- احمدی، معصومه؛ جعفری نیا، غلامرضا؛ کیخسروانی، مولود. (1401). مدل جامعه شناختی عوامل موثر بر میزان مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان بوشهری. فصلنامه روانشناسی سلامتورفتاراجتماعی،2(2)،47-58. https://doi.org/https://nmrj.ui.ac.ir/article_24890.html
- هنده، امیرحسین، حسنقلی پور، طهمورث، بودلایی، حسن، میرا، سید ابوالقاسم. (1400). استراتژیهای بازاریابی مبتنیبر رسانههای اجتماعی در کسبوکارهای کوچک فعال در زمینةگردشگریتحقیقاتبازاریابینوین،11(1)،201-216. https://doi.org/10.22108/NMRJ.2020.122047.2058
- تابلی،حمید.(1396). رابطه بین فرهنگ سازمانی و رهبری تحول آفرین در بین کارکنان اداره کل زندان های فارس، فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(2).
- تقوی فرد، محمدتقی. (1398). تعیین ارزش شبکه اجتماعی سازمانی از دیدگاه مدیریت دانش،فصلنامهعلمیمطالعاتمدیریتصنعتی،17(54)،31-65. https://doi.org/10.22054/jims.2019.17584.1628
- حسینی، سیدفرهاد. (1399). تبیین نقش ابعاد استفاده از شبکههای اجتماعی بر عملکرد کارکنان با تأکید بر نقش میانجی سرمایه ی اجتماعی، دو فصلنامه علمی مدیریت منابع انسانی پایدار، 2(3)، 7-26. https://doi.org/10.22080/SHRM.2020.2978
- حسینی، سیدیعقوب.(1394). تبیین و ارزیابی هوشمندی درون سازمانی، مطالعات مدیریت راهبردی، 23، 179-201.
- خرازیان، مریم.(1396). شناسایی و برتری یابی کار کردهای رسانههای اجتماعی در شرکت های کوچک و متوسط از دیدگاه صاحب نظران ایرانی، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقاتبازاریابینوین،7(4)،41-56. https://doi.org/10.22108/NMRJ.2017.106583.1418
- دشتی، جهانگیر؛ میرزایی، علی اکبر(1397) .بررسی اثرات بازاریابی رسانههای اجتماعی بر رفتار مشتریان آنلاین بانک صادرات، مدیریت بازاریابی، دوره 13، 85-65.
- دهدشتی، زهره و بهیار،پدرام. (1396). پیشزمینهها و پیامدهای مشارکت مصرفکنندگان درجوامعمجازی.مطالعاتمدیریتفناوریاطلاعات،6(21)،33-64. https://doi.org/10.22054/ims.2018.8511
- ذکایی، محمد سعید & حسنی، محمد حسین. (1394). رسانههای اجتماعی: مفهومسازی و گونهشناسی (مطالعه دانشجویان دانشگاه تهران).پژوهشهای ارتباطی، 22(84)، 77-95.
https://doi.org/10.22082/cr.2016.18817
- ذوالفقارزاده، محمدمهدی.(1394). واکاوی نقش رسانه های اجتماعی در سازمانهای دانش بنیان:تعاریف، کارکردها و الگوهای مفهومی، نشریه رهیافت، 60، 35-52.
- رزمی، زهرا و قلمی، عطیه و علیپوریان، فرزانه.(1394). بررسی تأثیر رسانه های اجتماعی بر نوآوری سازمانی، دومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، تهران، https://civilica.com/doc/439748
- سپهری، فرنام؛ علایی، محمد .(1398). بررسی کارکردها و پیامدهای شبکههای اجتماعی در ایران (مورد مطالعه استان اردبیل). مطالعات جامعه شناسی، 12(44)، 121-136.https://doi.org/10.30495/JSS.2019.669589
- سجادی، سیدعبدالله.(1394). نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی، مطالعات رسانه ای، 10(28)، 127-143.
- شاکری، محمدرضا و بابایی، عباس.(1397).نقش شبکه اجتماعی در مدیریت منابع انسانی و ارتباطات درون سازمانی، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت،کارآفرینی و توسعه اقتصادی،تاکستان،https://civilica.com/doc/836484
- شایان، علی.(1396). تأثیر استفاده از رسانههای اجتماعی بر عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 7(3)، 135-155.
- شکی، فاطمه.(1397). اثر استفاده از شبکه های اجتماعی بر تسهیم دانش و یادگیری کارکنان ادارات ورزشوجوانان استان گلستان، مطالعات مدیریت ورزشی، 52، 229-248. https://doi.org/10.22089/smrj.2018.5866.2180
- شیرازی، مهرزاد.(1396). بررسی نقش رسانههای جمعی در فرهنگ سازمانی کارکنان خانه کارگر شهر تهران، فصلنامه علمی-پژوهشی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، 11(1)، 117-138.
