تعداد نشریات | 57 |
تعداد شمارهها | 1,796 |
تعداد مقالات | 14,251 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,606,537 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,160,429 |
بررسی رابطه آموزش مجازی با اضطراب امتحان با میانجیگری درگیری تحصیلی | ||
فناوری آموزش و یادگیری | ||
دوره 5، شماره 15، فروردین 1401، صفحه 57-76 اصل مقاله (699.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.72129.1361 | ||
نویسندگان | ||
زهرا یزدانی ![]() | ||
کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی با تاکید بر معادلات ساختاری است. جامعه آماری شمامل کلیه دانشآموزان ششم ابتدایی شهرستان سواد کوه شمالی به تعداد 150 نفر بود. برای نمونه گیری با محاسبه حجم نمونه از طریق معادله کوکران تعداد 100 نفر انتخاب و سپس جهت انتخاب نمونه ا روش نمونه گیری طبقهای و خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد درگیری تحصیلی دانش آموزان آپلتون و همکاران (2006)، پرسشنامه آموزش مجازی کیم و همکاران(۲۰۰۵) و پرسشنامه استاندارد اضطراب امتحان دریس کول (2007) استفاده شد. در این پژوهش ب از امار توصیفی (حداقل، حداکثر، میانگین، انحراف معیار، کجی و کشیدگی) و آمار استتباطی ( روابط خطی ساده از ضریب همبستگی پیرسون و برای آزمون مدل مفهومی پژوهش از مدل معادلات ساختاری) برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss26 استفاده شده است. یافتهها نشان داد بین آموزش مجازی و اضطراب امتحان به طور مستقیم رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین بین این دو متغیر به طور غیر مستقیم با میانجیگری درگیری تحصیلی رابطه منفی و معنار وجود داد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ درگیری تحصیلی؛ اضطراب امتحان؛ دانشآموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 50 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 25 |