ابراهیمی، حمیدرضا، سعیدی رضوانی، نوید و معانی منجیلی، آرزو. (1390)، تدوین اصول و طراحی فضاهای بازی کودکان با تأکید بر گروه سنی 5 تا 12 سال (مطالعه موردی رشت). فصلنامه باغ نظر، دوره 8، شماره 19، 31-42.
ابوالقاسمی، مهلقا. (1396)، تحلیل فضایی ـ کالبدی شهر دوستدار کودک(مطالعه موردی: محله بهار منطقه هفت تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشکده علوم جغرافیا، دانشگاه خوارزمی تهران.
احمدی، مریم، صرامی، حسین، غیور، حسنعلی و هایراپطیان، واچیک. (1398)، ارزیابی نقش ساختار شهر کودک در تحققپذیری توسعه محلات مطالعه موردی: محلات شهر یزد. فصلنامه شهر پایدار، دورۀ 2، شمارۀ 4، زمستان 1398، 45-31.
حبیبی، محسن. (1392)، آموزش کاربردی نرم افزار Spss. ناشر پایگاه اینترنتی پارس مدیر، ویرایش سوم، پاییز 1392.
حکمتنیا، حسن، موسوی، میر نجف، رسولی، محمد و سعیدپور، شراره. (1400)، آیندهنگاری شهر دوستدار کودک در افق 1401 (مورد شناسی: شهر تبریز). فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری ـ منطقهای، سال دهم، شماره 36، 54-37.
خوارزمی، امیدعلی، جوهری، لیلا و خوارزمی، امیرعلی. (1399)، ارزیابی شهر شاخصهای دوستدار در کلانشهر مشهد. دوفصلنامه جغرافیای اجتماعی شهر، (7) 1، 210-191.
رشید کلویر، حجتاله، کریمیآذری، امیررضا و پوررضا، سیدهادی. (138)، ارزیابی ایجاد مؤلفههای شهر دوستدار کودک در شهر بندرانزلی. دانش شهرسازی، 4(3)، 65-51.
عباسیان، رضا. (1395)، تبیین ارتباط بین اصول شهر یادگیری و ارتقاء خلاقیت کودکان در فضای شهری. پایاننامه کارشناسی ارشد شهرسازی، به راهنمایی پویان شهابیان، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
عبداللهزاده، علیرضا، سرورزاده، سید کوروش و محمدی، زهرا. ( 1397)، مطالعه کارکرد امنیت در بافتهای تاریخی با رویکرد شهر دوستدار کودک نمونه موردی: محله بالا کفت بالا شیراز. فصلنامه مطالعات ساختار و کارکرد شهری، سال 5، شماره 17، 25-7.
غفاری، علیف قلعهنویی، محمود و عمادی، خشایار. (1393)، شهر دوستدار کودک؛ ارزیابی و مقایسه چگونگی پاسخگویی به اصول شهر دوستدار کودک در بافتهای جدید و سنتی ایران. هویت شهر، دوره 8، شماره 18، 38-27.
فلاحی، علیرضا و گمینی اصفهانی، هدیه. (1396)، برنامهریزی و طراحی معماری فضاهای دوستدار کودک در فرآیند بازسازی پس از زلزله بم. مسکن و محیط روستا، 158، 76-63.
کرمی، مهسا. (1397)، مطالعه شهربازی معاصر ایران با رویکرد شهر دوستدار کودک مطالعه موردی: شهر جدید صدرا در شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی معماری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ایلام.
کوپایی، گلرخ، نقی زاده، محمد و حبیب، فرح. (1395، تأثیر عوامل کالبدی فضاهای بازی بر خلاقیت کودکان 2 تا ۲5 سال در پارکهای شهری. فصلنامه مطالعات شهری، 6 (21)، 50-39.
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل. (1396)، نقشه محلات براساس دستورالعمل محلهبندی و منطقهبندی شهری ابلاغی توسط وزارت کشور.
References
Broberg, A., Kyttä, M. & Fagerho, N. (2013). Child-friendly urban structures: Bullerby revisited, Journal of Environmental Psychology, Vol.35, pp.110-120.
Brown, C., De Lannoy, A., McCracken, D., Gill, T., Grant, M., Wright, H., & Williams, S. (2019). Special issue: child-friendly cities, Cities & Health, 3 (1), 1-7.
Carroll, P., Witten, K., Kearns, R., & Donovan, Ph. (2015). Kids in the City: Children's Use and Experiences of Urban Neighbourhoods in Auckland, New Zealand, Journal of Urban Design, 20(4), 417-436.
Deputy of Urban Planning and Architecture of Ardabil Municipality. (2017). map of neighborhoods based on the instructions of neighborhood planning and urban zoning announced by the Ministry of Interior. [In Persian] Broberg, A., Kyttä, M. & Fagerho, N. (2013). "Child-friendly urban structures: Bullerby revisited", Journal of Environmental Psychology, Vol.35, pp.110-120.
Gökmen, H., & Gülay Taþçý, B. (2016). Children’s views about Child Friendly City: A case study from Izmir. Megaron, 11(4), 469-482.
