- احمدی زاد، آرمان، کفچه، پرویز، پاریاد، فرزانه. (1399). تأثیر شخصیت مقصد بر بازدید مجدد و ترویج با تاکید بر شناسایی و رضایت (مورد مطالعه: مقصدهای گردشگری استان کردستان). گردشگری و توسعه، 9 (2).50-3 . https://doi.org/10.22034/jtd.2020.214443.1931
- اسماعیلپور، حسن، پارسا، سمانه. (1392). برندسازی مکان؛ تعاریف، موانع و راهکارها. بررسیهای بازرگانی، 11(63).1-24.
- بخشی زاده برج، کبری، سلیمان زاده، امید، جعفری، فاطمه. (1399). تأثیر درگیری ذهنی با برند مقصد و شخصیت برند مقصد بر خودتجانسی گردشگران و تعلق به برند مقصد. گردشگری و توسعه 9 (3). 207-218. https://doi.org/10.22034/jtd.2019.163518.1597
- بیگ مرادی، رضا، روستا، علیرضا، دشمن زیاری، اسفندیار. (1399). ارائه مدل بازاریابی شخصیت برند بهمنظور افزایش وفاداری مشتریان در مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: جزیره کیش). فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش و برنامه ریزی شهری. 11 (43). 223- 240.
- پرچکانی، پروانه، هاشمی، سید سعید، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، ایمانی خوشخو، محمدحسین. تاثیر عوامل تعیین کننده در برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). برنامهریزی و آمایش فضا. ۱۳۹۶; ۲۱ (۴) :۳۵-۵۸.
- پندار، مهدی، خوش سیما، رضا، ویسی، رضا. (1399). سنجش اثر بازاریابی چندحسی بر برندسازی مقصد گردشگری در شهر مشهد. اقتصاد شهری. 5 (1). 35-50. https://doi.org/10.22108/ue.2020.125322.1162
- تقی زاده جورشری، محمدرضا، دل افروز، نرگس، شبگو منصف، محمود، باقرسلیمی، سعید. (1399). برندسازی مقصد گردشگری با تأکید بر شناسایی ابعاد شخصیت برند مقصد برای استان گیلان. گردشگری و توسعه. 9 (3). 219- 234. https://doi.org/10.22034/jtd.2019.163650.1594
- خاکپور، براتعلی، عباسی، حامد، شاکرمی، نعمت. (1397). ارزیابی و تحلیل جایگاه برندگردشگری استان فارس بر پایه هویت رقابت پذیری ملی.مطالعات مدیریت گردشگری. 13 (44). 109- 141. https://doi.org/10.22054/tms.2018.9644
- دوزنده ضیا آبادی، فاطمه، باصولی، مهدی، نبیل، اصغر. (1400). بررسی تأثیر نام برندسازی مقصد بر توسعة گردشگری روستایی (روستاهای دهستان سراوان، گیلان). فصلنامه علمی رسانه. 32 (3). 125- 146. https://doi.org/10.22034/bmsp.2021.141426
- رضائی، ناصر، حیدریفر، محمدرئوف، درفشی، خه بات، قیطولی، نسرین. (1399). امکان سنجی توسعه اکوتوریسم در منطقه اورامانات با تأکید بر بخش باینگان. فصلنامه علوم محیطی. 18 (2). 95- 110. https://doi.org/10.29252/envs.18.2.95
- رضوانی، محمد رضا، فرجی سبکبار، حسنعلی، دربان آستانه، علیرضا، کریمی، سید هادی. (1396). تحلیل نقش عوامل و شاخص های کیفیت محیطی موثر در برندسازی مقصدهای گردشگری روستایی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری. 6 (23). 105- 136. https://doi.org/10.22080/jtpd.2018.1766
- شیرمحمدی، یزدان، دارابی، غزاله، هاشمی باغی، زینب. (1396). اثر درگیری ذهنی بر قصد بازدید مجدد گردشگران داخلی در مقایسه با گردشگران بینالمللی(مطالعه موردی شهر تهران). مطالعات مدیریت گردشگری. 12 (39). 95- 121. https://doi.org/10.22054/tms.2017.15230.1429
- طاهری، مهدی. (1398). نقش رسانههای برونمرزی در پیشبرد دیپلماسی گردشگری جمهوری اسلامی ایران. پژوهشنامه رسانه بین الملل. 4 (1). 257- 276.
