- بخشیزاده برج، کبری، جوانشیر گیو، نسرین (1399). نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت). مطالعات مدیریت گردشگری، 15(49)، 1-32.
- باسخا، مهدی، حسینی امیری، سید محمود، روحینژاد، سالومه (1398). نقش اقتصاد تجربه گردشگری روستایی بر دلبستگی مکان و نیات رفتاری گردشگران روستایی (مورد مطالعه: مناطق ییلاقی رامسر و چالوس)، مطالعات مدیریت گردشگری، 14(47)، 125-156.
- جهاندیدهتپراقلو، مینا، زارعی، قاسم، عسگرنژاد نوری، باقر (1399). تأثیر تصویر برند مقصد بر قصد بازدید مجدد: نقش واسطهای تجربه بهیاد ماندنی گردشگری، شخصیت و رضایت از مقصد گردشگری. نشریه گردشگری شهری، 7(1)، 129-142.
- شیرخدایی، میثم، غفاری، مجید، یوسفی، فاطمه، یوسفی، فائزه (1398). بازاریابی گردشگری: بررسی مقایسهای تجربه گردشگری بهیاد ماندنی بین تیپهای شخصیتی متفاوت بر اساس مدل مایرز- بریگز. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(31 )، 1-17. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=527576
- غفاری، محمد، ناصری، قدرتالله، خلیلیپور، گلی (1400). تدوین چارچوبی برای سنجش تجربه ماندگار گردشگران خارجی سفرکرده به شهر تهران. نشریه گردشگری شهری، 8(2)، 81-96.
- غیور باغبانی، مرتضی، حامدهمراهیان، فائزه، یگانهمفرد، منیره، مرتضایی، محمد (1401). تأثیر مشارکت گردشگران مذهبی بر تجربه ماندگار از طریق تعامل فرهنگی. مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، 16(3)، 129-158.
- کرسول، جان (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریه دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی)، مترجم: داناییفرد، حسن، انتشارات اشراقی صفار، تهران.
- محمدشفیعی، مجید، طبائیان، ریحانه، توکلی، هدی (1397). تأثیر تجربه خاطرهانگیز از مقصد گردشگری در عشق به برند مقصد با نقش میانجی هویتیابی مشتری با برند: مطالعه گردشگران اصفهان. گردشگری و توسعه، 7(3 )، 127-141. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=473351
- Brewer, W. F. (1988). Memory for randomly sampled autobiographical events, Cambridge University Press.
- Cawley, M., & Gillmor, D. A. (2008). Integrated rural tourism: Concepts and Practice. Annals of tourism research, 35(2), 316-337. https://doi.org/10.1016/j.annals.2007.07.011
- Chandralal, L., & Valenzuela, F. R. (2013). Exploring memorable tourism experiences: Antecedents and behavioural outcomes. Journal of Economics, Business and Management,1(2), 177-181. https://doi.org/10.7763/JOEBM.2013.V1.38
- Chen, H., & Rahman, I. (2018). Cultural tourism: An analysis of engagement, cultural contact, memorable tourism experience and destination loyalty. Tourism Management Perspectives,26, 153-163.https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.10.006
- Christensen, G. L., & Olson, J. C. (2002). Mapping consumers' mental models with ZMET. Psychology & Marketing,19(6), 477-501.https://doi.org/10.1002/mar.10021
- Ellis, G. D., & Rossman, J. R. (2008). Creating Value for Participants through Experience Staging: Parks, Recreation, and Tourism in the Experience Industry. Journal of Park & Recreation Administration,26(4).
- Figueiredo, E. (2009). One rural, two visions - Environmental issues and images on rural areas in Portugal. European Countryside,1(1), 9-21.https://doi.org /10.2478/v10091-009-0002-8
- Frochot, I. (2005). A benefit segmentation of tourists in rural areas: a Scottish perspective. Tourism Management,26(3), 335-346.https://doi.org/10.1016/j.tourman.2003.11.016
- Hoch, S. J., & Deighton, J. (1989). Managing what consumers learn from experience. Journal of marketing,53(2), 1-20.https://doi.org/10.1177/002224298905300201
- Kastenholz, E., Carneiro, M. J., & Eusébio, C. (2018). Diverse socializing patterns in rural tourist experiences - a segmentation analysis. Current Issues in Tourism,21(4), 401-421. https://doi.org/10.1080/13683500.2015.1087477
- Kastenholz, E., Carneiro, M. J., Marques, C. P., & Lima, J. (2012). Understanding and managing the rural tourism experience—The case of a storical village in Portugal. Tourism Management Perspectives,4, 207-214.https://doi.org/10.1016/j.tmp.2012.08.009
- Kastenholz, E., Marques, C. P., & Carneiro, M. J. (2020). Place attachment through sensory-rich, emotion-generating place experiences in rural tourism. Journal of Destination Marketing & Management,17, 100455.https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2020.100455
- Kim, J. H., Ritchie, J. B., & McCormick, B. (2012). Development of a scale to measure memorable tourism experiences. Journal of Travel research,51(1), 12-25. https://doi.org/10.1177/0047287510385467
- Kivela, J., & Crotts, J. C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy's influence on how tourists experience a destination. Journal of hospitality & tourism research,30(3), 354-377.
