احسانیفر، فرشته. (1395). نگاشت، دیداریسازی و تعیین گرایشهای موضوعی حوزه بازیابی اطلاعات با استفاده از شبکه هم استنادی نویسنده در پایگاه استنادی اسکوپوس (2005-2017). پایاننامه کارشناسیارشد. مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری، شیراز.
ابطحی، حسین. (1397 ). آموزش و بهسازی منابع انسانی. تهران: مؤسسه مطالعات و برنامهریزی آموزش، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.
پهلوانیفراهانی، پروانه. (1397). جایگاه آموزش الکترونیکی، راهکارها، مزایا و معایب. مجله مهارت. پیاپی 61.
توکلی، ثامنه. (1390). ارزیابی واکنش فراگیران از دورههای کوتاهمدت آموزش کتابداران کتابخانههای عمومی آستان قدس رضوی بر اساس سطح اول مدل کرک پاتریک. شمسه: نشریه الکترونیکی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. 6(2). 16-1.
دوستی الوانق، مرجان. یارمحمدزاده، پیمان. یاریقلی، بهبود. (1400). واکاوی ادراکات معلمان پیرامون آموزش ضمن خدمت مجازی. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی.30(8). 160-134.
دیناری، سمیه. اندیشمند، ویدا. (1400). بررسی تلفیق برنامه درسی آموزشی عالی با فناوری اطلاعات با رویکرد آموزش مجازی. فصلنامه پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی.1(3). 116-110.
رفیعی، مجتبی. غفاری، هادی. خرمی، میثم. (1396). ارزیابی کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در آموزش منابع انسانی: مطالعه موردی دانشگاه پیام نور استان مرکزی. تحقیق در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(16).71-84.
سیددخت، نجمه. (1400). وضعیت تولیدات علمی در حوزه بازیابی اطلاعات در پایگاه استنادی وب علوم. بازیابی دانش و نظامهای معنایی. 8(27). 125-105.
ستوده، هاجر. هنرجویان، زهره. (1393). مروری بر دشواریهای زبان فارسی در محیط دیجیتال و تأثیرات آنها بر اثربخشی پردازش خودکار متن و بازیابی اطلاعات. کتابداری و اطلاعرسانی.15(4). 73-60.
سربلند، خیرالله. کیومرثی اجیرلو، قلعلی. کریمی گیگلو، شمیل. (1396). بررسی رابطه بین آموزش الکترونیکی با توانمندسازی معلمان دوره متوسطه شهر پارسآباد. پنجمین کنفرانس رویکردهای پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت.
شهبازی، فرزاد. نوروزی، یعقوب. علیپور حافظی، مهدی. (1394). بررسی میزان استفاده نرمافزارهای کتابخانه دیجیتالی ایران از ویژگیهای نظامهای خبره در بازیابی اطلاعات. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات. 30(3). 851-823.
غالیان، شهرزاد. زال پور، امیر. (1398). شناسایی عوامل موفقیت یادگیری الکترونیکی موردمطالعه: دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله توسعه آموزش جندیشاپور. 10(2). 143-135.
کانجیلان، اوما (1390). توسعه منابع انسانی در علوم کتابداری و اطلاعرسانی از راه دور: چشماندازهایی برای هند. ترجمه علی حسین قاسمی. ارائهشده در چهل و هشتمین کنگره فید (اتریش: 25-20 اکتبر 1996). زیر نظرحسین غریبی، تهران. مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران
کیا، سنا. معظمی، مجتبی. کیالاشکی، هدایت. (1401). بررسی تأثیر آموزش مهارتی مجازی در دوران کرونا بر عملکرد دانشآموختگان دانشگاه علمی – کاربردی کارآموزان چالوس. فصلنامه علمی – پژوهشی سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت. 5(6). 14-11.
فراهت، علی. (1394). بررسی رابطه بین آموزشهای ضمن خدمت مجازی با بهبود عملکرد روسای شعب بانک تجارت. نمایه در سیویلیکا.
قادری، منصور. (1395). کتابخانههای عمومی و توسعه فرهنگ. تهران: اندیشه دانش.
نظری، حسن. جعفری، محمد. نوری، احمد. (1397). تأثیر دورههای آموزش مجازی بر ارتقاء عملکرد کارکنان معاونت نیروی انسانی ناجا. نشریه علمی – ترویجی.13(52). 106-83.
ناظری، نجمه. دری، سارا. آتشی، علیرضا. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر یادگیری الکترونیکی در رشتههای علوم پزشکی. مجله انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی.4(2). 107-94.
محمدی فرد، داود. (1395). شناخت و پیادهسازی کتابخانههای دیجیتال و مجازی. تهران: چاپار.
