اعتمادفر، ایرج، زارعیزوارکی، اسماعیل، عباسپور، عباس. (۱۳۹۳). تأثیر منتورینگ تلفیقی مبتنی بر داربستزنی دانش راهبردی بر میزان یادگیری و یادداری. فصلنامه روانشناسی تربیتی. 31 (10): 4-12.
اکبری، مهناز، رجبپور، ابراهیم، قلیپور، آرین. (1401). شناسایی پیشنیازهای اجرای برنامه رسمی منتورینگ در سازمان. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی. 32: 64 -71.
اوئن، هیلاری. (2014). راهنمای کامل منتورینگ. ترجمه سید احمد طباطبایی (1396). تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
حاجیپور شوشتری، عبدالحمید، صفاری آشتیانی، مسعود. (1393). بررسی رابطه بین هوش تجاری و توانمندسازی روانشناختی. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). 23(73): 175-199.
حسینی، علیرضا، عباسپور، عباس، غیاثی ندوشن، سعید. (1401). واکاوی منتورینگ آکادمیک بهمنظور اشتغالپذیری دانشجویان. پژوهشهای رهبری آموزشی. 6(24): 83-119.
حسنی، ماهان. (1400). شناسایی عوامل مؤثر در اجرای ای-کوچینگ در موفقیت سازمانهای کوچک و متوسط صنایع غذایی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
دزیانیان، احمد. (1398). نقش منتورینگ بر مدیریت بحران شهری در سازمان جمعیت هلالاحمر استان سمنان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
رفیع زاده، کوروش. (1399). رابطه نظام کاری با عملکرد بالا و ترک شغل با توجه به نقش منتورینگ و فرسودگی شغلی، موردمطالعه پرستاران بیمارستانهای علوم پزشکی شهر رشت. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی.
سمیعی زفرقندی، مرتضی. (۱۳۹۲). ارائه مدلی مناسب برای اجرای دورههای آموزش نیروی انسانی. فصلنامه تعلیموتربیت. 17: 31-38.
شریفی، نیلوفر. (1397). ارائه الگوی مبنایی جهت تبیین دلایل و زمینههای شکلگیری منتورینگ مجازی در شرکت سایپا. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
صفدری، نرگس، قرونه، داود. (1400). فرآیند بهکارگیری منتورینگ در توسعه حرفهای مدیران مدارس. نشریه مدیریت بر آموزش سازمانها. 10(4): 61 -94.
صلاحی، معصومه، مورکی، ساکور. (1395). بررسی رابطه رهبری تحولآفرین بر فرهنگسازمانی مطالعه موردی: شرکت ارائهکننده خدمات، دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
صیادی، سعید، محمدی، مرضیه، نیکپور، امین. (1395). مدیریت استعداد مفهومی کلیدی در حوزه سازمانی. ماهنامه اجتماعی، فرهنگی کار و جامعه. 55: 81-86.
ضرابی، امین، ایمانیه، محمدهادی، ضرابی، خلیل، مسجدی، منصور، کجوری، جواد، امینی، میترا، غلامپور، هانیه، بیکینه، پریسا، نشاطآور، راضیه. (1396). طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح. فصلنامه علمی - پژوهشی طب و تزکیه. 26(3): 228-235.
عباسی، طیبه، هاشمی، محمد. (۱۳۹۶). تبیین نقش منتروینگ در کاهش بیاعتمادی سازمانی. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی. 7(2): 129-135.
قلیپور، آرین. (۱۳۹۵). تبیین نقشهای مثبت و منفی منتورینگ در بهبود تسهیم دانش. موانع و راهکارهای پیادهسازی منتورینگ. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی. 3(10): 51-72.
قلیپور، آرین، موسوی، سید جواد، هاشمی، محمد. (۱۳۹۵). تبیین نقشهای مثبت و منفی منتورینگ در بهبود تسهیم دانش: موانع و راهکارهای پیادهسازی منتورینگ. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی. 3(10): 51-53.
کوثریه، محمدرضا. (1399). طراحی الگوی منتورینگ در شرکت مدیریت شبکه برق ایران. رساله دکتری. دانشگاه خوارزمی.
محمدی الیاسی، قنبر، نصیری، نیلوفر. (1395). دستاوردهای برنامه مرشدی رسمی برای سازمانها. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع). 8 (2): 26-1.
