- اردلان، سعید، زیاری، کرامتالله، سعیدیرضوانی، نوید، حبیبی، کیومرث (1401). الگوی گردشگری خلاق مبتنی بر رویکرد بازآفرینی فرهنگمحور با تأکید بر ایده شهر خلاق. گردشگری و توسعه، 11 (1): 35-52. DOI:10.22034/jtd.2021.240128.2087
- ایمانی، بهرام، شادمان، رامین (1401). ارزیابی و سنجش عوامل مؤثر در تحققپذیری گردشگری خلاق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای بخش مرکزی شهرستان سرعین). نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، 15 (1): 115-130.
- بستهنگار، مهرنوش، حسنی، علی، خاکزاربفرویی، مرتضی (1396). طراحی مدل مفهومی گردشگری خلاق. گردشگری و توسعه، 6 (11): 81-108. DOI:10.22034/jtd.2020.110411
- پورجهان، ساره، مهاجر، بشری، کهزادی، سالار (1401). چارچوب نظریهای برنامهریزی گردشگری خلاق: مرور نظاممند. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 11 (41): 103-121.
- جهانتیغ، حسنعلی، عنابستانی، علیاکبر، میرلطفی، محمودرضا، خوارزمی، امیدعلی (1399). تحلیل پیشرانهای کلیدی اثرگذاری شاخصهای روستای خلاق بر پایداری سکونتگاههای روستایی با رهیافت آیندهپژوهی (مطالعه موردی: منطقه سیستان). راهبردهای توسعه روستایی، 7 (3)، 323-345.
- داناییفرد، حسن، اسلامی، آذر (1389). ساخت نظریه بیتفاوتی سازمانی: کاربرد استراتژی پژوهشی نظریه دادهبنیاد در عمل، تهران، انتشارات دانشگاه امام صادق، چاپ اول.
- رحیمی، راضیه، قنبری، یوسف، برقی، حمید (1399). تأثیر عوامل محیطی- رفتاری بر تحقق گردشگری خلاق در روستاهای هدف گردشگری استان اصفهان. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 9 (32): 1-18.
- سالاریپور، علیاکبر، علیزادهجورکویه، فرنگیس، فریدیفشتمی، عالیه، یوسفیماتک، حمیدرضا (1401). شناسایی ظرفیتهای توسعه کسبوکارهای خلاق روستایی از طریق گردشگری کشاورزی (مطالعه موردی: روستای هندهخاله). گردشگری و اوقات فراغت، 7 (13)، 36-21.
- سلیمانی، زهرا، سجاسیقیداری، حمدالله، شایان، حمید، سیفی، سیامک (1402). استخراج تجربیات بهیاد ماندنی گردشگران از مقاصد گردشگری روستایی(مورد مطالعه: شهرستانهای مشهد، نیشابور و طرقبه شاندیز). مطالعات مدیریت گردشگری، 18 (62): 37-84. DOI: 10.22054/tms.2023.72990.2812
- سلیمانی، سارا، کسانی، صبا، تاجزادهنمین، ابوالفضل اردشیر (1402). شناسایی واولویتبندی عوامل مؤثر برگردشگری خلاق (نمونه موردی: هورامان استان کردستان). گردشگری و توسعه، آماده انتشار.
- صادقیانبروجنی، نجمه، کیانیسلمی، صدیقه، غلامیبیمرغ، یونس (1399). شناسایی عوامل اثربخش بر توسعه گردشگری خلاق و تأثیر آن بر پایداری رفتار از دیدگاه گردشگران در مناطق روستایی شهرستان بروجن. پژوهشهای روستائی، 11 (4)، 696-711.
- صادقی، حجتالله (1400). تحلیل شاخصهای گردشگری خلاق در مناطق روستایی (مورد مطالعه: شهرستان دزپارت). روستا و توسعه پایدار فضا، 2 (2)، 68-55.
- عینالی، جمشید، محمدییگانه، بهروز، قاسملو، حسن (1398). نقش گردشگری خلاق در توسعه پایدار مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای تاریخی- فرهنگی شمال غرب کشور). پژوهش و برنامهریزی روستایی، 8 (2): 19-39. DOI: 10.22067/jrrp.v8i2.67441
- فخریپورمحمدی، افسانه، شماعی، علی، پریزادی، طاهر، ساسانپور، فرزانه (1402). تحلیل تصویر ذهنی گردشگران با تأکید بر گردشگری خلاق (مورد مطالعه: منطقه 12 تهران). گردشگری و توسعه، 12 (1): 325-343.
