تعداد نشریات | 56 |
تعداد شمارهها | 1,801 |
تعداد مقالات | 14,275 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,717,004 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,222,550 |
تاثیربازی دیجیتال آموزشی بر انگیزش ویادگیری درس ریاضی | ||
فناوری آموزش و یادگیری | ||
دوره 5، شماره 15، فروردین 1401، صفحه 27-38 اصل مقاله (542.48 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.43744.1271 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه جعفرخانی ![]() ![]() | ||
1استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران | ||
2دانشگاه علااستادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایرانمه طباطبائی | ||
3کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، واحد الکترونیک، دانشگاه آزاد اسالمی تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیربازی های آموزشی رایانه ای بریادگیری و انگیزش درس ریاضی در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد مقایسه رسانه ای انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر مشهد درسال تحصیلی 97- 96 بود. نمونه آماری شامل 64 نفر از دانش آموزان پسربود که به صورت در دسترس با روش جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها آزمون معلم ساخته درس ریاضی و پرسشنامه انگیزش هارتر (2002 ) بود. پس از اجرای پیش آزمون گروه آزمایش با بازی های رایانه ای و گروه کنترل به روش معمول تدریس شد. سپس از هر دوگروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که تدریس با استفاده از بازی رایانه ای آموزشی در ارتقاء یادگیری و انگیزش دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در درس ریاضی تاثیر دارد. رهنمودهایی بر اساس نتایج پژوهش و رویکرد رسانه ای ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
بازی های آموزشی رایانه ای؛ یادگیری؛ انگیزش؛ درس ریاضی؛ رویکرد مقایسه رسانه ای | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 72 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 48 |