حسینپور، مهدی، جمشیدی، محمدجواد، محمدیفر، یوسف و بهور، شهین. (۱۳۹۹). بررسی تأثیر نوآوری استراتژیک بر عملکرد نوآورانه با نقش تعدیلگر محیط تجاری (موردمطالعه: شرکتهای کوچک و متوسط کرمانشاه). فصلنامه علمی - پژوهشی کارافن، ۱۷ (۵)، ۱۹۴-۱۷۷. doi: 10.48301/kssa.2021.128450
دهقانی سلطانی، مهدی، شیری، اردشیر و مرادی، آیدا. (1399). تأثیر نوآوریهای غیرفنی بر عملکرد بازار با تبیین نقش میانجی عملکرد نوآورانه (موردمطالعه: شرکتهای صادرکننده صنایع غذایی). مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 3 (4)، 44-23. doi: 10.22034/ jiba.2020.41681.1513
سیفاللهی، ناصر و حمیدزاده اربابی، علیرضا. (۱۴۰۰). تحلیل اثر مدیریت دانش و جهتگیری بازار بر عملکرد بازار با نقش میانجی نوآوری باز (نمونه پژوهش: بانک تجارت). نشریه علمی مدیریت دانش سازمانی، دوره ۴، شماره ۱، ۱۲۲-۸۹. doi: 20.1001.1.26454262.1400.4.13.3.4
سعدی، حسن، دائی کریمزاده، سعید و اعتباریان خوراسگانی، اکبر. (۱۳۹۸). بررسی تأثیر توانایی نوآوری بر عملکرد نوآوری شرکتهای تولیدی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران: با میانجی نوآوری فرایند و محصول. فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری، ۱۸ (۱)، ۵۷-۳۹. doi: 20.1001.1.23452870.1398.8.29.3.0
طاهری، مصطفی و عزیزی، ایمان. (۱۳۹۹). بررسی نقش میانجیگری نوآوری سازمانی در تأثیر قابلیتهای یادگیری بر عملکرد مالی شرکتهای دولتی. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، ۸، ۱۹۷-۱۷۳. doi: https://doi.org/10.30507/JMSP.2020.102778
فلاح، محمد، سلامتبخش ورجوی، علیرضا و پهلوانی، علی. (۱۴۰۰). تأثیر نوآوری مدل کسبوکار بر عملکرد مالی شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی. فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، ۱۰ (۳۹)، ۶۲۱-۶۰۹. doi: https:// jik.srbiau.ac.ir/article_17916.html
ملکمحمودی، وحید، مندعلیزاده، زینب و زهرهوندیان، کریم. (1400). تأثیر ابعاد قابلیت نوآوری بر عملکرد نوآورانه باشگاههای ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 9 (35)، 44-29.doi: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1462-fa.html
مولایی، اکبر، یزدانی، ناصر و کاظمی، فاطمه. (1401). تأثیر نوآوری سازمانی بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی نوآوری فناورانه رادیکالی و گسترده. نشریه علمی مطالعات مدیریت راهبردی، 13 (49)، 1-23. doi: 20.1001.1.22286853.1401.13.49.1.0
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی ضدروش 1. تهران: انتشارات جامعه شناسان.
نصیری، مجتبی، وظیفهدوست، حسین، نسیمی، محمدعلی و دیدهخانی، حسین. (1400). واکاوی عوامل مؤثر بر نوآوری وبسایتهای فروش اینترنتی با رویکرد سلامتمحوری مشتریان در دوران کرونا با تکنیک کیفی و کمی.
نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 11 (2)، 121-150.doi:
https://journal.bpj.ir/article_686101.html
هومن، حیدرعلی. (1390). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزال. انتشارات سمت، چاپ دوم.
