آلن، مری ین، وندی. (1979). مقدمهای بر نظریههای اندازهگیری. ترجمه علی دلاور. (1396). تهران: سمت.
صحرائی، رضامراد و احمدی قادر، شهناز. (1394). آموزش مستقیم واژه در متن: مقایسه تأثیر دو رویکرد یادگیری مستقیم و تصادفی در یادگیری واژه. زبانپژوهی، (17)، 77-102.
صحرائی، رضامراد و مرصوص، فائزه. (1395). استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
بیجنخان، محمود. (1390). فرهنگ بسامدی براساس پیکره متنی زبان فارسی امروز. تهران: موسسه انتشارات دانشگاه تهران.
جعفرپور، عبدالجواد. (1375). مقدمهای بر آزمونشناسی زبان. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
حسنی، حمید. (1384). واژههای پرکاربرد فارسی امروز بر مبنای پیکره یکمیلیون لغتی شامل بیش از 8000 لغت قاموسی و غیرقاموسی. تهران: کانون زبان ایران.
شرفینژاد، حسنیه. (1393). طراحی نرمافزاری برای آموزش و سنجش واژگان پایه زبان فارسی، راهکاری نوین پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه علامه طباطبائی.
شقاقی، ویدا. (1378). اهداف آموزش زبان فارسی. نامه فرهنگ، (34)، 126-132.
صحرائی، رضامراد طالبی، مروارید و مجیری، امیرحسین. (1396). مقایسه واژههای پایه زبان فارسی در شش پژوهش. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، (13)، 134-115.
صحرائی، رضامراد طالبی، مروارید و مجیری، امیرحسین. (1398). واژههای پایهی زبان فارسی مبتنی بر متون مطبوعاتی. زبانپژوهی، (33)، 353-378.
عبادی، سامان وکیلیفرد، امیررضا و بهراملو، خسرو. (1393). تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، (3)، 23-3.
محمودی بختیاری، بهروز. (1390). بررسی اندازه خزانه واژگان بیانی کودکان طبیعی 36-18 ماهه فارسیزبان. پژوهش در علوم توانبخشی، (5)، 681-687.
محمودی بختیاری، بهروز. (1391). مقایسه اندازه خزانه واژگان بیانی در کودکان 36-18 ماهه نارس با همتایان هنجار. شنواییشناسی، (37)، 77-82.
مؤذنی، فاطمه و آقاگلزاده، فردوس. (1398). تأثیر بازیهای زبانی مبتنی بر گفتمان کلاسی بر دایره واژگان کودکان. زبانپژوهی، (33)، 47-62.
میرزائی، آزاده. (1396). آشنایی با زبانشناسی پیکرهای. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
References
Ahmadiye ghader, Sh. 2013, Direct Teaching of Vocabulary in Context: the Comparison of Effect of Direct and Incidental Teaching in Learning Vocabulary. Zabanpajuhi, 17: 77_103 [In Persian]
AleAhmad, A., Amiri, H., Darrudi, E., Rahgozar, M., & Oroumchian, F. (2009). Hamshahri: A Standard Persian Text Collection. Knowledge-Based Systems, 22(5), 382–387 [In Persian].
Baleghizadeh and Golbin, M. (2010). The effect of vocabulary size on reading comprehension of Iranian EFL learners. LiBRI. Linguistic and Literary Broad Research and Innovation, 1(2), 33-47.
Beglar, D. 2010. A rasch-based validation of the vocabulary size test, Language Testing, 27(1): 101-118.
Birjandi, P and P, Mosallanejad. 2010. An Overview of Testing and Assessment. Esfahan: Sepahan Publication.
Bussmann, H. 2006. Routledge dictionary of language and linguistics. Routledge.
Chapelle, C. 1994. Are C-tests valid measures for L2 vocabulary research? Second Language Reasearch. 10(2): 157-187.
Coxhead, A., Nation, P., & Sim, D. 2015. Measuring the vocabulary size of native speakers of English in New Zealand secondary schools. New Zealand Journal of Educational Studies, 50(1), 121-135.