Amado-Salvatierra, H. R., Hilera, J. R., Tortosa, S. O., Rizzardini, R. H., & Piedra, N. (2016). Towards a Semantic Definition of a Framework to Implement Accessible e-Learning Projects. J. Univers. Comput. Sci., 22(7), 921-942.
Abtahi, H. (2017). Training and human resource development. Tehran: Institute of Education Studies and Planning, Organization of Development and Modernization of Industries of Iran.
Anastasios, D. Diamantidis, P., & Chatzoglou, D. (2016). Evaluation of formal training programs in Greek Organizations, European Journal of Training and Development, 36(4), 888-910.
Akmal, S., L-H. Shih, R. & Batres. (2014). Ontology-based similarity for product information retrieval.Computers in Industry 65 (1): 91-107.
Amati, G. (2018). Information Retrieval. In L. Liu & M. T. Özsu (Eds.), Encyclopedia of Database Systems (pp. 1970-1975). New York, NY: Springer New York.
Al-Fraihat, D., Joy, M., Masa'deh, R., Sinclair, J. (2020). Evaluating E-learning systems success: An empirical study, Computers in Human Behavior, 10(2) 67–86.
Dosti Alvanagh, M. Yar Mohammadzadeh, P. Yarigli, B. (2022). Examining teachers' Perceptions of Virtual in-Service Training. Quarterly Journal of Training and Development of Human Resources. 30(8). 134-160.
Dinari, S. Andishmand, V. (2022). Examining the integration of higher education curriculum with information technology with a virtual education approach. Quarterly journal of new developments in educational management. 1(3). 110-116.
Farahat, A. (2014). Investigating the relationship between virtual in-service training and improving the performance of branch heads of Tejarat Bank. Profile in Civilica.
Ghalian, S. Zalpour, A. (2018). Identification of success factors of e-learning studied: Physical education students of Shahid Chamran University of Ahvaz. Jundishapur Education Development Journal. 10(2). 143-135
Khan, B. (2017). Web-Based instruction organization and technology in the networked Enterprise.
Kia S, Moazzami, M Kia Lashaki H, (2021). Investigating the Effect of Virtual Skill Training in the Era of Corona on the Performance of the Graduates of the Chalous Scientific-Applied University. Journal of Islamic Life Style Centeredon Health,:5(2); 264-273
Morris, L. (2017). Training: Empowerment and Change. Training & Development Alexandria, 5(7): 51.
Mohaghegh, N., Raiesi Dehkordi, P., Alibeik, M. R., Ghashghaee, A., and Janbozorgi, M. (2017). Virtual in-service training from the librarians’ point of view in libraries of medical sciences Universities in Tehran. Journal of the Islamic Republic of Iran, 30 (1): 1163-1168.
Mohammadi Fard, D. (2015). Understanding and implementing digital and virtual libraries. Tehran: Chapar.
Nazeri, N. Derry, Sarah. Atashi, A. (2016). Investigating factors affecting e-learning in medical sciences. Journal of Health and Biomedical Informatics. 4(2). 107-94.
Nazari, H. Jafari, M. Nouri, A. (2017). The effect of virtual training courses on improving the performance of employees of Naja Human Resources Vice-Chancellor. Scientific-promotional publication. 13(52). 106-83.
Najmul Islam, A.K.M. (2016). E-learning system use and its outcomes: Moderating role of perceived compatibility. Telematics and Informatics 33 (2016) 48–55.
Pahlavi Farahani, P. (2017). The place of e-learning, solutions, advantages and disadvantages. Skill magazine. Number 61.
Rafii, M. Ghafari, H. Khorrami, M. (2016). Evaluating the efficiency of e-learning method in human resource education: a case study of Payam Noor University, Central Province. Research in school and virtual learning, 4(16):71-84.
Seyyeddokht, N. (2021). Status of Scientific Productions in the Field of Information Retrieval in the Science Web Citation Database. Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 8(27), 105-125.
Soleimanpoor, J. (2020).Cumicuhm in _ service Training of Organization. Tehran: Ahsan publication.
Sarbouland, K. Kiyomarthi Ajirlu, Q. Karimi Giglo, S. (2016). Investigating the relationship between e-learning and the empowerment of middle school teachers in Pars Abad city. The 5th Conference on Research Approaches in Human Sciences and Management.
Seyyeddokht, N. (2021). status of scientific productions in the field of information retrieval in the science web citation database. Knowledge Retrieval and Semantic Systems, 8(27), 105-125. doi: 10.22054/jks.2020.50022.1368
Sutodeh, H. Honarjoyan, Z. (2013). An overview of Persian language difficulties in the digital environment and their effects on the effectiveness of automatic text processing and information retrieval. Librarianship and information. 15(4). 73-60.
