| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,000 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,385,033 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,941,507 |
چالش های شبکه های مجازی در تعاملات اجتماعی مطالعه موردی:دانش آموزان دبیرستانهای تهران | ||
| مطالعات رسانههای نوین | ||
| مقاله 10، دوره 6، شماره 24، دی 1399، صفحه 310-289 اصل مقاله (951.77 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/nms.2021.49739.908 | ||
| نویسندگان | ||
| منوچهر شاه بابا* 1؛ غلامرضا لطیفی2؛ محمدرضا رسولی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری ،واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد تهران مرکز،تهران ، ایران | ||
| 2معاون دانشکده، گروه ارتباطات ،عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی،دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران | ||
| 3معاون دانشکده،گروه ارتباطات،دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز،تهران،ایران | ||
| چکیده | ||
| مقاله ی حاضر بر پایه دستاوردهای حاصل از پرسشنامه و نیز مطالعات کتابخانه ای طولانی مدت و عمیق صورت گرفته و سرانجام با بهره گیری از رهنمودها و نظرات محققین برتر در این حوزه، به شناسایی و تبیین چالش های شبکه های مجازی و تعاملات اجتماعی می پردازد. در این مقاله محقق در پی بررسی این نکته بوده است که بین شبکه های مجازی و تعاملات اجتماعی رابطه وجود دارد؟ جامعه آماری این پژوهش شامل: دانش آموزان مقظع دبیرستان شهر تهران در نیمه اول سال 1398 در مقطع دبیرستان به خود اختصاص داده اند، می باشد. از میان کل دانش آموزان تعداد 384 نفر که از روش نمونه گیری کوکران به دست آمده به صورت تصادفی انتخاب و مورد بررسی و پرسش قرار گرفته اند.همچنین برای برآورد پایایی سازگاری اجزا از طریق روش ضریب آلفای کرونباخ و برای روایی از روش روایی قضاوتی استفاده شده است.روش تحقیق و آماری نیز به ترتیب پیمایشی (استفاده از پرسشنامه) بوده و با کمک روش های آماری اسپیرمن و معادلات ساختاری لیزرل جهت تعیین درصد فراوانی، درصد تراکمی و ...) ردو تایید روابط و فرضیات صورت گرفته است. نتایج نشان داد که بین ابعاد آسیبهای شبکه اجتماعی و در نهایت بین شبکه های اجتماعی و تعاملات اجتماعی و انزوا رابطه معناداری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| شبکه های مجازی؛ آسیب ها ی شبکه های مجازی؛ تعاملات اجتماعی؛ انزوا | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 604 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336 |
||