- کاظمیزاد، شمساله، روستایی، شهریور، حیدری، رحیم (1402). ارزیابی پیشرانهای حیاتی مؤثر بر گردشگری خلاق با رویکرد ارتقای مؤلفههای رقابتپذیری شهری (مطالعه موردی: شهر تبریز). فصلنامه جغرافیا و توسعه ناحیهای، آماده انتشار.
- محمدی، سعدی، مرادی، اسکندر، رشیدی، زبیده (1396). اثرات گردشگری بر معیشت پایدار خانوارهای روستایی از دید جامعه میزبان (مطالعه موردی: بخش اورامان شهرستان سروآباد). مجله جغرافیا، 15 (52): 121-136.
- مسیبیانریزی، مهدی، مسیبی، سمانه (1400). تحلیل نقش توسعه گردشگری خلاق شهری در افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان. مطالعات مدیریت گردشگری، 16 (55): 319-355.
- مصاحبیپورفرد، مریم، خادمالحسینی، احمد، صابری، حمید، مختاریملکآبادی، رضا (1400). شاخصسازی گردشگری خلاق شهری با رویکرد ایرانی اسلامی (مورد مطالعه: شهر اصفهان). گردشگری و توسعه، 10 (4): 1-17.
- Ali, F., Ryu, K., & Hussain, K. (2015). Creative tourists’ experience, memories, satisfaction and behavioural intentions. Journal of Travel and Tourism Marketing, 33(1), 85-100.
- Bakas, F. E., Duxbury, N., & Vinagre de Castro, T. (2019). Creative tourism: Catalysing artisan entrepreneur networks in rural Portugal. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(4), 731-752.
- Blapp, M. (2015). Creative Tourism in Bali's Rural Communities Examination of the Current Offer and Advice on Future Product Development(Doctoral dissertation, NHTV Breda University of Applied Sciences).
- Blapp, M., & Mitas, O. (2018). Creative tourism in Balinese rural communities. Current Issues in Tourism, 21(11), 1285-1311.
- Blapp, M., & Mitas, O. (2019). The role of authenticity in rural creative tourism. In A research agenda for creative tourism. Edward Elgar Publishing.
- Blapp, M., & Mitas, O. (2020). Creative tourism in Balinese rural communities. In Current Issues in Asian Tourism (pp. 219-246). Routledge.
- Booyens, I., & Rogerson, C. M. (2015, December). Creative tourism in Cape Town: An innovation perspective. In Urban Forum(Vol. 26, pp. 405-424). Springer Netherlands.
- Cao, X., & Yang, Y. (2019). Rural Tourism" New Villagers" Makers under the Guidance of" Homesickness"—Rural Tourism Entrepreneurship Motivation Model based on Grounded Theory. International Conference on Economics, Management and Humanities Science (ECOMHS 2019).
- Chang, L., Backman, K., & Huang, Y. (2003). Creative Tourism: A Preliminary Examination of Creative Tourists’ Motivation, Experience, Perceived Value and Their Revisit Intention. Scientific Committee, 359.
- Cloke, P. L. (2007). Creativity and tourism in rural environments. In Tourism, creativity and development (pp. 59-69). Routledge.
- Duxbury, N., & Richards, G. (2019). Towards a research agenda for creative tourism: Developments, diversity, and dynamics. A research agenda for creative tourism, 1-14.
- Duxbury, N., Bakas, F. E., Vinagre de Castro, T., & Silva, S. (2020). Creative tourism development models towards sustainable and regenerative tourism. Sustainability, 13(1), 2.
- Espriella, R. D., & Restrepo, C. G. (2020). Research methodology and critical reading of studies Grounded theory. Revista colombiana de psiquiatría, 49(2), 126-132.
- Gkartzios, M., & Lowe, P. (2019). Revisiting neo-endogenous rural development. In The Routledge companion to rural planning(pp. 159-169). Routledge.
- Holsti, O. R. (1969). Content analysis for the social sciences and humanities. MA: Addison-Wesley (content analysis).
