). The Impact of Organizational Culture on Organizational Silence and Voice of Faculty Members of Islamic Azad University in Tehran. Iranian Journal of Management Studies, 10(1), 113 -142.
- Singh, S., & Vanka, S. (2019). Voice matters: why HR should listen to employee voice? Strategic HR Review Journal, 18(6), 268-27.
- Song, Y., Tian, Q. T., & Kwan, H. K. (2022). Servant leadership and employee voice: a moderated mediation. Journal of Managerial Psychology, 37(1), 1-14.doi.org/10.1108/JMP-02-2020-0077.
- Yeh, T. M., & Huang, Y. L. (2014). Factors in determining wind farm location: Integrating GQM, fuzzy DEMATEL, and ANP. Renewable Energy, 66, 159-169.
- Yin, Y., Duan, J., Wang, T., & Jiao, X. (2022). Managerial openness and employee voice: a moderated mediation model. Chinese Management Studies, 16(5), 1066-1080. doi.org/10.1108/CMS-11-2020-0487.
|