- عالی نگین، صادقی، لقمان. ارزیابی میزان تأثیرگذاری عوامل موثر بر توسعه اکوتوریسم در نواحی روستایی (مطالعه موردی: مسیر گردشگری اورامانات). مسکن و محیط روستا. 40، (۱۷۴) ،۱۵-۲۸ .
- عنابستانی، علی اکبر، پورجوپاری، مرضیه، و خدادادی، علی. (1400). تحلیل عامل های تأثیرگذار بر شکل گیری برند گردشگری روستایی شهرستان کرمان. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9 (17 )، 1-28.
- فرشاد، لقمان، ساریخانی، عادل، بهادری، بهناز. (1399). نقش جشنواره انار در توسعه پایدار گردشگری جوامع محلی در نواحی مرزی مورد مطالعه: (روستاهای منطقه اورامانات شهرستان پاوه). جغرافیا و روابط انسانی. 3 (1). 422- 441.
- قنبری، فاطمه، اردکانی، سید سعید، رضایی، محمدرضا، رجبی پورمیبدی، علیرضا. (1400). ارائه الگوی برندسازی شهری با رویکرد توسعه گردشگری مطالعه موردی:شهر شیراز. فصلنامه علمی برنامه ریزی منطقه ای. 11 (41). 101- 118. https://doi.org/10.30495/jzpm.2021.3986
- کریمی، آرام، فنی، زهره، توکلی نیا، جمیله، رضویان، محمد تقی. (1400). رهیافت برند سازی شهری در فرآیند نقش پذیریِ گردشگری (مطالعه موردی: شهرهای کوچک استان کردستان). برنامه ریزی و توسعه گردشگری. 10 (38). 199- 224. doi: 10.22080/jtpd.2021.21239.3522
- محمدپور، صابر، رحیمی، علی. (1401). شناسایی و تحلیل مؤلفههای مؤثر در برندسازی مقاصد گردشگری (موردپژوهی: روستای هدف گردشگری بیشه در استان لرستان). گردشگری و توسعه. 11 (3). 275- 289. https://doi.org/10.22034/jtd.2021.254732.2161
- محمدی، جمال. (1398). تحلیل جامعهشناختی پدیدۀ گردشگری کاذب در منطقۀ اورامانات استان کردستان. برنامه ریزی و توسعه گردشگری. 8 (29). 145- 158. https://doi.org/10.22080/jtpd.2019.15590.2983
- موسوی، نجم الدین، سپهوند، رضا، شریعت نژاد، علی. (1396). تبیین مولفه های برندسازی شهری با تاکید بر صنعت گردشگری. گردشگری و توسعه. 6 (4). 160- 179.
- نظم فر، حسین، محمدی، چنور. (1398). ارزیابی زیرساختها و جاذبههای گردشگری در منطقة اورامانات استان کرمانشاه. برنامه ریزی فضایی. 9 (4). 43- 66. https://doi.org/10.22108/sppl.2019.114892.1338
- نوری، غلامرضا، تقی زاده، زهرا. (1392). اولویت بندی مناطق نمونه گردشگری جهت سرمایه گذاری و توسعه منطقه ای درشمال غربی استان کرمانشاه. مطالعات مدیریت گردشگری. 8 (22). 80 –
- نیک منش، شمس الدین، زرجو، شبنم، عاقلی، میثم، و پورکسمایی، مریم. (1400). عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری استان البرز. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17 )، 165-188.