- طاهریان، مریم، دلاور، علی، رسولی، محمدرضا، و عقیلی، سیدوحید. (1397). رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی، هوش هیجانی، خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران. مطالعات رسانههای نوین، 4(15 )، 253-280. https://doi.org/10.22054/nms.2018.31796.473
- طبرسا، غلامعلی، شکوهیار، سجاد، و الفت، محمد. (1397). تأثیر متناقض رضایت شغلی بر آوای مخرب کارکنان با توجه به نقش میانجی گری شبکههای اجتماعی و تعهد سازمانی. مدیریتدولتی،10(2)،311-332، https://doi.org/22059/JIPA.2018.254720.2240
- علم بیگی، امیر؛ حاجی آقا، پروین، جلیلیان، سارا. (1398). بررسی نقش پیوند شبکه اجتماعی و تعهد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارشناسان ترویج کشاورزی استان اصفهان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 50(3)، 595-609. 22059/IJAEDR.2019.243490.668503 . https://doi.org/
- فیض کاشانی، مهتاب.(1395). نقش شبکه های اجتماعی بر کیفیت زندگی کاری کارکنان، پنجمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، تهران، https://civilica.com/doc/577164
- محمدی، حیدر، موسوی جد، سیدمحمد، و احمدی زاد، آرمان. (1399). بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بروز رفتارهای کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط شهر سنندج. نشریه کارافن، 17(3 )، 155-166.
- میرمهدی، سید مهدی و جعفری، فخرالدین. (1400). بررسی تاثیر استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی در محل کار بر عملکرد شغلی:(مورد مطالعه: کارکنان شرکت مخابرات ایران).تعامل انسان و اطلاعات، 8(3)، 30-40.
- ناصری، شیدا.(1394). بررسی رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان.
- نامی، کلثوم؛ & نظری هنزایی، مرضیه. (1399). تاثیر بگارگیری شبکههای اجتماعی بر توانمندسازی دبیران با توجه به نقش میانجی انتقال دانش. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 11(1 (پیاپی41))، 119-135.
- وظیفه، رسول. (1398). اثر کیفیت درک شده بر قصد خرید مجدد مشتریان با نقش واسطه ارزش درک شده (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاههای زنجیره ای رفاه آذربایجان شرقی). مطالعات علوم اسلامی انسانی، 38(6)، 75-83.
- همتی، علیرضا.(1394). نقش رسانههای اجتماعی در توسعه کسبوکار، اولین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع، مدیریت و حسابداری،تهران.
- Afana, A., & El Agha, A. (2019). The role of organizational environment in enhancing managerial empowerment in Al-Aqsa network for media and art production. International Journal of Business Ethics and Governance, 2(2) 30-65
- Afanasyev, V. V., Ivanova, O. A., Rezakov, R. G., Afanasyev, I. V., & Kunitsyna, S. M.(2019) , Organizational environment for the schoolchildrens' professional identities: establishing, modelling, efficiency expectations and long-term development. International journal of civil engineering and technology,10(2),12-16
- Ahmad‐Taylor, T. (2010). A Road More Traveled: Media Firms and Social Media.Design Management Review, 21(1), 40-45. https://doi.org/10.1111/j.1948-7169.2010.00049.x
- Alao, B. B., & Gbolagade, O. L. (2020). Coronavirus pandemic and business disruption: The consideration of accounting roles in business revival. International Journal of Academic Multidisciplinary Research.
- Barnes, N. G., & Jacobsen, S. L. (2014). Missed eWOM opportunities: A cross-sector analysis of online monitoring behavior. Journal of Marketing Communications, 20(1-2), 147-158.
- Briciu, V. A., & Briciu, A.(2021), Social Media and Organizational Communication. In Encyclopedia of Organizational Knowledge, Administration, and Technology 2609-2624. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3473-1.ch180
- -Cai,Z.(2018). Improving the agility of employees through enterprise social media: The mediating role of psychological conditions, International Journal of Information Management, 38(1), 52-63. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2017.09.001
- Dossena, C., Mochi, F., Bissola, R., & Imperatori, B. (2021). Restaurants and social media: rethinking organizational capabilities and individual competencies. Journal of tourism Futures, 7(1), 20-39. https://doi.org/10.1108/JTF-06-2019-0050
- Dreher, S. (2014). Social media and the world of work: A strategic approach to employees’ participation in social media. Corporate Communications: An International Journal.https://doi.org/10.1108/CCIJ-10-2013-008
- Flynn, J. R. (2016). No Population Is Frozen in Time: The Sociology of Intelligence. Psychological Inquiry, 27(3), 205-209.https://doi.org/10.1080/1047840X.2016.1181518
- Guesalaga, R. (2016). The use of social media in sales: Individual and organizational antecedents, and the role of customer engagement in social media. Industrial Marketing Management, 54, 71-79. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.12.002
- Howaniec, H.(2021). Use of Social Media in Developing Countries: Internet and Social Media Users in Poland. Conference: 37th International Business Information Management Association.