Tavakoli, S. (2010). Evaluating the reaction of learners from the short-term librarian training courses of Astan Quds Razavi public libraries based on the first level of the Kirkpatrick model. Shamseh: electronic publication of the Organization of Libraries, Museums and Documents Center of Astan Quds Razavi. 6(2). 1-16.
References [in Persian]
Abtahi, Hossein. (2017). Training and human resource development. Tehran: Institute of Educational Studies and Planning, Iran Industries Development and Modernization Organization. [in Persian]
Dousti Alvanagh, Marjan. Yar Mohammadzadeh, Peyman. Yarigli, Behod. (2021). Studying teachers' perceptions about virtual in-service training. Human Resources Education and Development Quarterly. 30(8). 134-160. [in Persian]
Dinari, Somayeh. Andishmand, Vida. (2021). Examining the integration of higher education curriculum with information technology with a virtual education approach. Quarterly journal of new developments in educational management. 1(3). 110-116. [in Persian]
Ehsanifar, Fereshteh. (2015). Mapping, visualizing and determining subject trends in the field of information retrieval using author co-citation network in Scopus citation database (2005-2017). Master's thesis. Regional Science and Technology Information Center, Shiraz. [in Persian]
Farahat, Ali. (2014). Investigating the relationship between virtual in-service training and improving the performance of branch heads of Tejarat Bank. Indexed in Civilica. [in Persian]
Ghalian, Shahrazad. Zalpour, Amir. (2018). Identification of success factors of e-learning studied: Physical education students of Shahid Chamran University of Ahvaz. Jundishapur Education Development Journal. 10(2). 143-135. [in Persian]
Kanjilan, Uma (2011). Human Resource Development in Library and Distance Information Sciences: Prospects for India. Translated by Ali Hossein Ghasemi. Presented at the 48th FEED Congress (Austria: 20-25 October 1996). Under the supervision of Hossein Gharibi, Tehran. Center for Scientific Information and Documents of Iran. [in Persian]
Kia, Sana. Moazzami, Mojtabi. Kialashki, Hedayat. (2022). Investigating the effect of virtual skill training in the era of Corona on the performance of the graduates of the scientific-applied university of Chalos interns. A scientific-research quarterly of Islamic lifestyle with a focus on health. 5(6). 11-14. [in Persian]
Mohammadi Fard, Davoud. (2015). Understanding and implementing digital and virtual libraries. Tehran: Chapar. [in Persian]
Nazari, Hassan. Jafari, Mohammad. Nouri, Ahmed. (2017). The effect of virtual training courses on improving the performance of employees of Naja Human Resources Vice-Chancellor. Review Journal. 13(52). 106-83. [in Persian]
Nazeri, Najmeh. Dorry, Sarah. Atashi, Alireza. (2016). Investigating factors affecting e-learning in medical sciences. Journal of Health and Biomedical Informatics. 4(2). 107-94. [in Persian]
Pahlavani Farahani, Parvaneh. (2017). The place of e-learning, solutions, advantages, and disadvantages. Maharat Magazine. 61 in a row.
Qaderi, Mansour. (2015). Public libraries and culture development. Tehran: Andishe Danesh. [in Persian]
Rafiei, Mojtaba. Ghafari, Hadi. Khorrami, Meysam. (2016). Evaluating the efficiency of e-learning method in human resource education: a case study of Payam Noor University, Central Province. Research in school and virtual learning, 4(16).71-84. [in Persian]
Seyeddokht, Najmeh. (2021). The status of scientific productions in the field of information retrieval in the Web of Science reference database. Retrieval of knowledge and semantic systems. 8(27). 105-125. [in Persian]
Sotoudeh, Hajar. Honarjouyan, Zohreh. (2013). An overview of Persian language difficulties in the digital environment and their effects on the effectiveness of automatic text processing and information retrieval. Library and Information Sciences. 15(4). 73-60. [in Persian]
Sarboland, Kheirkhah. Kiyomarsi Ajirlou, Qalali. Karimi Giglo, Shamil. (2016). Investigating the relationship between e-learning and the empowerment of middle school teachers in Pars Abad city. The 5th Conference on Research Approaches in Human Sciences and Management. [in Persian]
Shahbazi, Farzad. Norouzi, Yaqoob. Alipour Hafezi, Mahdi. (2014). Investigating the use of digital library software in Iran from the features of expert systems in information retrieval. Information processing and management research paper. 30(3). 851-823. [in Persian]
Tavakoli, Samaneh. (2011). Evaluating the reaction of learners from the short-term librarian training courses of Astan Quds Razavi public libraries based on the first level of the Kirkpatrick model. Shamseh: Electronic publication of the Organization of Libraries,
Museums and Astan Quds Razavi Document Center. 6(2). 1-16. [in Persian]