- وثوقی، لیلا، عبدلی، مریم، خزایی، فاطمه، سارانی، مجید. (1399). واکاوی ظرفیت برندسازی شهری و عناصر برند در مقصد گردشگری مبتنی بر رویکرد هویت مبنا. نشریه گردشگری شهری. 7 (3). 143- 159. https://doi.org/10.22059/jut.2020.301342.788
- Akinboade, O. A., & Braimoh, L. A. (2010). International tourism and economic development in South Africa: A Granger causality test. International Journal of Tourism Research, 12(2), 149-163. https://doi.org/10.1002/jtr.743
- Aramberri, J. (2009). Chapter 10 BRANDING SPAIN'S TOURISM MIRACLE (1959–1979). In Tourism Branding: Communities in Action (pp. 133-147). Emerald Group Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2042-1443(2009)0000001012
- Baláž, V., & Williams, A. M. (2005). International tourism as bricolage: an analysis of Central Europe on the brink of European Union membership. International Journal of Tourism Research, 7(2), 79-93. https://doi.org/10.1002/jtr.514
- Chan, F., Lim, C., & McAleer, M. (2005). Modeling multivariate international tourism demand and volatility. Tourism Management, 26(3) 459-471. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2004.02.013
- Danylyshyn, B., Bondarenko, S., Niziaieva, V., Veres, K., Rekun, N., & Kovalenko, L. (2020). Branding a tourist destination in the region’s development. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(4).
- Kavaratzis, M. (2017). The participatory place branding process for tourism: linking visitors and residents through the city brand. Tourism in the city: Towards an integrative agenda on urban tourism, 93-107.
- Makhlouf, H. H. (2012). The multi-dimensional impact of international tourism. International Business & Economics Research Journal (IBER), 11(2), 233-240. http://dx.doi.org/10.19030/iber.v11i2.6778
- Parlov, N., Perkov, D., & Sičaja, Ž. (2016). New trends in tourism destination branding by means of digital marketing. Acta Economica Et Turistica, 2(2), 139-146. https://doi.org/10.1515/aet-2016-0012
- Rossidis, I., Belias, D., Varsanis, K., Papailias, S., Tsiotas, D., Vasiliadis, L., & Sdrolias, L. (2019). Tourism and destination branding: The case of Greek Islands. In Strategic Innovative Marketing and Tourism: 7th ICSIMAT, Athenian Riviera, Greece, 2018 (pp. 93-100). Springer International Publishing.
- Ruiz-Real, J. L., Uribe-Toril, J., & Gázquez-Abad, J. C. (2020). Destination branding: Opportunities and new challenges. Journal of Destination Marketing & Management, 17, 100453. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2020.100453
- Saraniemi, S., & Kylänen, M. (2011). Problematizing the concept of tourism destination: An analysis of different theoretical approaches. Journal of travel research, 50(2), 133-143. https://doi.org/10.1177/0047287510362775
- Scott, N., Suwaree Ashton, A., Ding, P., & Xu, H. (2011). Tourism branding and nation building in China. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 227-234. https://doi.org/10.1108/17506181111156925
- Seok, H., Barnett, G. A., & Nam, Y. (2021). A social network analysis of international tourism flow. Quality & quantity, 55, 419-439. https://doi.org/10.1007/s11135-020-01011-8
- Tasci, A. D., & Gartner, W. C. (2009). A practical framework for destination Branding. In Tourism branding: Communities in action (Vol. 1, pp. 149-158). Emerald Group Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2042-1443(2009)0000001013
- Utama, D. I. (2023). Exploration of the Advantages of Tourism Branding in Bali, Indonesia. Utama, IGBR, Tonyjanto, C., Krismawintari, NPD, Waruwu, D., Sukarsih, NNT, & Suardhana, IN (2023). Exploration of the Advantages of Tourism Branding in Bali, Indonesia. International Journal of Professional Business Review, 8(3), e01609. https://doi.org/10.26668/businessreview/20
- " Tourism on Track for Full Recovery as New Data Shows Strong Start to 2023 & quot; unwto.org. Retrieved 19 May 2023.
- ^ Jump up to: a b & quot; Global and regional tourism performance & quot; www.unwto.org. Retrieved 2 February 2024.
- Jump up to: a b c d e f g h i j & quot; International Tourism – 2023 starts on a strong note with the Middle East recovering 2019 levels in the first quarter & quot; (PDF). webunwto.s3.eu-west-1.amazonaws.com. Archived from the original (PDF) on 2 August 2023.
|