- دانگ، لیشنگ (1397). نظریههای اداره امور عمومی: عقلانیت ابزاری و ارزشی، ترجمه حسن دانایی فرد، تهران: مهربان نشر.
- سالگویز، برونو (1398). جامعه 5.0؛ صنعت آینده، فناوریها، روشها و ابزارها، ترجمه محمدرضا عارف، ابوالفضل کیانیبختیاری، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- کتابی، ساناز، جعفریه، حسن (1397). کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: ادیبان روز.
- کریمی، منصوره (1391). سازمانهای مجازی، از مبانی تا اجرا، تهران: فرمنش.
- قاسمی پناه، عمادالدین، خلجی، زهرا (1401). برترینهای علم و فناوری در 2022، برگرفته از روزنامه همشهری، شماره 8676، ص 24، 8/10/1401 https://b2n.ir/y04909.
- لابل، ریچارد (1394). فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات اقلیمی و رشد سبز، تهران: گروه ترجمه انتشارات آتینگر.
- ماچادو، کارولینا و پائولو دیویم(1397). مدیریت منابع انسانی و چالشهای فناوری، مترجمان: غلامرضا توکلی، سید مجید ابن الرضا، یونس نظری، حمید علی نیا، تهران: نشر مهربان.
- Batirlik, S. N., Gencer, Y. G., & Akkucuk, U. (2022). Global virtual team leadership scale (GVTLS) development in multinational companies. Sustainability, 14(2), 1038.
- Bruszt, L. (2021). Heterarchies and developmental traps. Brazilian Journal of Political Economy, 21, 3-21.
- Camison, C., Palacios, D., Garrigos, F., & Devece, C. (2009). Connectivity and knowledge management in virtual organisations. Hershey, New York: Information Science Reference.
- Chamakiotis, P., Panteli, N., & Davison, R. M. (2021). Reimagining e-leadership for reconfigured virtual teams due to Covid-19. International Journal of Information Management, 60, 102381.
- Choudhury, P. (2020). Our work-from-anywhere future: Best practices for all-remote organizations (pp. 58–67). Harvard Business Review.
- Collins COBUILD Advanced American English Dictionary(2016). Harper Collins Publishers Limited, hyperconnectivity:P.820.
- Culo, K. (2016). Virtual organization–the future has already begun. Media, culture and public relations, 7(1), 35-42.
- Denhardt, R. B., & Denhardt, J. V. (2000). The new public service: Serving rather than steering. Public administration review, 60(6), 549-559.
- Ekezie, C.M.D., Gabriel, J.M.O. and Ekweozor, U. (2020), Covid-19 Workplace Adjustments through Virtual Organization Designs, International Journal of Trend in Scientific Research and Development(IJTSRD),4(6) 1495-1500.
- Finklestein, S. and Hambrick, D.C. (1996), Strategic leadership: top executives and their effects on organizations, West Publishing Company.
- Kirkman, B. L., Rosen, B., Gibson, C. B., Tesluk, P. E., & McPherson, S. O. (2002). Five challenges to virtual team success: Lessons from Sabre, Inc. Academy of Management Perspectives, 16(3), 67-79.
- Nissen, M. E. (Ed.). (2006). Harnessing Knowledge Dynamics: Principled Organizational Knowing & Learning: Principled Organizational Knowing & Learning. IGI Global.
- Pang, L. (2001), Understanding virtual organizations, Information Systems Control Journal (ISACA),Vol. 6.
- Reiche, S. (2013), Managing virtual teams ten tips, Retrieved from: http://www.forbes.com/sites/iese/2013/06/20/managing -virtual-teams-ten-tips.
- Selnow, G. (2000). The Internet: The soul of democracy. Vital Speeches of the Day, 67(2), 58.
- Sharma, N., Singh, V. K., & Pathak, S. (Eds.). (2018). Management Techniques for a Diverse and Cross-Cultural Workforce. IGI Global.
- Schultze, U. (2000). A confessional account of an ethnography about knowledge work. MIS quarterly, 3-41.
- Soni, L. N. (2015), Advantages of virtual organizations, disadvantages of virtual organizations, Human Resource Issues in Virtual Organization, “TALENT Management, Work-life Balance”, Six Sigma, HR Six Sigma Process.
- Targowski, A. (2009(, Information technology for societal development, New York: Hershey.
- Thomas, L. (2022), The Internet of Behaviors-A Paradigm Shift, Retrieved from: https://tcglobal.com/what-is-internet-of-behaviours/.
- Walker, H. (2006). The virtual organization: a new organizational form?. International Journal of Networking and Virtual Organizations, 3(1), 25-41.
|