- ایسنا (1402). شهرت جهانی گلوگلاب میمند. بازیابی شده از https://www.isna.ir/، تاریخ 10 اردیبهشت 1402.
- بحرینیزاده، منیژه، اسماعیلپور، مجید، کبیریفرد، دنیا (1395). بخشبندی بازار گردشگران ساحلی با رویکرد نقشههای خودسازمانده. مدیریت بازرگانی، 8(4)، 745-770.
- خلیلنژاد، شهرام، سلیمانزاده، امید، کراقلی، مرضیه (1400). گونهشناسی ذهنی گردشگران از منظر معنای مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر شیراز). مطالعات مدیریت گردشگری، 16(53)، 233-264.
- رنجبریان، بهرام، غفاری، محمد، فتحی، سعید (1393). بخشبندی بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان بر اساس انگیزههای سفر بهعنوان ابزاری برای مدیریت گردشگری شهری. علوم اجتماعی، 8(25)، 1-24.
- سقایی، مهدی، خوشهبست، فرزانه (1397). تحلیل استراتژیک گردشگری رویداد در ایران (موردشناسی: جشنواره طلای سرخ شهرستان قائنات). جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 8(27)، 75-94.
- سیدموسوی، سولماز (1393). بخشبندی بازار طبیعتگردی داخلی بر مبنای انگیزه سفر. مطالعات مدیریت گردشگری، 8(24)، 143-121.
- شاطریان، محسن، کیانیسلمی، صدیقه، شیخزاده، فاطمه (1397). بررسی عوامل اثرگذار بر انگیزه گردشگران رویداد در انتخاب مقصد گردشگری و اثر آن بر وفاداری گردشگران (نمونه موردی: جشنواره گلوگلاب قمصر و نیاسر). گردشگری و توسعه، 7(1)، 135-155.
- شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، سید اسحاق، هاشمیباغی، زینب، ترکاشوند، سعید (1398). بررسی تأثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(31)، 147-161.
- فضلی، صفر، صمدی، محمود (1400). تبیین عوامل مؤثر بر جذابیت مقاصد گردشگری شهری (مطالعه موردی: کلانشهر تهران). نشریه گردشگری شهری، 8(2)، 97-111.
- صنوبر، ناصر، خانیکهنمویی، سعیده (1393). بررسی تأثیر جشنوارههای گردشگری در بازاریابی مقصدها، اولین همایش بینالمللی علمی راهبردی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالشها و چشماندازها.
- محمدی، سعدی، منوچهری، سوران (1397). شناسایی و تحلیل انگیزههای گردشگران جنگ در استان کردستان. گردشگری شهری، 5(2)، 17-33.
- محمدی، مصطفی، میرتقیانرودسری، سید محمد، ناسوتی، مهشید (1398). ارزیابی عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران رویدادهای بومی- فرهنگی در مقصد گردشگری رامسر. گردشگری شهری، 6(4)، 17-31.
- مرزی، وحید (1396). اولویتبندی انگیزههای گردشگران عراقی بازدیدکننده از شهر مقدس مشهد. مطالعات اجتماعی گردشگری، 5(9)، 125-149.
- ملکشاهی، غلامرضا (1398). گونهشناسی گردشگران داخلی شهری و گردشگری مسئولیتپذیر (مورد مطالعه: گردشگران شهرهای بابلسر، لاهیجان و سرعین). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(30)، 17-34.
- میرزائی، روزبه، نصیری، حکیمه، میرا، سیدابوالقاسم (1394). از انگیزههای گردشگران اروپایی تا انتخاب مقصد (مورد مطالعه: ایران). مدیریت بازرگانی، 7(4)، 921-940.
- ورمرزیاری، حجت، رحیمی، علیرضا، داوود، فاقعی، اسدی، علی (1395). تحلیل انگیزههای گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری کشاورزی (مطالعه موردی: بخش الموت شرقی). پژوهشهای روستائی، 7(4)، 644-657.
- Agbabiaka, H. , Omisore, O. E., & Olugbamila, O. B. (2023). Determinants of tourism participation of Yoruba traditional and festival of class (Eyo and Ojude-Oba) in southwestern Nigeria". International Journal of Tourism Cities, ahead-of-print. DOI:10.1108/IJTC-08-2022-0190
- Agarwal, S., Page, S. , & Mawby, R. (2021). Tourist security, terrorism risk management and tourist safety. Annals of Tourism Research, 89, 103-207.
- Bosangit, C., Hibbert, S., & McCabe, S. (2015). “If I was going to die I should at least be having fun”: Travel blogs, meaning and tourist experience. Annals of Tourism Research, 55, 1-14.
- Buaban, M., Pengrungruangwong, R., Neamsombut, J., Wunla, W., & Pratum, T. (2019). Event marketing as an appropriately integrated marketing communication for promoting tourism of Ko Lad E-Tan, Nakhon Pathom Province, Thailand. Interdisciplinary Research Review, 14(6), 36-42.
- Carvache-Franco, M., Alvarez-Risco, A., Carvache-Franco, W., Carvache-Franco, O., & Del-Aguila-Arcentales, S. (2022). Post-COVID-19 pandemic motivations and segmentation in coastal cities: a study in Lima, Peru. Journal of Tourism Futures.
