تعداد نشریات | 56 |
تعداد شمارهها | 1,801 |
تعداد مقالات | 14,275 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,716,156 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,222,126 |
برنامه درسی مذاکره ای، الزامات، فرصت ها وچالش ها | ||
پژوهش های کیفی در برنامه درسی | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 11، تیر 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qric.2023.57764.311 | ||
نویسندگان | ||
سکینه شرفی ![]() ![]() | ||
1آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد | ||
2عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی تربت حیدریه | ||
چکیده | ||
در فلسفه تعلیم و تربیت هیچ نقطه نظری مهم تر از تاکید آن بر مشارکت یادگیرنده در شکل گیری اهداف آموزشی نیست. برنامه های درسی نقش موثری در کسب موفقیت یا شکست در دستیابی به اهداف مورد نظر نظام های آموزشی، دارند. این مقاله با هدف تبیین برنامه درسی مذاکرهای تنظیم شده و ضمن بیان اصول و مبانی برنامه درسی مذاکرهای، به بررسی فرصت ها و چالش های ناشی از طراحی و اجرای این نوع برنامه درسی می پردازد. ماهیت این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است. داده ها بر اساس یک طرح پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی جمع آوری شدهاند. فرآیند پژوهش در طی 6 گام متوالی صورت گرفته است. بر حسب نتایج مطالعه، اجرای برنامه درسی مذاکرهای جهت پاسخ گویی به نیاز های جدید جوامع ضرورت دارد. مذاکره در مورد برنامهی درسی می تواند تعامل را بهبود بخشیده و باعث تحقق بخشی از اهداف مهم عاطفی گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و تربیت؛ برنامه درسی مذاکرهای؛ الزامات؛ فرصتها و چالشها | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17 |