هاشمی، محمد، موسوی، سید جواد، رزمی، علی. (۱۳۹۴). منتورینگ: مکانیزمی جهت توسعه و بهبود یادگیری سازمانی. کنفرانس بینالمللی جهتگیریهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تبریز: سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان شرقی.
Abbasi, Tayyaba, Hashemi, Mohammad. (2017). Explaining the role of mentoring in reducing organizational mistrust. Organizational resource management research. 7(2): 129-135. [In Persian]
Akbari, Mahnaz, Rajabpour, Ibrahim, Qolipour, Arin. (2022). Identifying the prerequisites for implementing the official mentoring program in the organization. Human resources training and development quarterly. 32: 64-71. [In Persian]
Chandle, D.E., Kram, K.E., and Yip, J. (2011). (forthcoming) Mentoring at work: New questions, methodologies, and theoretical perspectives. In: J.P. Walsh, and A. Brief (eds) Academy of Management Annals.
Deming, W.E. (2018). Out Of The Crisis, Massachusette Institute Technology.
Dezianian, Ahmed. (2019). The role of mentoring on urban crisis management in the organization of the Red Crescent Society of Semnan province. Master's thesis. Islamic Azad University, Shahrood branch. [In Persian]
Dominguez, N., & Hager, M. (2013). Mentoring frameworks: Synthesis and critique. International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 2(3): 171–188.
Etemadfar, Iraj, Zarei Zwarki, Ismail, Abbas Pour, Abbas. (2014). The effect of integrated mentoring based on strategic knowledge scaffolding on learning and memorization. Educational PsychologyQuarterly. 31 (10): 4-12.
Hajipour Shushtri, Abdulhamid, Safari Ashtiani, Massoud. (2014). Examining the relationship between business intelligence and psychological empowerment. Quarterly Scientific Journal of Management Studies (Improvement and Transformation). 23(73): 175-199. [In Persian]
Hallam, P. R., Chou, P. N., Hite, J. M., & Hite, S. J. (2012). Beginning Teachers Two Contrasting Models for Mentoring as They Affect Retention of Beginning Teachers. NASSP Bulletin, 96(3): 243–278.
Hart, E W. (2009). Seven Keys To Successful Mentoring. Center For Creative Leadership.
Hashemi, Mohammad, Mousavi, Seyyed Javad, Razmi, Ali. (2015). Mentoring: a mechanism for the development and improvement of organizational learning. International Conference on New Directions in Management, Economics and Accounting, Tabriz: Eastern Azerbaijan Industrial Management Organization. [In Persian]
Hasni, Mahan. (2021). Identifying effective factors in the implementation of e-coaching in the success of small and medium organizations in the food industry. Master's thesis. Shahid Beheshti University. [In Persian]
Hosseini, Alireza, Abbaspour, Abbas, Ghayathi Nadoushin, Saeed. (2022). Wakawi Mentoring Academy has a theoretical work perspective. This is the most important thing. 6(24): 83-119. [In Persian]
Jackson, C., Milos, D. Kerr, M. (2019). Mentoring for employability: a state-level impact study. Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 10(3): 180-188.
Jacquiline, F.N. (2014). Employee Empowerment And Job Satisfaction. Researchjournali's Journal Of Human Resource, 2(2): 1-12
Kang, Youn Jung, Lee, Jin Young, Hee-Woog, Kim. (2017). A Psychological Empowerment Approach To Online Knowledge Sharing, Computers In Human Behavior, 74: 175-187
Kaufman, M.R., Wright, K., Simon, J., Edwards, G., Thrul, J., & DuBois, D.L. (2022). Mentoring in the time of COVID‐19: An analysis of online focus groups with mentors to youth. American Journal of Community Psychology, 69(1-2): 33-45.
Kelleher, S.E. (2015). A Case Study of the Perceptions of Faculty in a Formalized Mentoring Program at a Private 4-Year College. Ph.D. Dissertation in Education, Nova Southeastern University.
Kim, T.Y., Liden, R.C., Liu, Z., & Wu, B. (2022). The interplay of leader–member exchange and peer mentoring in teams on team performance via team potency. Journal of Organizational Behavior, 43(5): 932-945.