- Carvache-Franco, M., Carvache-Franco, O., Carvache-Franco, W., Villagómez-Buele, C., & Arteaga-Peñafiel, M. (2020). Motivation and segmentation of gastronomic events: festival of the Red Crab in Ecuador. Annals of Leisure Research, 26, 1-17.
- Carvache-Franco, M., Víquez-Paniagua, A. G., Carvache-Franco, O., Perez-Orozco, A., & Carvache-Franco, W. (2019). Motivations, intentions to return and to recommend protected areas: A study In Costa Rica. Geo Journal of Tourism and Geosites, 27(4), 1173-1183.
- Chatterjee, T. K., Rishi, B., & Nargundkar, R. (2017). A motive-based segmentation of Indian domestic tourists. International Journal of Indian Culture and Business Management, 14(2), 162-179.
- Chetthamrongchai, P. (2017). The influence of travel motivation, information sources and tourism crisis on tourists' destination Journal of Tourism and Hospitality, 6(2), 2-6.
- Dwyer, L., & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current issues in tourism, 6(5), 369-414.
- Etiosa, O. (2012). The impacts of event tourism on host communities; Case: the City of Pietarsaari. Kokkola-Pietarsaari: Central Ostrobothnia University of Appleid Sciences.
- Fang, W. T. (2020). Tourism in emerging economies. Springer Singapore.
- Getz, D., & Page, S. J. (2016). Progress and prospects for event tourism research. Tourism management, 52, 593-631.
- Giaccone, S., & Galvagno, M. (2021). Small-scale cultural festivals in Southern Europe: A motivation-based segmentation study. European Journal of Tourism Research, 29, 2902-2926.
- Gunn, C. A., & Var, T. (2020). Tourism planning: Basics, concepts, cases. Routledge.
- Kruger, M., Viljoen, A., & Saayman, M. (2018). A behavioral intentions typology of attendees to an EDM festival in South Africa. Journal of Convention & Event Tourism, 19(4-5): 374- 398.
- Kruger, M., van der Merwe, P., & Saayman, M. (2018). A whale of a time! An experience-based typology of visitors to a South African whale-watching festival. Journal of outdoor recreation and tourism, 24, 35-44.
- Latorre, J., de Frutos, P., de-Magistris, T., & Martinez-Peña, F. (2021). Segmenting tourists by their motivation for an innovative tourism product: Mycotourism. Journal of Ecotourism, 20(4), 311-340.
- Lee, J., & Kim, J. J. (2023). A Study on Market Segmentation according to Wellness Tourism Motivation and Differences in Behavior between the Groups—Focusing on Satisfaction, Behavioral Intention, and Flow. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20(2), 1063.
- Li, X., Feng, Z., & Chen, S.X. (2023). The impact of perceived social hospitality on destination image: The moderating effect of cultural intelligence. Journal of Hospitality and Tourism Management, 56, 214-228.
- Lwoga, N. B., & Maturo, E. (2020). Motivation-based segmentation of rural tourism market in African villages. Development Southern Africa, 37(5), 773-790.
- McKeown, B., & Thomas, D. B. (2013). Q methodology (Vol. 66). Sage publications.
- Mitas, O., & Bastiaansen, M. (2018). Novelty: A mechanism of tourists’ enjoyment. Annals of Tourism Research, 72(1), 98-108.
- Okuyucu, A., & Kılıç, T. (2019). Motives of visitors attending festival events: The case of commemorating Ertugrul Ghazi and Söğüt Festival (Bilecik-Turkey). Social Sciences, 14(1), 133-150.
- Pakjou, A., Izadi, M., Sh, M. P., & Fazel, M. (2011). Pattern of travel medicine Ethics in international cooperation programs. Journal Mil Med, 13(2), 117-123.
- Sebastien, L. (2020). The power of place in understanding place attachments and meanings. Geoforum, 108(1), 204-216.
- Seočanac, M. (2022). Understnding the Youth Tourists’ Motivation to Attend Rural Gastronomic Festivals in the Republic of Serbia. Economics of Agriculture, 69(2), 455–467.
- Smith, S., & Costello, C. (2009). Segmenting visitors to a culinary event: Motivations, travel behavior, and expenditures. Journal of Hospitality Marketing & Management, 18(1), 44-67.
- Tkaczynski, A., & Rundle-Thiele, S. (2020). Event market segmentation: a review update and research agenda. Event Management, 24(2-3), 277-295.
- Tsai, H. Y. M. (2021). Exploring the motivation-based typology of religious tourists: A study of Welcome Royal Lord Festival. Journal of Destination Marketing & Management, 21, 100623.
- Viera, A. J., & Garrett, J. M. (2005). Understanding interobserver agreement: the kappa statistic. Fam med, 37(5), 360-363.
- Wang, J., Huang, X., Gong, Z., & Cao, K. (2020). Dynamic assessment of tourism carrying capacity and its impacts on tourism economic growth in urban tourism destinations in China. Journal of Destination Marketing and Management, 15, 100383.
- Zakaria, H. B. M. (2021). Consuming Behavior of Foreign Visitors In a Nature-Based. Safety, 3(1), 694.
- Żemła, M. (2016). Tourism destination: The networking approach. Moravian Geographical Reports, 24(4), 2-14.
- Zhang, C. X., Fong, L. H. N., Li, S., & Ly, T. P. (2019). National identity and cultural festivals in postcolonial destinations. Tourism Management, 73, 94-104.
|