Holt Nicholas, L., Cunningham, C. T., Sehn, Z. L., Spence, J. C., Newton Amanda, S., & Bal Geoff, D.C. (2009) Neighborhood physical activity opportunities for inner-city children and youth. Journal of Health & Place (15): 1022-1028.Gökmen & Gülay Taþçý, 2016:1
Malone, K., & Rudner, J. (2016). Child-Friendly and Sustainable Cities: Exploring Global Studies on Children’s Freedom, Mobility, and Risk. Risk, Protection, Provision and Policy, Publisher : Springer.
Permanasari, E., Mochtar, S., & Purisari, R. (2019). Political Representation In Urban Public Space In Jakarta Child-Friendly Public Space (Ruang Publik Terpadu Ramah Anak – RPTRA). International Journal of Built Environment and Sustainability. IJBES, Vol. 6, No. 2: 39-49.
UNICEF. (2017). The child friendly cities korea webpage Retrieved from http www.unicef.or.kr/education/korea/choice_city.asp://
Wessells, M. & Kostelny, K. (2013). Child Friendly Spaces: Toward a Grounded, CommunityBased Approach for Strengthening Child Protection Practice in Humanitarian Crises, Child Abuse and Neglect, No. 37, pp.29-40.
Yao, S., & Xiaoyan, L. (2017). Exploration on ways of research and construction of Chinese child-friendly city- A case study of Changsha. Procedia Engineering, 198, 699-706.
References [In Persian]
Abbasian, R. (2016), Explaining the relationship between the principles of the city of learning and promoting children's creativity in urban spaces. Master Thesis in Urban Planning, under the guidance of Pouyan Shahabian, Faculty of Architecture and Urban Planning, Azad University, Central Tehran Branch. [In Persian]
Abdullahzadeh, A., Sarvarzadeh, K., & Mohammadi, Z. (2018). Study of security function in historical contexts with the approach of child-friendly city Case study: Bala Kaft Bala neighborhood of Shiraz. Quarterly Journal of Urban Structure and Function Studies, Volume 5, Number 17, 25-7. [In Persian]
Abolghasemi, M. (2017). Spatial-physical analysis of a child-friendly city (Case study: Bahar neighborhood, Haft district, Tehran). Master Thesis in Geography and Urban Planning, Faculty of Geography, Kharazmi University, Tehran. [In Persian]
Ahmadi, M., Sarami, H., Ghayyur, H. A., & Hairaptian, V. (2019). Assessing the role of children's city structure in the feasibility of developing neighborhoods Case study: Yazd neighborhoods. Sustainable City Quarterly, Volume 2, Number 4, Winter 2019, 45-31. [In Persian]
Ebrahimi, H.R., Saeedi Rezvani, N. & Maani Manjili, A. (2011). Development of principles and design of children's play spaces with emphasis on the age group of 5 to 12 years (Rasht case study). Bagh-e Nazar Quarterly, Volume 8, Number 19, 31-42. [In Persian]
Ghaffari, A., Gale-Noei, M., & Emadi, Kh. (2014). A child-friendly city; Evaluation and comparison of how to respond to the principles of child-friendly city in new and traditional contexts of Iran. City Identity, Volume 8, Number 18, 38-27. [In Persian]
Fallahi, A., & Gomini Esfahani, H. (2017). planning and architectural design of child-friendly spaces in the process of reconstruction after the Bam earthquake. Housing and Rural Environment, 158, 76-63. [In Persian]
Habibi, M. (2013), Spss software application training. Publisher of Pars Manager Website, Third Edition, Fall 2013. [In Persian]
Hekmatonia, H., Mousavi, M.N., Rasouli, M., & Saeedpour, Sh. (2021). Futurism of a child-friendly city on the horizon of 2021 (Case study: Tabriz). Quarterly Journal of Geography and Urban Planning - Regional, Year 10, No. 36, 54-37. [In Persian]
Karami, M. (2015). A Study of Contemporary Iranian Amusement Park with a Child-Friendly City Approach: A Case Study: Sadra New City in Shiraz. Master Thesis in Architectural Engineering, Faculty of Engineering, Ilam University. [In Persian]
Kharazmi, O.A., Johari, L., & Kharazmi, A.A. (2020). evaluation of the city of friendly indicators in the metropolis of Mashhad. Bi-Quarterly Journal of Social Geography of the City, (7) 1, 210-191. [In Persian]
Kopaei, G., Naghizadeh, M., & Habib, F. (2016). The effect of physical factors of play spaces on the creativity of children 2 to 25 years old in urban parks. Quarterly Journal of Urban Studies, 6 (21), 50-39. [In Persian]
Rashid Kalvir, H., Karimi Azari, A.R., & Pourreza, H. (2010), Evaluating the creation of components of a child-friendly city in Bandar Anzali.
Urban Planning Knowledge, 4 (3), 65-51. [In Persian]
استناد به این مقاله: سلامتی گبلو، شهرام.، قربانی، رسول.، تیموری، ایرج. (1402). سنجش و ارزیابی وضعیت محلات شهر اردبیل ازنظر مؤلفههای شهر دوستدار کودک،
فصلنامه برنامهریزی توسعه شهری و منطقهای، 8(27)، 47 -82. DOI: 10.22054/urdp.2023.68751.1454
Urban and Regional Development Planning is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License...