- Huang, Z., & Benyoucef, M. (2013), From e-commerce to social commerce: A close look at design features. Electronic Commerce ResearchandApplications,12(4),246-25912(4), https://doi.org/10.1016/j.elerap.2012.12.003
- Hysa, B., & Spalek, S. (2019). Opportunities and threats presented by social media in project management. Heliyon, 5(4), 1-28. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01488
- Kanyinda Mbelu, J. (2021). The necessity for social media in the development of external communication skills: The International Federation of Settlements Neighbourhood Centers (IFS). Bachelor’s Thesis in Degree Programme in Multilingual Management Assistant, Haaga-Helia University of Applied Science.
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons,53(1),59-68 . https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
- Khan, A. A. (2017). Knowledge and Technologies as Predictor of Better Decision in Telecommunication Sector of Pakistan. Asia Pacific Journal of Emerging Markets, 1(1), 60-73.
- Langer, E. (2014). What’s trending? Social media and its effects on organizational communication. Journal of Undergraduate research, 17, 1-14.
- Leonardi, P. M., Huysman, M., & Steinfield, C. (2013). Enterprise social media: Definition, history, and prospects for the study of social technologies in organizations. Journal of computer-mediated communication, 19(1), 1-19. https://doi.org/10.1111/jcc4.12029
- Levy, M. (2013). Stairways to heaven: implementing social media in organizations. Journal of Knowledge Management, 17(5), 741–754. https://doi.org/10.1108/JKM-02-2013-0051
- Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009), Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Business horizons, 52(4), 57-365https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.03.002
- Mohamed, S., Sidek, S., Izharrudin, Z., Kudus, N., & Hassan, A. (2017). Social mediaimpact on employee productivity at the workplace: A review. Asian Journal of Information Technology, 16(1), 32-37.
- Morbi, A. A. (2014).Design, control, and implementation of a robotic gait rehabilitation system for over ground gait training, Doctoraldissertation,Carleton https://doi.org/10.22215/etd/2014-10142
- Pekkala, K., & van Zoonen, W. (2022). Work-related social media use: The mediating role of social media communication self-efficacy. European Management Journal, 40(1), 67-76. https://doi.org/10.1016/j.emj.2021.03.004
- Permana, I. M., & Adam, F. (2021). The Role of the Internet and Social Media in the Spread of ISIS in Indonesia. Halaqa: Islamic EducationJournal, 5(1),13-19. https://doi.org/10.21070/halaqa.v5i1.1130
- Razmerita, L., Kirchner, K., & Nabeth, T. (2014). Social media in organizations: leveraging personal and collective knowledge processes. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, 24(1), 74-93.
https://doi.org/10.1080/10919392.2014.866504
- Rozak, H. A., Adhiatma, A., Fachrunnisa, O., & Rahayu, T. (2021). Social media engagement, organizational agility and digitalization strategic plan to improve SMEs’ performance. IEEE Transactions on Engineering Management. https://doi.org/10.1109/TEM.2021.3085977
- Schultz, M. D., Koehler, J. W., Philippe, T. W., & Coronel, R. S. (2015). Managing the effects of social media in organizations. SAM Advanced Management Journal, 80(2), 42.
- Siddiqui, S., & Singh, T. (2016). Social media its impact with positive and negative aspects. International journal of computer applications technology and research, 5(2), 71-75.
- Slovensky, R., & Ross, W. H. (2012). Should human resource managers use social media to screen job applicants? Managerial and legal issues in the USA. Info, 14 (1), 55-69.https://doi.org/10.1108/1463669121119694
- (2019). Impact of the usage of social media in the workplace on team and employee performance, Information & Management,56(8),103160. https://doi.org/10.1016/j.im.2019.04.003
- Tajudeen, F. P., Jaafar, N. I., & Ainin, S. (2018). Understanding the impact of social media usage among organizations. Information & Management,55(3), 308-321.https://doi.org/10.1016/j.im.2017.08.004
- Woudstra, L., van den Hooff, B., & Schouten, A. P. (2012). Dimensions of quality and accessibility: Selection of human informationsources from a social capital perspective.Information Processing & Management, 48(4), 618-630. https://doi.org/10.1016/j.ipm.2012.02.002
- Yeni, A. C., & Yasri, Y.(2020), The Effect of Organizational Readiness, Business Environment and Social Media on Adoption of E-Commerce and the SMEs Performance at Sungai Penuh City. In The Fifth Padang International Conference on Economics Education, Economics, Business and Management, Accounting and Entrepreneurship (PICEEBA-2020),638-651 Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/aebmr.k.201126.072
- Zhang, X., Ma, L., Xu, B., & Xu, F. (2019). How social media usage affects employees’ job satisfaction and turnover intention: An empirical study in China. Information & Management, 56(6), 103136. https://doi.org/10.1016/j.im.2018.12.004
|