- Hung, W. L., Lee, Y. J., & Huang, P. H. (2016). Creative experiences, memorability and revisit intention in creative tourism. Current Issues in Tourism, 19(8), 763-770.
- Jelincic, D. A., & Zuvela, A. (2012). Facing the challenge? Creative tourism in Croatia.
- Lincoln, Y. S., Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Thousand Oaks, CA: SAGE Publication.
- Maharani, S. N. (2021). Research Paradigm on Grounded Theory Method for Accounting Research: Filtering All Sensory Input. In 7th Regional Accounting Conference (KRA 2020) (pp. 343-352). Atlantis Press.
- Mills, J., Francis, K., & Bonner, A. (2008). Getting to know a stranger—rural nurses’ experiences of mentoring: a grounded theory. International Journal of Nursing Studies, 45(4), 599-607.
- Mohammadi, A., Moharrer, M., & Babakhanifard, M. S. (2019). The business model and balanced scorecard in creative tourism: the ultimate strategy boosters. Current Issues in Tourism, 22(17), 2157-2182.
- Quezada-Sarmiento, P. A., del Cisne Macas-Romero, J., Roman, C., & Martin, J. C. (2018). A body of knowledge representation model of ecotourism products in southeastern Ecuador. Heliyon, 4(12), e01063.
- Raymond, C. (2007). Creative tourism New Zealand: The practical challenges of developing creative tourism. In G. Richards & J. Wilson (Eds.), Tourism, Creativity and Development (pp. 146-157). London: Routledge.
- Remoaldo, P., Serra, J., Marujo, N., Alves, J., Gonçalves, A., Cabeça, S., & Duxbury, N. (2020). Profiling the participants in creative tourism activities: Case studies from small and medium sized cities and rural areas from Continental Portugal. Tourism Management Perspectives, 36, 100746.
- Remoaldo, P., Matos, O., Freitas, I., Gôja, R., Araújo Alves, J., Ribeiro, V., ... & Xavier, C. (2022). An international overview of certified practices in creative tourism in rural and urban territories. Journal of Hospitality & Tourism Research, 46(8), 1545-1573.
- Richards, G. (2011). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of tourism research, 38(4), 1225-1253.
- Richards, G. (2019). Creative tourism: opportunities for smaller places? Tourism & Management Studies, 15(1SI), 7-10.
- Richards, G., & Wilson, J. (Eds.). (2007). Tourism, creativity and development(Vol. 10). London: Routledge.
- Roll-Hansen, N. (2009). Why the distinction between basic (theoretical) and applied (practical) research is important in the politics of science (pp. 1750-7960). London school of Economics and Political Science, contingency and dissent in Science project.
- Salman, D., & Uygur, D. (2010). Creative tourism and emotional labor: an investigatory model of possible interactions. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 186-197.
- Short, J. C., Broberg, J. C., Cogliser, C. C., & Brigham, K. H. (2010). Construct validation using computer-aided text analysis (CATA) an illustration using entrepreneurial orientation. Organizational research methods, 13(2), 320-347.
- Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of grounded theory methods. Beverly Hills: Sage.
- Souca, M. L. (2020). Revitalizing rural tourism through creative tourism: The role and importance of the local community. Marketing–from Information to Decision Journal, 2(2), 43-50. doi: 10.2478/midj-2019-0009.
- Tan, S. K., Kung, S. F., & Luh, D. B. (2013). A model of ‘creative experience’in creative tourism. Annals of tourism research, 41, 153-174.
- Tan, S. K., Luh, D. B., & Kung, S. F. (2014). A taxonomy of creative tourists in creative tourism. Tourism Management, 42, 248-259.
- Teodorescu, N., Stăncioiu, A. F., Răvar, A. S., & Botoș, A. (2015). Creativity and innovation--Sources of competitive advantage in the value chain of tourism enterprises. Theoretical & Applied Economics, 22(1).
- (2006, October). Towards sustainable strategies for creative tourism. In Discussion Report of the Planning Meeting for 2008 International Conference on Creative Tourism(pp. 25-27).
- Wattanacharoensil, W., & Sakdiyakorn, M. (2016). The potential of floating markets for creative tourism: A study in Nakhon Pathom Province, Thailand. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(sup1), S3-S29.
|