- Knutson, B. J., Beck, J. A., Kim, S. H., & Cha, J. (2007). Identifying the dimensions of the experience construct. Journal of Hospitality & Leisure Marketing,15(3), 31-47. https://doi.org/10.1300/J150v15n03_03
- Lee, T. H., Chao, W. H., & Lin, H. Y. (2018). Cultural inheritance of Hakka cuisine: A perspective from tourists’ experiences. Journal of destination marketing & management,7, 101-111.
- Lee, Y. J., Tsai, I. Y., & Chang, T. Y. (2021). Exploring Tourist Behavior in a Reused Heritage Site. Journal of Hospitality & Tourism Research, 1-18.https://doi.org/10.1177/10963480211020089
- Liu, C., Dou, X., Li, J., & Cai, L. A. (2020). Analyzing government role in rural tourism development: An empirical investigation from China. Journal of Rural Studies,79, 177-188. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2020.08.046
- Marujo, N., & Santos, N. (2012). Tourism, tourists and landscape. Investigaciones Turísticas, 4, 35-48.
- McGehee, N. G., Boley, B. B., Hallo, J. C., McGee, J. A., Norman, W., Oh, C. O., & Goetcheus, C. (2013). Doing sustainability: An application of an inter-disciplinary and mixed-method approach to a regional sustainable tourism project. Journal of Sustainable Tourism,21(3), 355-375. https://doi.org/10.1080/09669582.2012.709862
- Pavesi, A., Gartner, W., & Denizci‐Guillet, B. (2016). The effects of a negative travel experience on tourists' decisional behavior. International Journal of Tourism Research,18(5), 423-433.
- Petrzelka, P., Krannich, R. S., Brehm, J., & Trentelman, C. K. (2005). Rural tourism and gendered nuances. Annals of Tourism Research, 32(4), 1121-1137. https://doi.org/10.1016/j.annals.2005.04.007
- Rasoolimanesh, S. M., Seyfi, S., Hall, C. M., & Hatamifar, P. (2021). Understanding memorable tourism experiences and behavioural ntentions of heritage tourists. Journal of Destination Marketing & Management,21, 1-14(b).
- Rasoolimanesh, S. M., Seyfi, S., Rather, R. A., & Hall, C. M. (2021). Investigating the mediating role of visitor satisfaction in the relationship between memorable tourism experiences and behavioral intentions in heritage tourism context. Tourism Review, 77(2), 687-709(a).
- Reder, L. M., Donavos, D. K., & Erickson, M. A. (2002). Perceptual match effects in direct tests of memory: The role of contextual fan. Memory & cognition,30(2), 312-323. https://doi.org/10.3758/BF03195292
- Sidali, K. L., & Schulze, B. (2010). Current and future trends in consumers' preference for farm tourism in Germany. Leisure/Loisir,34(2), 207-222.https://doi.org/10.1080/14927713.2010.481116
- Sims, R. (2009). Food, place and authenticity: local food and the sustainable tourism experience. J. Sustain. Tourism, 17 (3), 321-336. https://doi.org/10.1080/09669580802359293
- Vada, S., Prentice, C., & Hsiao, A. (2019). The influence of tourism experience and well-being on place attachment. Journal of Retailing and Consumer Services, 47, 322-330.
- Van Doorn, M. (2006). An Inside Story on the Experience Economy. Philips Research, P. 1.
- Ye, S., Wei, W., Wen, J., Ying, T., & Tan, X. (2021). Creating memorable experience in rural tourism: a comparison between domestic and outbound tourists. Journal of Travel Research, 60(7), 1527-1542.https://doi.org/10.1177/0047287520951641
- Zehrer, A. (2009). Service experience and service design: concepts and application in tourism SMEs. Managing Service Quality: An International Journal, 19(3), 332-349. https://doi.org/10.1108/09604520910955339
|