Ebadi, S., A. Vakilifard, A., & Bahramlu, K. 2004. Developing a General Service Wordlist for Persian Language: An Integrated Approach. JTPSOL, 3 (8), 3-23.
Farhady, H., A. Jafarpur and Birjandi. 2014. Testing Language Skills from Theory to Practice. Tehran:SAMT.
Fountain, R. L., & Nation, I. S. P. 2000. A vocabulary-based graded dictation test. RELC journal, 31(2): 29-44.
Henning, G. 1991. A study of the effects of contextualization and familiarization on responses to the TOEFL vocabulary test items. ETS Research Report Series, 1991(1): i-16.
Jafarpour, A. 1996, An introduction to languagre testing, Shiraz: Shiraz universitu publication [In Persian]
Karami, H. 2012. The development and validation of a bilingual version of the Vocabulary Size Test, RELC Journal, 43(1): 53–67.
Laufer, B. and P. J. A. l. Nation. 1995. Vocabulary size and use: Lexical richness in L2 written production, Applied linguistics 16(3): 307-322.
Laufer, B., & Goldstein, Z. 2004. Testing vocabulary knowledge: Size, strength, and computer adaptiveness, Language learning, 54(3), 399-436.
Mahmoudi,B a comparative study of size of expressive lexicon in prematurely born children with full-term 18-36 months children. Auditory and Vestibular Research Journal: 37: 77-82 [In Persian]
Mahmoudi,B. the size of expressive lexicon in 18 to 36 month old children raised in farsi-speaking families: a comparative study. JRRS, 5: 681-687 [In Persian]
Malvern, D., & Richards, B. 2012. Measures of lexical richness. The encyclopedia of applied linguistics.
Meara and Buxton 1987. An alternative to multiple choice vocabulary tests, Language Testing, 4(2): 142-154.
Meara, P. M., & Milton, J. 2003. X-lex: the Swansea levels test, Express Publishing.
Mirzaei, A. an introduction to corpus linguistics, Tehran: Allameh Tababaei University publication [In Persian]
Moazzeni, F. Aghagolzadeh, F. the effect of classroom discourse-based language games on children's vocabulary size. Zabanpajuhi: 33 [In Persian]
Nation, P. 2012. Measuring vocabulary size in an uncommonly taught language. In International Conference on Language Proficiency Testing in the Less Commonly Taught Languages, Bangkok, Thailand.
Nation, P. and T. Chung. 2009. Teaching and testing vocabulary. The handbook of language teaching.
Nunan, D. 2015. Teaching English to Speakers of Other Languages: An Introduction, Taylor & Francis.
Richards, J. C., Richards, J. C., & Renandya, W. A. (Eds.). 2002. Methodology in language teaching: An anthology of current practice. Cambridge university press.
Sahraee, R. Talebi, M. Mojiri, A. 2017. persian basic words based on newspaper texts. JTPSOL, 13: 115-134 [In Persian]
Sahraee, R. Talebi, M. Mojiri, A. 2019. Persian basic words based on texts by press. ZabanPazhuhi, 33: 353-378 [In Persian]
Sahraee. R. Marsous, F. Persian Language Teaching standard Reference (PLTSR), Tehran: Allameh Tababaei University publication [In Persian]
Schmitt, N. 2008. Instructed second language vocabulary learning, Language Teaching Research, 12(3), 329-363.
Şen, Y., & Kuleli, M. 2015. The effect of vocabulary size and vocabulary depth on reading in EFL context. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 199: 555-562.
Shaghaghi, V. 1999, Goals of teaching Persian. Name Farhang, 34: 126-132 [In Persian]
Sharafinejad, H. 2014, designing a software for teaching and testing the farsi core vocabulary: a new pedagogy, thesis submitted for the degree of master, Allameh Tabatabaei: Tehran [In Persian]
Staehr, L. S. 2008. Vocabulary size and the skills of listening, reading and writing. Language Learning Journal, 36(2), 139-152.
Webb, S., Sasao, Y., & Ballance, O. 2017. The updated Vocabulary Levels Test: Developing and validating two new forms of the VLT. ITL – International Journal of Applied Linguistics, 168(1): 34–70.
West, M. 1965. A general service list of English words. Longmans Green and Co. Ltd.