منابع
آبیدین، کریستال. (1398). سلبریتیهای اینترنتی: فهم شهرت آنلاین. ترجمه: احسان شاه قاسمی، تهران: سوره مهر.
- اردکانی فرد، زهرا و رضوی زاده، سید نورالدین. (1400). «زنان تأثیرگذار اینستاگرامی؛ زنانگی بازنماییشده در صفحات زنان اینفلوئنسر ایرانی». زن در فرهنگ و هنر، 13(1)،90-65. Doi: 10.22059/jwica.2021.321321.1565
- اکبرزاده، جمالالدین و تقیآبادی، مسعود. (1398). «ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانهشناختی شهرت خرد در اینستاگرام»، فصلنامه مطالعات فرهنگ ارتباطات. 20(46)، 113-156. Doi: 10.22083/jccs.2019.120410.2376
- اجتهادی، مصطفی و کشافی نیا، وحید. (1398). «بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی»، مطالعات رسانههای نوین. 5(20)، 148-113. Doi:10.22054/nms.2020.39301.673
- اسلامی، الهه؛ موسوی، سید هاشم و علیخواه، فردین. (1399). «سلبریتیهای مجازی؛ غریبههای آشنا در عصر رسانههای اجتماعی». مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16 (59)، 74-45. Doi:10.22034/jcsc.2019.35296
- بیگوند، مینا؛ کاظمی، عباس و بصیریان جهرمی، حسین. (1400). «سوپرمامها و مفهوم مادری در فضای اینستاگرام». زن در فرهنگ و هنر، 13(1)، 163-139.
Doi: 10.22059/jwica.2021.319264.1547
- بنت، اندی. (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. ترجمه: لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان. تهران: نشر اختران.
- جلائیپور، حمید رضا و حاجی زادگان، ابوالفضل. (1399). «شناسایی و ارزیابی الگوهای تأثیرپذیری کاربران ایرانی توییتر از نگرشهای سیاسی اینفلوئنسرها». مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 9(4)، 877-855. Doi: 10.22059/jisr.2020.271060.785
- مک کوئیگان، جیم. (1397). تحلیل فرهنگی. ترجمه: سجاد علیزاده، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- دی بور. گی. (1382). جامعه نمایش. ترجمه: بهروز صفدری. تهران: نشر آگه.
- راودراد، اعظم؛ حجاری، منصوره و مجدی زاده، زهرا. (1400). «بصریشدن زندگی روزمرۀ زنان؛ گفتمان غالب زنان اینفلئونسر در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام». فصلنامه علمی مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه، 4(12)، 255-183.
10.22034/jiscm.2021.296803.1242 Doi:
- ریتزر، جورج. (1381). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
- سلیمانی، ندا؛ صمدی، مهران و خلفیان، علی. (1399). «خردهسلبریتیها و بازنمود سرمایه فرهنگی». مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، 24، 122-83. http://noo.rs/nCXcl
- علیخواه، فردین؛ کوهستانی، سمانه و واقعهدشتی، طاهره. (1396). «نقش شبکههای اجتماعی موبایلی در زندگی زنان (مطالعۀ موردی: شهر رشت)». زن در فرهنگ و هنر، 9(4)، 491-509. Doi: 10.22059/jwica.2017.237098.909
- عباسی، عاطفه و جعفری، علی. (1399). تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی. پژوهشهای ارتباطی، 27(101)، 54-33.
Doi: 10.22082/cr.2020.115505.1937
- غنی زاده، مصطفی. (1398). «شناسایی خرده فرهنگهای نمایشی و چگونگی اشاعه هنجار در شبکه اجتماعی اینستاگرام»، مطالعات رسانهای. دوره 14، شماره 2 (پیاپی 45)، 81-63.
http://noo.rs/awvR7
- فریس، ا.، کری؛ روجک، کریس؛ دریسنز، الیور و دیگران. (1401). جامعهشناسی سلبریتی (دیدگاهها و نقدها). ترجمه: فردین علیخواه. تهران: انتشارات گلآذین.
- قنبری، عباس و جبارپور، فائزه. (1398). «اینستاگرام و تغییر سبک زندگی: مطالعهی موردی صدف بیوتی». جامعه، فرهنگ و رسانه، 8(33)، 82-69. http://noo.rs/nbdM1
- لیور، تاما؛هایفیلد، تیم و آبیدین، کریستال. (1399). اینستاگرام: فرهنگهای رسانههای اجتماعی دیداری. ترجمه: محمدمهدی وحیدی، تهران: سوره مهر.
- مهرپرور، سمانه. (1398). «بازنمود زندگی روزمره در صفحات میکروسلبریتیهای زن اینستاگرام». مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، شماره 18 و 19، 116-71. http://noo.rs/PaSzJ
- محمدی، جمال و رضی پور، پرنیا. (1401). «شبکههای اجتماعی و گونههای کارکرد جمعی: مطالعۀ موردی شبکه اینستاگرام». مطالعات رسانههای نوین. 8(29)، 108-75.
Doi: 10.22054/nms.2022.66356.1357
- مرادی زاده، یسرا. (1397). نمایش خود در شبکههای اجتماعی (مطالعه موردی اینستاگرام)، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- مرکز پژوهشی بتا. (7 تیر 1400). محبوبترین و پراستفادهترین شبکه اجتماعی میان کاربران ایرانی چیست؟ برگرفته از https://beta-co.ir