Kotharieh, Mohammadreza. (2020). Designing a mentoring model in Iran's electricity grid management company. Ph.D. Thesis. kharazmi University. [In Persian]
Lapointe, E. & Vandenberghe, C. (2017). Supervisory mentoring and
employee affective commitment and turnover: The critical role of contextual factors. Journal of Vocational Behavior, 98, 98-107
Lawal, 0. A. (2011). An Evaluation Of Mentoring In Organizations: Nigerian Peculiarities. IFE Psychologia: An International Journal, (1): 379-397.
Lupinacci, J. (2012). Nursing Faculty Perceptions' About Characteristics of Mentoring Relationships. Ph.D. Dissertation in Educational Leadership, College of Education, Nursing and Health, University of Hartford.
Mohammadi Eliasi, Qanbar, Naseeri, Niloufer. (2016). Achievements of official mentoring program for organizations. Human Resource Management Research Quarterly of Imam Hossein University (AS). 8 (2): 1-26. [In Persian]
Owen, Hilary. (2014). The complete mentoring guide. Translated by Seyyed Ahmad Tabatabai (2017). Tehran: Iran Industrial Research and Education Center. [In Persian]
Qalipour, Arin, Mousavi, Seyed Javad, Hashemi, Mohammad. (2016). Explaining the positive and negative roles of mentoring in improving knowledge sharing: barriers and solutions for mentoring implementation. Human resources training and development quarterly. 3(10): 51-53. [In Persian]
Qolipour, Arin. (2016). Explaining the positive and negative roles of mentoring in improving knowledge sharing. Obstacles and solutions to mentoring implementation. Human resources training and development quarterly. 3(10): 51-72. [In Persian]
Rafizadeh, Korosh. (2020). The relationship between work system and high performance and leaving the job according to the role of mentoring and job burnout, a study of nurses in medical sciences hospitals in Rasht. Master's thesis. Islamic Azad University, Bandar Anzali branch. [In Persian]
Rousseau, M. (2008). Structured mentoring for sure success. Pennwell books.
Safdari, Narges, Koroneh, Daud. (2021). The process of using mentoring in the professional development of school administrators. Organizational Training Management Journal. 10(4): 61-94. [In Persian]
Salahi, Masoumeh, Morki, Sakor. (2016). Investigating the relationship between transformational leadership and organizational culture, a case study: a service provider company, the second national conference on new approaches in management sciences, economics and accounting. [In Persian]
Sami Zafarkandi, Morteza. (2013). Providing a suitable model for the implementation of human resources training courses. Education Quarterly. 17: 31-38. [In Persian]
Santos, M., Pereira, C., Cadilha, M. A. and Cunha, L. (2019). Developing a mentoring programme in the chemical industry. Journal of Workplace Learning,1(31): 58-42.
Sayadi, Saeed, Mohammadi, Marzieh, Nikpo, Amin. (2016). Talent management is a key concept in the organizational field. Social, cultural work and society monthly. 55: 81-86. [In Persian]
Sharifi, Nilofar. (2018). Presenting a basic model to explain the reasons and contexts for the formation of virtual mentoring in Saipa company. Master's thesis. Allameh Tabatabai University. [In Persian]
Straus, S. E., Chatur, F., & Taylor, M. (2009). Issues in the mentor–mentee relationship in academic medicine: a qualitative study. Academic Medicine, 84(1): 135-139.
Taylor, C. T, & Berry, T. M. (2008). A pharmacy faculty academy to foster professional growth and long- term retention. junior faculty members. American journal of pharmaceutical education, 72(2).
Timbrell, J. (2017). Instructional Storytelling: Application of the Clinical Judgment Model in Nursing. J Nurs Educ. 56(5):305 -308.
Waddell, J; Martin, J; Schwind, J & lapum, J. (2016). A faculty based mentorship circle: positioning new faculty for success. Canadian Journal of Higher Education. 46(4): 60-75.
Winskowski, A. M, & Engdahl, B. E. (2007). Types of workplace social support in the prediction of job satisfaction. Career Development Quarterly, 56: 150–156.
Zarrabi, Amin, Imanieh, Mohammad Hadi, Zarrabi, Khalil, Masjidi, Mansour, Kajouri, Javad, Amini, Mitra, Gholampour, Haniyeh, Bi-Kineh, Parisa, Neshat Awar, Razieh. (2017). Designing and organizing a mentoring plan in Shiraz Medical School and strengthening education based on in-depth knowledge through this plan. Scientific-Research Quarterly of Medicine and Cultivation. 26(3): 228-235. [In Persian]