- تربتی، سروناز، (۱۳۹۶)، «برساخت فانتزی و تحلیل سوژه هیستریک درگفتمان فیسبوک با تاکید بر ابژه نگاه خیره»، شناخت، شماره ۷۷.
- سردارنیا، خلیلاله و البرزی، هنگامه، (۱۴۰۱)، «تحلیل اعتراضات صنفی – اجتماعی اخیر در ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) از منظر سیاست خیابان»، فصلنامه علمی پژوهشهای راهبردی سیاست، دوره ۱۱، شماره ۴۴.
- سهرابی، مه سیما؛ تاجیک؛ محمدرضا و میراحمدی، منصور، (۱۴۰۰)، «روانکاوی سیاسی و گفتمان: گزارههای تروماتیک و سوژههای هیستریک در گفتمان نواصلاحطلبی (۱۳۹۲ – ۱۳۹۸)»، پژوهشهای سیاست نظری، دوره ۱۵، شماره ۲۹.
- خدابخشی، لیلا؛ خالدی، احسان و آسوده، رضا، (۱۳۹۷)، «مقایسه شاخصهای عملکرد اقتصادی دولت ایران در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با حسن روحانی»، فصلنامه راهبرد سیاست، دوره ۲ شماره ۷.
- جودی بهنام و یگانه، محمد، (۱۴۰۰)، «معرفی و نقد دموکراسی و جنبشهای اجتماعی: نقد کتاب میتوان دموکراسی را نجات داد؟ مشارکت، شورا و جنبشهای اجتماعی»، پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، شماره ۹۴.
_ چراغی، حسین؛ مقصودی، مجتبی و نظری، علی اشرف، (۱۴۰۰)، «رویکرد جنبشهای اجتماعی و سندیکاهای کارگری پس از انقلاب اسلامی ایران»، پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، شماره ۴۱.
- حسین پور، روح اله و رشیدی، احمد، (۱۴۰۰)، «اعتراضات دی ماه ۹۶ از منظر تئوری جامعه شبکهای»، فصلنامه علمی پژوهشهای راهبردی سیاست، دور ۱۰، شماره ۳۹.
- مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، معاونت پژوهشهای اقتصادی، دفتر مطالعات اقتصادی (۱۳۹۶ )، کد موضوعی : ۲۲۰.
- نیکونهاد، ایوب و فتحی، محمدجواد، (۱۳۹۹)، «بررسی کارکردها و تأثیرات رسانههای نوین بر معنا و کنش جنبشهای اجتماعی جدید»، جامعه فرهنگ و رسانه، شماره ۳۶.
- هومر شون، (۱۳۹۸)،
ژاک لاکان، ترجمه محمد علی جعفری و سید محمد ابراهیم طاهائی، تهران: نشر ققنوس.
References
-Abrahamian, E, (1989), Radical Islam: The Iranian Mojahedin, London: I.B. Tauris & Co Ltd.
- Abrahamian, E, (2008), A History of Modern Iran, New York: Cambridge University Press.
- Arjomand, S.A, (1988), The Turban for the Crown: The Islamic Revolution in Iran, New York and Oxford: Oxford University Press.
- Arjomand, S.A, (2003), “Shi’ite Islam and the Revolution in Iran, In: Turner, B. S. ed. Critical Concepts in Sociology: Islam”, State and Politics, Volume II, London and New York: Routledge, pp. 348–367.
- Ansari, A.M. Ed, (2013), Perceptions of Iran: History, Myths and Nationalism from Medieval Persia to the Islamic Republic. London and New York: I.B. Tauris & Co Ltd.
- Ansari, A. M. Ed, (2016), Iran’s Constitutional Revolution of 1906 and Narratives of the Enlightenment, Chicago: University of Chicago Press.
- Bakhash, S, (1985), The Reign of the Ayatollahs: Iran and the Islamic Revolution, London: Unwin Paperbacks.
-Cleveland, W.L & Bunton, M, (2009), A History of the Modern Middle East, 4th Ed, Cambridge and Oxford: Westview Press.
- Evans, D, (2006), An Introductory Dictionary of Lacanian Psychoanalysis, London and New York: Routledge.
- Glynos, Jason & Stavrakakis, Yannis, (2008), Lacan and Political Subjectivity: Fantasy and Enjoyment in Psychonalysis and Political Theory, www.pahgrave-hournals.com/sub.
- Gerner, DJ, (2000), Understanding the Contemporary Middle East, Colorado and London: Lynne Rienner Publishers.
- Hiro, D, (1985), Iran under the Ayatollahs, London: Routledge & Kegan Paul plc.
- Jahanbegloo, R, (2013), Democracy in Iran, London and New York: Palgrave MacMillan.
- Katouzian, H, (2003), Iranian History and Politics: The Dialectic of State and Society, London and New York: Routledge Curzon.
- Keddie, N. R, (2004) , Iranian Revolutions in Comparative Perspective. In: Hourani, A. et al., Ed. The Modern Middle East, 2nd ed, London and New York: I.B, Tauris & Co Ltd, pp. 615–638.
- Keddie, N.R, (2006), Modern Iran: Roots and Results of Revolution, London and New Haven: Yale University Press.
- Lacan, Jacques, (1977), The Agency of the Letter in the Unconscious, or ReasonSince Freud, Ecrits: A Selection, (Alan Sheridan, Trans.), London: Tavistock.
- Lacan, Jacques, (1978), On Psychoanalytic Discourse, (J.W. Stone, and Trans.), Published in the Bilingual Work, Lacan in Italia. Pp. 32-35
- Lacan, J, (1994), The Four Fundamental Concepts of Psycho-analysis. London and New York: Penguin Books Ltd.
- Lacan, J, (2013), The Triumph of Religion, Cambridge and Malden: Polity Press.
- Lacan, J, (1969-1970/1992), O Seminário livro 17, o avesso da psicanálise, Rio de Janeiro: Jorge Zahar.
- Lacan, J, (1965-66), Seminar XII, Crucial Problems for Psychoanalysis, trans. Cormac Gallagher, Unpublished Manuscript.
- Oliver, Bert, (2004), “Lacans Subject: The Imaginary, Language, the Real and Philosophy”, South Africa Journal of Philosophy, Vol. 23.
- Owen, R, (1992), State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, London and New York: Routledge.
- Rajbar, Simon, (2018), “Iran as a Symptom: A Psychoanalytic Critique of the Ideological Structure in the Islamic Republic”, Cardiff University.
- Roy, O, (2004), The Crisis of Religious Legitimacy in Iran, In: Hourani, A. H, et al. Ed, The Modern Middle East, 2nd ed. London and New York: I.B, Tauris & Co Ltd.
- Zwart, Hub, (2022), “Lacan’s Dialectics of Knowledge Production: The Four Discourses as a Detour to Hegel”, Foundations of Science https://doi.org/10.1007/s10699-022-09832-6.
- Žižek , S, (1987), Why Lacan is not a Post-structuralist? Newsletter of the Freudian Field.
- Žižek, S, )2008(, The Sublime Object of Ideology, London and New York: Verso.