افضلی، محدثه. (1398). خدمات دادههای پژوهشی در کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: تعیین وضعیت و شناسایی اهمیت و ملزومات آن [پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء، تهران].
داستانی، میثم. (1397). وضعیت استفاده از مخازن سازمانی در مراکز آموزش عالی ایران: یک گزارش کوتاه. علمسنجی کاسپین، 5(1)،39-44.
زاهدی، مهدی. (1394). تحلیل عاملهای اثرگذار بر پیادهسازی مخازن سازمانی در دانشگاهها و مراکز علمی بر پایه نظریههای سیستمهای اطلاعاتی. کتابداری و اطلاعرسانی، 1(5)، 280-300.
شالفروش، علی. (1393). غنیسازی محتوای آموزش الکترونیکی مبتنی بر وب معنایی [پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد].
صنعتجو، اعظم و فتحیان دستگردی، اکرم. (1391). روششناسی طراحی، ساخت و پیادهسازی هستانشناسی: رویکردها، زبانها و ابزارها (مطالعة موردی طراحی هستانشناسی ASFAONT در حوزة کتابداری و اطلاعرسانی).
کتابداری و اطلاعرسانی،
15(1)، 113-142.
فتحیان دستگردی، اکرم. (1395). طراحی الگوی هستانشناسی فرادادهای فهرست کتابخانه ملی ایران مبتنی بر روش دادههای پیوندی [رساله دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد].
References
Day, M. (2010). IMPACT Best Practice Guide: Metadata for Text Digitization & OCR. URL: https://purehost.bath.ac.uk/ws/portalfiles/portal/276937/IMPACT-metadatabpg-pilot-1.pdf
Durán, C. G., & Ramirez, C.M. (2021). Integration of open educational resources using semantic platform. IEEE Access, 9, 93079-93088.
Gašević, D., Jovanović, J., Knight, C., & Richards, G. (2008). Ontologies for effective use of context in e-learning settings. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(3), 47-59.
Gan, Y. Y. (2006). Designing learning object repositories [Master Thesis, Massey University].
Ivanova, T. (2019). E-Learning resource reuse, based on bilingual ontology annotation and ontology mapping. International Journal of Advanced Computer Research, 9(45), 351-364.
IEEE LTSC. (2006). Institute Electrical and Electronics Engineers Learning Technology Standards Committee. Retrieved from http://www.ieeeltsc.org/.
Kalogeraki, E. M., Troussas, C., Apostolou, D., Virvou, M., & Panayiotopoulos, T. (2016). Ontology-based model for learning object metadata. In 7th International Conference on Information, Intelligence, Systems & Applications (IISA). 1-6. IEEE.
Koutsomitropoulos, D. A., & Solomou, G. D. (2018). A learning object ontology repository to support annotation and discovery of educational resources using semantic thesauri. IFLA journal, 44(1), 4-22.
Poulakakis, Y., Vassilakis, K., Kalogiannakis, M., & Panagiotakis, S. (2017). Ontological modeling of educational resources: a proposed implementation for Greek schools. Education and Information Technologies, 22(4), 1737-1755
Sharma, M., Sahdev, S. L., Singh, G., & Kumar, B. (2020). Methodology for the Development of an Ontology based E-Learning Platform. In International Conference on Computation, Automation and Knowledge Management (ICCAKM). 101-106. IEEE
Wang, X., Fang, F., & Fan, L. (2008). Ontology-based description of learning object. In International Conference on Web-Based Learning. 468-476. Springer, Berlin, Heidelberg.
Wang, S. (2008). Ontology of learning objects repository for pedagogical knowledge sharing. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 4(1), 1-12.
Menolli, A. L. A., Reinehr, S., & Malucelli, A. (2012). Ontology for organizational learning objects based on LOM standard. In 2012 XXXVIII Conferencia Latinoamericana En Informatica (CLEI), pp. 1-10. IEEE.
Zeebaree, A. Z. S. R., Adel, A. Z., Jacksi, K., & Selamat, A. (2019). Designing an ontology of E-learning system for duhok polytechnic university using protégé OWL tool. J Adv Res Dyn Control Syst, 11, 24-37.
References [In Persian]
Afzali, M. (2019). Research data services in the central libraries of state universities affiliated to the ministries of science, research and technology: determining the status and identifying its importance and requirements [Master's thesis, Al-Zahra University, Tehran]. [In Persian]
Dastani, M. (2018). Status of using institutional repositories in Iranian higher education centers: A short communication. Caspian Journal of Scientometrics, 5(1), 39-44. DOI: 10.22088/cjs.5.1.39.[In Persian]
Fathian Dastgerdi, A. (2015). Designing the metadata ontological model of the catalog of the National Library of Iran based on the linked data method [PhD thesis, Mashhad Ferdowsi University, Mashhad].[In Persian]
Shalforosh, A. (2014). Enriching the content of electronic education based on the semantic web [Master's thesis, Mashhad Ferdowsi University, Mashhad]. [In Persian]
Sanat Jo, A., & Fathian Dastgerdi, A. (2011). Ontology design, construction and implementation methodology: approaches, languages and tools (a case study of ASFAONT ontology design in the field of librarianship and information). Library and Information, 15(1), 113-142. [In Persian]
Zahedi, M. (2016). An Analysis of the Factors Affecting the Institutional Repositories Development in Universities based on the Information Systems Theories. Library and Information Science Research, 5(1), 280-300. DOI: 10.22067/RIIS.V5I1.29392.[In Persian]