References
Carney, M., Estrin, S., Liang, Z., & Shapiro, D. (2019). National institutional systems, foreign ownership and firm performance: The case of understudied countries. Journal of World Business, 54, 244-257. doi:10.1016/j.jwb.2018.03.003
Efrata, T., C., Radianto, W.E.D., Marlina, M.A.E & Budiono, S.C. (2019). The Impact of Innovation, Competitive Advantage, and Market Orientation on Firm's Marketing Performance in the Garment Industry in Indonesia. Advances in Economics. Business and Management Research, 10, 399-403. doi:10.2991/icoi-19.2019.68
Falahat, M., Ramayah, T., Soto-Acostad & P., Lee, Y-Y. (2020). SMEs internationalization: The role of product innovation, market intelligence, pricing and marketing communication capabilities as drivers of SMEs’ international performance. Technological Forecasting & Social Change, 152, 1-7. doi:10.1016/j.techfore.2020.119908
Fatonah, S. (2022). Exploring market orientation, product innovation and competitive advantage to enhance the performance of SMEs under uncertain evens. Uncertain Supply Chain Management, doi: 10.5267/j.uscm.2021.9.011
Fernandes, S., Venkatesh, V., G., Panda, R & Shi, Y. (2021). Measurement of factors influencing online shopper buying decisions: A scale development and validation. Journal of Retailing and Consumer Services, 59, 1-11. doi:10.1016/j.jretconser.2020.102394
Ismagilova, E., Slade, E., Rana, N., & Dwivedi, Y. (2019). The effect of electronic word of mouth communications on intention to buy: a Meta-analysis. Information Systems Frontiers, 22, 1203-1226. doi:10.1007/s10796-019-09924-y
Izadi, J., Ziyadin, S., Palazzo, M & Sidhu, M. (2020). The evaluation of the impact of innovation management capability to organisational performance Qualitative. Market Research: An International Journal, 23 (4), 1352-2752. doi:10.1108/QMR-04-2020-0052
Gulfraz, M., B., Sufyan, M., Mustak, M., Salminen, J & Srivastava, D, K. (2022). Understanding the impact of online customers’ shopping experience on online impulsive buying: A study on two leading E-commerce platforms. Journal of Retailing and Consumer Services, 68, 1-12. doi:0.1016/j.jretconser.2022.103000
He, L. (2019). Recommendation, customer satisfaction, online shopping experience, trust, and word of mouth affecting consumer online shopping decision in China. Master Thesis in Bankog University.
Juarez-Luis, G., Sanchez-Medina, P.S. and Diaz-Pichardo, R. (2019). Environmental innovation: advancing the resource-advantage theory of competition. International Journal of Management and Marketing Research, RePEc:ibf:ijmmre:v:12:y:2019:i:1:p:23-36
Kumar Gupta, A. (2021). Innovation dimensions and firm performance synergy in the emerging market: A perspective from Dynamic Capability Theory & Signaling Theory. Technology in Society, 64, 1-14. doi:10.1016/j.techsoc.2020.101512
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educational and Psychological Measurement, 30(3), 607-610. https://doi.org/10.1177/001316447003000308
Lartey, J., Meng, X., Wang, X & Osei-Mireku, G. (2020). The Link between Innovation, Market Orientation and Performance; and the Mediating Role of Innovation: A Study of Telecommunication Companies in Ghana. Open Journal of Business and Management, 8 (4), 1704-1733. doi: 10.4236/ojbm.2020.84108
Muharam, H., Andria, F & Tosida, E, T. (2020). Effect of Process Innovation and Market Innovation on Financial Performance with Moderating Role of Disruptive Technology. Systematic Review Pharmacy, 11 (1), 223-232. doi:10.5530/srp.2020.1.29
Ndubuisi Edeh, J, Ndubuisi Obodoechi, D, Ramos-Hidalgo, E. (2020). Effects of innovation strategies on export performance: New empirical evidence from developing market firms. Technological Forecasting & Social Change, 158. doi:10.1016/j.techfore.2020.120167
Nylén, D & Holmström, J. (2015). Digital innovation strategy: a framework for diagnosing and improving digital product and service innovation. Business Horizons, Vol. 58 No. 1, pp. 57-67. doi:10.1016/j.bushor.2014.09.001
Ofori, D & Appiah Nimo C. (2019). Determinants of online shopping among tertiary students in Ghana: An extended technology acceptance model. Cogent Bus. Manag, 6 (2), 164- 171. doi:10.1080/23311975.2019.1644715
Schulze, A., Townsend, J., D & Berk Talay, M. (2022). Completing the market orientation matrix: The impact of proactive competitor orientation on innovation and firm performance. Industrial Marketing Management, 103, 198-214. doi:10.1016/j.indmarman.2022.03.013
Sharp, N., L., Bye, R., A., and Cusick, A. (2019). Narrative Analysis. Handbook of Research Methods in Health Social Sciences, 861-880.
