منابع
الیوت، آنتونی. (1401). دستینه مطالعات شهرت راتلج. احسان شاه قاسمی. تهران: انتشارات سوره مهر.
استیور، گیل. (1399). روانشناسی شهرت. احسان شاه قاسمی. تهران: انتشارات سوره مهر
بنت، اندی. (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان. تهران: اختران.
جرسِلو، آن؛ مورتنسن، مت (2016). شهرت در عصر شبکههای اجتماعی: بازمذاکرۀ امرهمگانی و امر خصوصی آن در دستینه مطالعات شهرت راتلج، آنتونی الیوت (1401). احسان شاه قاسمی، تهران: انتشارات سوره مهر
حسینی، فائق و دهقان، علیرضا. (1399). مطالعه فرهنگ شُهرگی در فضای رسانهای ایران با تمرکز بر کنشگری شهروندان تهرانی در شبکههای اجتماعی. فصلنامه علمی- ترویجی رسانه: سال سی و یکم، شماره (3)31، 54-27.
حق پناه، حسین. (1395). بررسی جامعهشناختی تأثیر سلبریتیها بر گروههای مرجع دانش آموزان. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
ذکایی، محمدسعید و ولیزاده، وحید (1388). فرهنگ جوانان و تلفن همراه. تحقیقات فرهنگی ایران، سال، دوره دوم، شماره 7.
رشیدی، صادق و صبور نژاد، زهرا. (1395). ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانه شناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین: سال اول، شماره 3.
سلیمانی ساسانی، مجید، شهبازی، مهدی و قربانی سینا. (1401). فرهنگ شهرت و کنشگری سلبریتیها در اینستاگرام ازنظر کاربران ایرانی. فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات: سال بیست و سوم، شماره (89)57.
شریفی، رضا. (1397). مطالعهای در مورد سلبریتیها و دانش آموزان دبیرستانی مطالعه موردی؛ دبیرستانهای فرهنگ (پسرانه) و طلوع (دخترانه). پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تهران.
عباسی، عاطفه و جعفری، علی. (1399). تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها. پژوهشهای ارتباطی، سال بیست و هفتم، شماره 1.
علیخواه، فردین. (1400). جامعهشناسی سلبریتی: دیدگاهها و نقدها. تهران: نشر گلآذین.
کاپور، ایلان. (1398). فعالیت انسان دوستانه سلبریتیها: ایدئولوژی دهشگری جهانی. تهران: سوره مهر.
کاستلز، مانوئل (1385). عصر اطلاعات، پایان هزاره، احد علیقلیان و افشین خاکباز. جلد 3. تهران: طرح نو
کشمور، آلیس. (1395). فرهنگ شهرت. احسان شاه قاسمی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
محمدی، جمال، خالقپناه، کمال و غلامی، الهه (1395). تجربۀ مصرف شبکههای اجتماعی (موردمطالعه: شبکۀ اجتماعی بیتاک). فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دورة نهم، شماره 4، 88-59.
مک ماهون، دارن ام.(1396).
ابداع سلبریتی: تاریخی متفاوت از عرصۀ عمومی مدرن. علی کوچکی، وبسایت ترجمان
(tarjomaan.com)
مولایی، محمدمهدی. (1395). گردش فرهنگ سلبریتی در شبکههای اجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان در اینستاگرام. فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه: سال پنجم، شماره 21.
وارد، پیت. (1398). خدایان بدکردار: رسانهها، دین و فرهنگ شهرت. احساس شاه قاسمی. تهران: انتشارات سوره مهر
هاشمی، سید ضیاء. (1400). گروههای مرجع جوانان. تهران: انتشارات تیسا
روزنامه دنیای اقتصاد. (1400). محبوبترین شبکههای اجتماعی ایرانیان. بر گرفته از https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3786700