- ابراهیمزاده، عیسی، کاظمیزاد، شمسالله، اسکندریثانی، محمد (1390). برنامهریزی استراتژیک توسعه گردشگری با تأکید بر گردشگری مذهبی (مطالعه موردی: شهر قم). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 43 (2)، 141-115.
- باقری، مسلم، مباشری، علیاصغر، معاون، زهرا، شکاری، فاطمه (1400). فراترکیب عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی. پژوهشنامه حج و زیارت، 6 (12)، 165-201.
- اکبری، مجید، طاهرپور، فاطمه، بوستاناحمدی، وحید، فولادی، عاطفه (1399). مدلسازی ساختاری-تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران با رویکرد آیندهپژوهی، گردشگری و توسعه، 9 (4)، 285-296.
- پورنگ، علی، غیورباغبانی، سیدمرتضی، رجوعی، مرتضی، بهبودی، امید (1399). نقشآفرینی معنویت و تجاریسازی در شکلگیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد دادهبنیاد. مطالعات مدیریت گردشگری، 15 (49)، 254-225.
- جمشیدی، محمدجواد، برکپور، ناصر، کلانتری، خلیل (1398). تبیین اثرات اقتصاد سیاسی گردشگری مذهبی بر توزیع نامتوازن خدمات گردشگری مشهد. مطالعات مدیریت گردشگری، 14 (47)، 260-221.
- دهشیری، محمدرضا (۱۳۹۴). ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 4 (12)، 92-72.
- ضرغامبروجنی، حمید، محمودزاده، مجتبی، مروتیشریفآبادی، علی، اسدیان اردکانی، فائزه (1397). گردشگری دینی، الزامات، راهبردها و پیامدها. مدیریت اسلامی، 26 (2)، 213-237.
- عنابستانی، علیاکبر، محمودی، حمیده (1395). بررسی تأثیر گردشگری مذهبی بر ارتقای کیفیت زندگی روستاییان (مطالعه موردی: حوزه نفوذ گردشگاهی شهر مشهد). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 5 (18)، 97-118.
- فتحی، محمدرضا، محمدنسب، مهدی، ملکی، محمدحسن، یعقوبی، سمیه (1399). ارزیابی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری گردشگری مذهبی (روش فنون دیمتل و معادلات ساختاری). بررسیهای بازرگانی، 18 (105)، 57-70.
- گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه سال 1397 و 1398 (1399). معاونت هماهنگی برنامهوبودجه، گروه برنامهریزی، آمایش سرزمین و بهرهوری، سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمانشاه.
- لطفآبادی، حسین، نوروزی، وحیده، حسینی، نرگس (1386). بررسی آموزش روششناسی پژوهش در روانشناسی و علوم تربیتی در ایران. نوآوریهای آموزشی، 6 (21)، 109-140.
- مرکز آمار ایران (1399). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار. https://www.amar.org.ir
- مرکز آمار ایران (1400). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار. https://www.amar.org.ir
- مرکز آمار ایران (1401). چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار. https://www.amar.org.ir
- ملازمالحسینی، محمدکاظم، رجوعی، مرتضی، مرادی، محسن (1396). تأثیر توسعه اماکن گردشگری بر رضایتمندی گردشگران مذهبی (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد). مطالعات مدیریت گردشگری، 12 (39)، 142-123.
- مهرانفر، زیور (1397). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی شهرستان گرگان، ششمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم انسانی، مدیریت و کارآفرینی ایران، تهران.
- Alvarado-Sizzo, I., Frejomil, E. P., & Crispín, Á. S. (2017). Religious tourism in southern Mexico: Regional scopes of the festival of the Immaculate Conception. Geoforum, 83, 14-25.
- Ariyono, K. Y., Irdiana, S., Darmawan, K., & Khairullah, M. N. (2023). The role of tourists in increasing community income in the Sunan Ampel tourism religious tourism area in Surabaya. Jurnal Cakrawala Ilmiah, 2(5), 1901-1910.
- Cerutti, S., & Piva, E. (2015). Religious tourism and event management: An opportunity for local tourism development. International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, 3(1), 8.
- Chadha, H., & Onkar, P. (2016). Changing Cities in the Perspective of Religious Tourism–A Case of Allahabad. Procedia Technology, 24, 1706-1713.
- Cristea, A. A., Apostol, M. S., & Dosescu, T. (2015). The role of media in promoting religious tourism in Romania. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 188, 302-306.
- Gautam, P. (2023). Religious tourism and entrepreneurship: A case of Manakamana temple in Nepal. Cogent Social Sciences, 9(1), 2222569.
- Huang, K., & Pearce, P. (2019). Visitors' perceptions of religious tourism destinations. Journal of Destination Marketing & Management, 14, 100371.
- Iliev, D. (2020). The evolution of religious tourism: Concept, segmentation and development of new identities. Journal of Hospitality and Tourism Management, 45, 131-140.
- Khadijah, U. L. S., Novianti, E., & Anwar, R. (2022). Social Media in Guiding and Marketing religious tourism: The Case of Umrah and Hajj Services. Sosiohumaniora, 24(1), 69-76.
- Lincoln, Y. S., Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Thousand Oaks, CA: SAGE Publication.
- Luz, N. (2020). Pilgrimage and religious tourism in Islam. Annals of Tourism Research, 82, 102915.
- Lin, C. P. (2021). The salience of stakeholders in religious tourism: A case study of the Dajia Mazu pilgrimage. Annals of Tourism Research, 86, 103091.
- Molaei, A. (2023). Strategies of religious tourism in Iranian and Islamic cities approaching Shiite pilgrimage culture. Contemporary Islam, 17(1), 67-94.
- Mubarak, N., Zin, C.S. (2020). Religious tourism and mass religious gatherings—the potential link in the spread of COVID-19. Current perspective and future implications. Travel Medicine and Infectious Disease, 36:101786.
- Patwardhan, V., Ribeiro, M. A., Woosnam, K. M., Payini, V., & Mallya, J. (2020). Visitors' loyalty to religious tourism destinations: Considering place attachment, emotional experience and religious affiliation. Tourism Management Perspectives, 36, 100737.
- Prasad, S. D., VT, B., & Dixit, S. K. (2023). Community Support for Religious Tourism: The Role of Place Image, Community Attachment and Overall Quality of Life. Tourism (13327461), 71(2).
- Rysbekova, S., Duissenbayeva, A., & Izmailov, I. (2014). Religious tourism as a sociocultural phenomenon of the present “The Unique Sense today is a Universal Value Tomorrow. This is the Way Religions are Created and Values are Made.”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 143, 958-963.
- Salehi, K., & Golafshani, N. (2010). Commentary: Using Mixed Methods in Research Studies-an Opportunity with Its Challenges. International Journal of Multiple Research Approaches, 4(3), 186.
- Sgroi, F. (2021). Food products, gastronomy and religious tourism: The resilience of food landscapes. International Journal of Gastronomy and Food Science, 26, 100435.
- Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of grounded theory methods. Beverly Hills: Sage.
- Tkaczynski, A., & Arli, D. (2018). Religious tourism and spiritual leadership development: Christian leadership conferences. Journal of Hospitality and Tourism Management, 35, 75-84.
- Tsai, H. Y. M. (2021). Exploring the motivation-based typology of religious tourists: A study of Welcome Royal Lord Festival. Journal of Destination Marketing & Management, 21, 100623.
- Xu, A., Wang, C., Tang, D., & Ye, W. (2022). Tourism circular economy: Identification and measurement of tourism industry ecologization. Ecological Indicators, 144, 109476.
|