Tuan, N., Nhan, N., Giang, P & Ngoc, N. (2020). The Effects of Innovation on Firm Performance of Supporting Industries in Hanoi – Vietnam. Journal of Industrial Engineering and Management, 9 (2): 413-431. doi:10.3926/jiem.1564
Thi Canh, N., Thanh Liem, N., Anh Thu, P & Vinh Khuong, N. (2019). The Impact of Innovation on the Firm Performance and Corporate Social Responsibility of Vietnamese Manufacturing Firms. Sustainability, 11 (3666), 1-14. doi:10.3390/su11133666
Tatiana, M., Wesley, V., Adriano, M., Claudineia, K & Claudimar, P. (2020). Online customer behavior: perceptions regarding the types of risks incurred through online purchases. Palgrave Communications, 6 (13), 53- 68. dio:10.1057/s41599-020-0389-4
Zhang, J., & Zhu, M. (2016). Market orientation, product innovation and export performance: Evidence from Chinese manufacturers. Journal of Strategic Marketing, 24, 377–397. doi: 10.1080/0965254X.2015.1052538
Tsai, M-H, Chang, J-H and Lin, Y-S & Cheng, K-C. (2020). The Impact of Product innovation on Performance: The Influence of Uncertainty and Managerial Accounting Information Systems. Journal Management, doi: RePEc:pra:mprapa:102898
References [in Persian]
Dehghani Soltani, M., Shiri, A & Moradi, A. (2019). The effect of non-technical innovations on market performance by explaining the mediating role of innovative performance (case study: food industry exporting companies). International Business Management, 3 (4), 23-44. doi: 10.22034/jiba.2020.41681.1513 [In Persian]
Fallah, M, Salamat Bakhsh Verjavi, A., R., & Pahlavani, A (1400). The effect of business model innovation on the financial performance of companies active in the petrochemical industry.
Investing Science Research Quarterly, 10(39), 621-609. doi:
https://jik.srbiau.ac.ir/ article_17916.html [In Persian]
Hosseinpour, M., Jamshidi, M., J., Mohammadifar, Y., & Bohor, S. (2019). Investigating the effect of strategic innovation on innovative performance with the role of business environment moderator (case study: small and medium enterprises of Kermanshah). Karafan Scientific-Research Quarterly, 17(5), 177-174. doi: 10.48301/kssa.2021.128450 [In Persian]
Saifullahi, N., & Hamidzadeh Arbabi, A. (1400). Analysis of the effect of knowledge management and market orientation on market performance with the mediating role of open innovation (research sample: Tejarat Bank). Scientific Journal of Organizational Knowledge Management, Volume 4, Number 1, 89-122. doi: 20.1001.1.26454262.1400.4.13.3.4 [In Persian]
Saadi, H., Dai Karimzadeh, S., & Pradehian Khorasgani, A. (2018). Investigating the effect of innovation ability on the innovation performance of manufacturing companies admitted to the Tehran Stock Exchange: with the mediation of process and product innovation. Scientific Quarterly. Journal of Economics and Urban Management, 18(1), 57-39. doi: 20.1001.1.23452870.1398.8.29.3.0 [In Persian]
Taheri, M., & Azizi, I. (2019). Examining the mediating role of organizational innovation in the effect of learning capabilities on the financial performance of public companies.
Strategic and Macro Policy Quarterly, 8, 173-177. doi:
https://doi.org/10.30507 /JMSP.2020.102778 [In Persian]
Malek Mahmoudi, V., Mandalizadeh, Z & Zohra Vandian, K. (1400). The effect of dimensions of innovation ability on the innovative performance of sports clubs. New approaches in sports management, 9 (35), 29-44. doi: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1462-fa.html [In Persian]
Mohammadpour, Ahmed. (1392). Qualitative research method against method 1. Tehran: Sociologists Publications. [In Persian]
Moulai, A., Yazdani, N & Kazemi, F. (1401). The effect of organizational innovation on export performance with the mediating role of radical and extensive technological innovation. Scientific Journal of Strategic Management Studies, 13 (49), 1-23. doi: 20.1001.1.22286853 .1401.13.49.1.0 [In Persian]
Nasiri, M., Tazefi Doust, H., Nasimi, Mohammad Ali & Dedekhani, H. (1400). Analyzing the factors influencing the innovation of online sales websites with a customer health-oriented approach in the era of Corona with qualitative and quantitative techniques.
Scientific Journal of Innovation and Creativity in Human Sciences, 11 (2), 121-150.doi:
https://journal.bpj.ir/article_686101.html [In Persian]